بذرافشان؛

عروس و دامادها به جای خرید طلا، نقره و بدلیجات می‌ خرند

1402/05/16 - 16:50 - کد خبر: 97715 نسخه چاپی

نصر: به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عروس و دامادها به جای خرید طلا، نقره و بدلیجات می‌خرند.

به گزارش نصر، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه قیمت طلا به ثبات نسبی رسیده است، گفت: تقاضا در بازار طلا ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و حتی عروس و دامادها هم به سمت خرید نقره و بدلیجات رفته اند.
به گزارش مهر، او امروز در نشست خبری اظهار داشت: رکود حاکم بر بازار از ابتدای سال جاری ایجاد شده و طی ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است؛ همچنین شاهد کاهش قابل توجه قیمت انواع قطعات سکه و طلا نسبت به ابتدای سال جاری هستیم. 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا در معاملات امروز (١۵ مرداد ماه) نسبت به ابتدای سال جاری گفت: بر اساس آخرین معاملات انجام شده در بازار امروز نسبت به ابتدای سال، ١.۶ درصد کاهش اونس جهانی طلا را معادل ٣١ دلار شاهد بوده‌ایم. در بازار داخل، هر مثقال طلای ١٧ عیار و همچنین هر گرم طلای ١٨ عیار ۶.۶ درصد کاهش قیمت را ثبت کرده‌اند.
وی افزود: انواع قطعات سکه نیز روند کاهش قیمت داشته و نسبت به ابتدای سال، سکه تمام طرح جدید ٧.٧۴ درصد، سکه تمام طرح قدیم ٨.٩ درصد، نیم سکه ١۶.٢ درصد، ربع سکه ٨.٢ درصد و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ١١.۴٢ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: حباب سکه نیز از ابتدای سال کاهش ١٢.۵ درصدی داشته است. 
وی فراهم نبودن زیر ساخت‌ها برای اجرای سامانه جامع تجارت در حوزه معاملات و همچنین مشکل کارگاه‌های تولیدی را از جمله مشکلات صنعت طلا و جواهر کشور عنوان کرد و گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری، بر اساس تبصره ۴ ماده ١٨ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت الزامی شد و تخلف از ضوابط مذکور، موجب محکومیت به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد؛ این دستورالعمل در حالی اجرایی شده که هنوز زیرساخت‌های آن به صورت کامل فراهم نیست و این موضوع در جلسات با وزارت صمت نیز اعلام شده است.
این مقام صنفی در پاسخ به مهر در رابطه با الزام پرداخت مالیات توسط اصناف طلا و جواهر، تصریح کرد: تا سال ١٣٩٩ اداره مالیات بر اساس اظهارنامه‌های مالیاتی خود اصناف اخذ مالیات می‌کرد؛ در سال ١٣٩٩ تراکنش‌هایی که صورت می‌گرفت، مبنای پرداخت مالیات قرار گرفت؛ اما پس از آن مقرر شد ٣٠ درصد از تراکنش‌ها کسر و مالیات پرداخت شود.
در تهران به طور متوسط پنج تا ١٠۵ میلیون تومان سالانه مالیات پرداخت می‌شود که بسته به واحدها متفاوت است؛ البته که برخی واحدها مالیات‌های ٢٠٠ و حتی تا ۴٠٠ میلیون تومانی هم می‌پردازند و هیچ گونه فرار مالیاتی در صنف طلا و جواهر وجود ندارد.
رئیس اتحادیه طلا ، جواهر، نقره و سکه تهران در پاسخ به سوال دیگر مهر در مورد معاملات و فعالیت فروش طلا در فضای مجازی اظهار داشت: بسترهای فعالیت در فضای مجازی فراهم شده است اما شرط حضور در فضای مجازی این است که افراد جواز مورد نظر را از اتحادیه دریافت کنند و حتماً باید محل فیزیکی داشته باشد.
انتهای پیام/
عروس و دامادها به جای خرید طلا، نقره و بدلیجات می‌ خرند منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار