رئیس شورای اسلامی شهر طرح کرد:

حمل و نقل، اولویت اصلی شورای اسلامی تبریز در بررسی بودجه سال جاری

1402/06/10 - 14:44 - کد خبر: 99080 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اولویت ‌اصلی شورای اسلامی شهر در بررسی بودجه شهرداری در سال جاری، حمل ونقل عمومی بود که شهرداری بودجه قابل توجهی برای مسیرگشایی‌ها، اتمام پروژه های مترو و همچنین خرید ناوگان‌ اتوبوس در نظر گرفته است.

به گزارش نصر، شهرام دبیری در گفتگو با برنامه رادیویی تبریزیم در استودیو شهر با تأکید بر ضرورت انتخاب تبریز به عنوان شهر دوستدار کودک اظهار کرد:  شهر دوستدار کودک اولویت اساسی مدیریت شهری است و باید با مشارکت بخش خصوصی اقدامات خود در مناطق دهگانه را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه توسعه پارک ها، اماکن ورزشی و فرهنگی و شهربازی ها اقداماتی صورت گرفته و  کودکان می‌توانند به صورت رایگان در آکادمی ورزش‌های مختلفی که در سالن‌های ورزشی که در مناطق مختلف شهر راه‌اندازی می‌شود، استعداد یابی شده و آموزش های لازم را کسب کنند.
دبیری با اشاره به رویکرد شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله مسیرگشایی در مناطق مختلف شهر اعلام کرد: امسال بودجه قابل توجهی برای اقدامات عمرانی ‌از جمله مسیرگشایی اختصاص یافته و در صدد اتمام قسمت عمده‌ای از ‌مسیرگشایی‌ها در سال جاری و سال آینده مطابق با طرح تفصیلی هستیم.
وی افزود: پروژه ۴۵ متری امتداد خیابان انقلاب بسیار هزینه بر بوده و ‌تلاش داریم با اجرای این پروژه‌ تحولی در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر اتفاق بیافتد.
رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره نصب روزشمار پایان پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در اجرای پروژه‌های عمرانی مطابق برنامه‌ریزی قبلی عمل می‌کند ولی بعضی پروژه ها نظیر پروژه‌های حمل و نقل عمومی یا مترو از نظر اجرایی قابل پیش بینی نبوده و وابسته به شرایط و تجهیزات هستند.
دبیری یکی از معضلات حوزه حمل و نقل عمومی را ترافیک ‌شهری دانست و تصریح کرد: اولویت ‌اصلی شورای اسلامی شهر در بررسی بودجه شهرداری در سال جاری، حمل ونقل عمومی بود که شهرداری بودجه قابل توجهی برای مسیرگشایی‌ها، اتمام پروژه های مترو و همچنین خرید ناوگان‌ اتوبوس در نظر گرفته است.
وی با اشاره  به خرید یکصد دستگاه اتوبوس برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: بازسازی حمل و نقل عمومی که سال ها در رکود پیش می‌رفت، امسال به خوبی محقق شده و شهرداری تبریز از سال گذشته بالای یکصد دستگاه اتوبوس خریداری کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر  اضافه کرد: در خصوص خرید تاکسی‌های جدید نیز تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم و در آینده نزدیک بالغ بر چند هزار تاکسی جدید نوسازی خواهد شد.  
وی با اشاره به راه‌اندازی خط یک متروی تبریز خاطرنشان کرد: خط یک مترو تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود و لازم‌ است علاوه بر پله‌های برقی و آسانسور، ایستگاه‌های مترو نیز مناسب‌سازی شوند تا افراد دچار معلولیت نیز بتوانند از امکانات مترو استفاده کنند.
دبیری افزود: همکاری‌ لازم در خصوص فعال‌سازی ماشین های سیار پلیس راهنمایی رانندگی جهت کاهش ترافیک شهری آغاز کرده‌ایم.
انتهای پیام/
حمل و نقل، اولویت اصلی شورای اسلامی تبریز در بررسی بودجه سال جاری منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار