سخنگوی دولت؛

کشور ما دهه‌ ای را پشت سر گذاشته که فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر شدند/ قیمت نان در برخی مناطق متوازن سازی شده

1402/05/17 - 22:19 - کد خبر: 97792 نسخه چاپی

نصر: هم زمان با هفدهم مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و روز خبرنگار، سخنگوی  دولت بعد از ظهر امروز با حضور در پایگاه خبری جماران از بخش های مختلف این رسانه بازدید و گفت و گو کرد. 

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت بعد از ظهر امروز پس از بازدید از تحریریه جماران در جمع خبرنگاران این رسانه گفت: چرا یارانه ها باید طوری توزیع شود که پولدارها 27 برابر بیشتر بهره ببرند؟! اکنون با این سیاست اصلاح شده در زمینه یارانه ها، طبقه 10 یارانه نمی گیرد و سه دهک پایین 400 هزار تومان و چهار دهک تا 300 هزار تومان می گیرند که با طرح کالا برگ این رقم تا 520 هزار تومان افزایش می یابد.
بنا به این گزارش، هم زمان با هفدهم مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و روز خبرنگار، سخنگوی  دولت بعد از ظهر امروز با حضور در پایگاه خبری جماران از بخش های مختلف این رسانه بازدید کرد. 
دکتر علی بهادری جهرمی پس از بازدید از تحریریه جماران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ضرورت توجه دولت به وضعیت معیشتی طبقات محروم و مستضعف جامعه طبق دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری، گفت: کشور ما دهه ای پشت سر گذاشته است که ضریب جینی هر سال بدتر شد و فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر شدند.
وی با بیان اینکه ضریب جینی را ما منتشر نمی کنیم، افزود: تا سال 1400 که این شاخص منتشر شده، مستمرا فاصله طبقاتی با سیاست های غلط اقتصادی افزایش یافته است. علت آن هم به سیاست شیوه توزیع یارانه ها بر می گردد و این که دولت فعلی چرا مردانه وسط اجرای این سیاستی که می داند سرمایه اجتماعی اش را کاهش می دهد و نارضایتی ایجاد می کند ایستاده است به دلیل توجه به بخش محروم است. چرا یارانه ها باید طوری توزیع شود که پولدارها 27 برابر بیشتر بهره ببرند؟! اکنون با این سیاست اصلاح شده در زمینه یارانه ها، طبقه ده یارانه نمی گیرد و سه دهک پایین 400 هزار تومان و چهار دهک تا 300 هزار تومان می گیرند که با طرح کالا برگ این رقم تا 520 هزار تومان افزایش می یابد. 
بهادری جهرمی افزود: در حوزه نان هم نگاه دولت این بوده است که قیمت متوسط نان در کشور تغییر نیابد و شیوه توزیع آرد اصلاح شود. شما به عنوان رسانه از نان دولتی گزارش بگیرید. از نان دولتی عددها را در بیاورید و این که نان دولتی چقدر بوده و الان چقدر شده است عددها تقریبا ثابت بوده است. صرفا در برخی مناطق قیمت ها متوازن سازی شده است؛ مثلا در برخی شهرها با شهر مجاور عدم توازن بود که این توازن ها برقرار شد. پیشنهاد می کنم، دوربین ببرید و نان رسمی دولتی را بررسی کنید. اگر جایی تخلف بود، گزارش بگویید.
در گزارش خود نرخ ها را با سال قبل مقایسه کنید و ببینید تفاوتی دارد یا نه. البته برخی تنظیم گری ها انجام شده است و آقای رئیسی تا متوجه شدند اعتراض کردند و گفتند قرار ما این نبوده است و دولت اجازه افزایشی نداده است. 
سخنگوی دولت یادآور شد: در حوزه بیمه 6 میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و هزینه ای هم دریافت نمی کنند و تحت پوشش رایگان هستند. هفته قبل در حوزه تحصیلات ارزیابی ها می گفت برخی دانش آموزان استعداد درخشان ممکن است به دلیل مضایق مالی نتوانند ادامه تحصیل دهند، اما رییس جمهور دستور داد از منابع ریاست جمهوری بورسیه شوند و کسانی که امکانات ندارند امکاناتشان را دولت تقبل کرده است. 
وی با بیان اینکه سیاست های دولت حمایت تمام قد از طبقه محروم بوده است، تصریح کرد:  البته به مقصد آرمانی نرسیده ایم، بلکه در این مسیر در حال حرکت هستیم.
انتهای پیام/
کشور ما دهه‌ ای را پشت سر گذاشته که فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر شدند/ قیمت نان در برخی مناطق متوازن سازی شده منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار