امضای تفاهم نامه همکاری ما بین سازمان ربع رشیدی و اداره کل آموزش و پرورش استان؛

اولین گام در راستای برگزاری رینوفست ۲۰۲۴

1403/02/06 - 17:01 - کد خبر: 112060 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس ستاد رینوفست از تفاهم نامه همکاری ما بین سازمان ربع رشیدی و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای برگزاری جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی ربع رشیدی "رینوفست" خبر داد.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی در نشست خبری جشنواره و نمایشگاه دانش آموزی رینوفست با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه نشست خبری امروز  گام بلندی برای برگزاری رویدادی بزرگ در آینده است، گفت: هر اتفاقی در آموزش و پرورش می افتد آینده کشور  را تحت تاثیر قرار می دهد، چرا که دانش آموزان آینده را رقم می زنند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان در حوزه فناوری باید تجربه عملی داشته باشند و باید در این حوزه سرمایه گذاری کرد، گفت: تربیت دانش آموز خلاق و کارآفرین جز وظایف سند تحول بنیادی است و رویدادهای خارج از کلاس درس راهی برای ایجاد این فضا است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس ستاد رینوفست اضافه کرد: دوره گذشته نمایشگاه و جشنواره رینوفست با حضور یک هزار و ۵۰۰ شرکت کننده و هشت هزار بازدید کننده برگزار شد که این حضور و اشتیاق بسیار ارزشمند بود.
وی با اشاره به اینکه امسال هدف داریم با برنامه ریزی و برنامه های هدفمند دانش آموزان بهترین بهره را از جشنواره ببرند، افزود: به اشتراک گذاری این رویدادها اگر با دیپلماسی علمی تلفیق شود شاهد حضور دانش آموزان کشورهای همسایه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در سال ۱۴۰۳ به پژوهش سرا دانش آموزی ابلاغ می شود و حتی سال گذشته بعد از رینوفست برخی پژوهشسراهای که دچار رکود شده بودند، فعال شدند.
سعادتی در ادامه افزود: در دوره قبلی رینوفست از مناطق کم برخوردار ۲۰۰ طرح دانش آموزی وجود داشت که این یک نقطه قوت است و تلاش داریم این دایره را گسترش دهیم.
شایان ذکر است، در انتهای این نشست خبری تفاهم نامه همکاری ما بین سازمان ربع رشیدی و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی برای برگزاری جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی ربع رشیدی "رینوفست" امضا شد.
این گزارش حاکی است، ضرورت و اهمیت تفاهم نامه در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پروش و همچنین ترویج نوآوری فناوری و خلاقیت میان جامعه میلیونی دانش آموزان همکاری مشترکی میان اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان نهاد متولی و تسهیلگر و سازمان ربع رشیدی به عنوان یکی از توانمندترین بازیگران کشور در مدیریت رویدادهای حوزه نوآوری و فناوری در برگزاری سلسله رویدادهای رینوفست با چشم اندازی در سطح ملی شکل گرفته است.
این اقدام با رویکرد مدیریت نوآوری باز برای هم افزایی ظرفیتهای دو مجموعه با موضوع فعالیت های مختلف اما همراستا با یکدیگر برای افزایش اثر بخشی اقدامات و شتاب دهی به تحقق اهداف مشترک صورت گرفته است.
انتهای پیام/
اولین گام در راستای برگزاری رینوفست ۲۰۲۴ گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار