عمر خود را با انجام این کار ساده طولانی کنید!

1400/06/16 - 11:00 - کد خبر: 50318 نسخه چاپی

نصر: محققان تاکید می‌کنند ورزش می‌تواند با بهبود فشار خون، کاهش کلسترول، بهبود قند خون در افراد دیابتی و کمک به کاهش وزن، خطرات قلبی عروقی را کاهش دهد.

به گزارش نصر، مدیسن نت نوشت: محققان در بررسی‌های خود دریافتند افرادی که روزانه حدود ۷۰۰۰ قدم بر می‌داشتند، در مقایسه با افرادی که هر روز قدم‌های کمتری بر می‌داشتند، ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر در معرض  مرگ  ناشی از تمام علل در طول ۱۱ سال پیگیری بودند.
این مطالعه نشان داد که گام‌های سریع‌تر لزوماً بهتر نیستند. شدت گام‌ها یا تعداد گام‌ها در دقیقه، بر خطر مرگ تأثیر نمی‌گذارند.
«آماندا پالچ»،  سرپرست تیم  تحقیق از دانشگاه ماساچوست، در این باره می‌گوید: «دستگاه های گام شمار می‌توانند ابزارهای مفیدی برای نظارت و ارتقا فعالیت در عموم مردم باشند.»
وی در ادامه می‌افزاید: «قدم های برداشته شده در روز یک معیار ساده و آسان برای نظارت است و برداشتن تعداد قدم‌های بیشتر در روز ممکن است یک راه خوب برای ارتقای  سلامت  باشد.»
به گفته محققان، «یافته های این مطالعه، یک پیام بزرگ و خوب دارد: الزاماً نیازی به رفتن به باشگاه ورزشی نیست، نیازی به خرید تجهیزات نیست، فقط راه رفتن را شروع کنید.»
محققان تاکید می‌کنند ورزش می‌تواند با بهبود فشار خون، کاهش کلسترول، بهبود  قند  خون در افراد دیابتی و کمک به کاهش وزن، خطرات قلبی عروقی را کاهش دهد.
محققان تاکید می‌کنند هیچ عدد جادویی برای همه وجود ندارد. به جای تمرکز بر ۱۰،۰۰۰ گام در روز، بر برداشتن قدم‌های بیشتر نسبت به روز قبل تمرکز کنید. اگر کمتر از ۵۰۰۰ قدم در روز دارید، سعی کنید در چند هفته آینده آن را به ۶۰۰۰ قدم افزایش دهید.
انتهای پیام/
عمر خود را با انجام این کار ساده طولانی کنید! روزنامه دنیای اقتصاد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار