اختصاصی نصر/

تب بی تدبیری مسئولان در تابستان داغ + فیلم

1402/05/16 - 10:37 - کد خبر: 97680 نسخه چاپی

نصر: با وجود تعطیلی مدارس و روی آوردن دانش اموزان به فعالیتهای جنبی و سپری کردن اوقات فراغت خود در اماکن ورزشی، تفریحی و فرهنگی، بی تدبیری برخی مسئولان شهر تبریز، برنامه ریزی خانواده ها برای فرزندانشان را تحت الشعاع قرار داده و تابستان شیرین و جذاب را در کام انها تلخ و بی روح کرده است. 

به گزارش نصر، از انجایی که اوقات فراغت در استان مان ماهیت خود را از فصلی بودن به دائمی بودن تغییر داده و دانش اموزان در طول سال اقدام به بهره مندی از کلاسهای متعدد اموزشی میکنند و این موضوع در فصل تابستان جذابیت و مطلوبیت ویژه ای دارد. 
البته ورزش و رشته های مختلف ورزشی اقبال بیشتری را از سوی کودکان شاهد هست تا سایر حوزه های اوقات فراغتی و علاوه بر این، تخلیه انرژی و افزایش تحرک بدنی و تقویت سیستم قلبی و عروقی در این سالها که فقدان هر یک از اینها معضلی بهداشتی محسوب می شود، از موهبت های پیدا و نهان ورزش دانش اموزی است. 
اما گویی برخی مدیران اموزش و پرورش هنوز به نقش و کارکرد ساماندهی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پی نبرده و ان را فقط پیرایه ای بر چهره غبار گرفته سازمان شان می انگارند و ان را ماهیت و مفهومی لوکس و ویترینی قلمداد می کنند. 
به طوری که اخیرا یکی از سالنهای ورزشی محله قراملک تبریز با چنان قدمت و سابقه ای، در پی سهل انگاری متولیان امر و مدیران اموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز تعطیل شده و قریب به 500 کودک، نوجوان، جوان اعم از دختر و پسر و زن و مرد اواره پارکها و کافه ها و... شده اند که جای بسی تاسف است. 
خوب که می نگریم، می بینیم که اقتضای مدیریت یک دستگاه خدمات رسان دولتی تدبیر و مسئولیت پذیری مدیران است و اگر ان سازمان، نهاد متولی تعلیم و تربیت باشد، رسالتش بسی ثقیل تر و پر رنگ و لعاب تر خواهد بود ولی زهی خیال باطل! 
تعلل در برگزاری مزایده سالم ورزشی «مکتبی و اولادی» قراملک از سوی اداره کل اموزش و پرورش استان و عدم پاسخگویی قانع کننده از سوی معاونت تربیت بدنی و تندرستی ان اداره کل موجب براشفتگی خانواده ها و کودکان و نوجوانان شده است، حال انکه اموزش و پرورش استان می توانست دوراندیشی به خرج داده و نواحی و مناطق استان را نسبت به مختصات زمان و مکان هر یک از سالنها و اماکن ورزشی تحت مالکیت خود، اگاه کند. 
اکنون، مسئولیت این کج سلیقگی و تحیر این همه کودک و نوجوان که متوجه اداره کل اموزش و پرورش استان است باید در بوته محک قرار داده و بررسی کرد که ایا استاندار محترم و فرماندار محترم تبریز از بروز چنین نقصی در کارکرد وظایف اموزش و پرورش مطلع هستند؟ 
ایا نیاز می بینند که از متولیان امر، موضوع را جویا شده و در این تابستان چاره ای برای اهالی محترم قراملک بیندیشند؟


انتهای پیام/
تب بی تدبیری مسئولان در تابستان داغ + فیلم نصر

ثبت نظر

نمایش 7 نظر

پاسخ   محمد رضا شب زنده   9 ماه پیش  

.
ماییم و شب تار و غم یار و دگر هیچ
صبر کم و بی تابی بسیار و دگر هیچ...

- عرفی شیرازی

پاسخ   مجید نصودی   9 ماه پیش  

بی تدبیری نیست اتفاقا با تدبیر عمل می کنند

کسی می داند راه پول مفت از کجاست بی تدبیر نیست

پاسخ   عرشیا برق لامع   9 ماه پیش  

متاسفانه با وجود رزم آموزان بیشتر از ۵۰ نفر در باشگاه قراملک استاد موثق بخاطر عدم تمدید باشگاه آموزش و پرورش ،باشگاه را تعطیل کردن و بچه ها در پارک قراملک با وجود پشه های زیاد و عدم امکانات به ورزش کردن ادامه میدهند.واقعا جای تاسف دارد که همه ی این تکواندوکاران دانش آموزش هستن.

پاسخ   Vahid talebi   9 ماه پیش  

متاسفانه این بی تدبیری های پی درپی این آدمها تمامی ندارد

پاسخ   امامی   9 ماه پیش  

واقع نمیدونم این مسؤلین چرا این کار ها رو میکنن یه ورزش میکنن بچه ها اونم نمیزارن

پاسخ   محمد رضا شب زنده   9 ماه پیش  

با سلام
بنده وقتی این خبر رو خوندم خیلی ناراحت شدم
این چه وضعیتی هست که درست شده واسه ورزشکار ها
مگه بچه ۱۳ یا چهار ده ساله ای که علاقمند هست تندرستی و صحت
بدن خودشو حفظ کنه چه گناهی کرده که توی جای بدون سقفی مثل پارک ورزش کنه
اگه فردا روز این بچه بخوره زمین آسیب ببینه و لوازم ورزشش خراب بشه هزینه بیمارستانش و خسارت وسایلش رو شما میخوای بدی؟
اونم روی بتن زمین بخوره که حتما یه جاش میشکنه و چند ماه باید ورزش نکنه شما جای اون میخوای بری ورزش کنی؟
هنوز من به درصد بیشتر ورزشکار ها اشاره نکردم که بیشترشون رو کودکان تشکیل میدن
حتی بچه ۶ یا ۷ ساله هم توی اون باشگاه داریم
این چه وضعشه؟
چه جوابی واسه این بچه ها و نوجوونای بی گناه دارین؟
مشکل ما فقط داشتن باشگاه نیست خود اون باشگاهی که داشتیم ورزش میکردیم همیشه داخلش پر پرنده بود که توی باشگاه لونه کرده بودن و تخم گذاشته بودن و این یعنی عایق کاری نادرستش که توی زمستون نتایج مرگباری رو داره که میتونه باعث ذات الرّیه هم بشه چون اونجا فعالیت زیاده و باعث عرق کردن زیاد هم میشه پس احتمال سرما خوردگی هم بالا میره
این یکی از اون مشکلات بود مشکلات اونجا مثل یه خمیر هست که توی مشت گرفته شده از هرجا بگیری از یه جادیگه بیشتر میزنه بیرون ...
ولی خب بچه های باشگاه که ارادت خاصی به همشون دارم با مشکلات اونجا سازگاری میکردن و چشمشونو روی مشکلات میبستن و مشغول ورزششون میشدن
برید خدای خودتونو شکر کنید که شما ها مسئولید و ما با ادب و نزاکت از شما خواهش میکنیم به این وضع رسیدگی کنید چون اگه ما از شما خواهش کنیم که شما مسئول نمیشید میشید یه کسی که داره کار خیر میکنه و احسان میده اونم با پول خود مردم!
فقط از خدا میخوام رنگ و بوی مردونگی واقعی رو به شما مسئولها بده
همون مردونگی ای که راهزن های قدیم داشتن!
استاد ما که حق پدری بر گردن همه ما دارن و شاگردی ایشونو داریم میکنیم و ارادت خاصی بهشون دارم همیشه سعی میکردن آموزش با بهترین کیفیت انجام بشه
لطفا کمی تدبیر به خرج بدین و کمی به صدای وجدان خودتون (البته اگه دارین!) گوش بدین و صدای ما تکواندو کار هارو بشنوید ....

پاسخ   حسن موثق   9 ماه پیش  

باتشكر از آژانس خبری نصر و جناب استاد سلیمی
انشاءالله موثر گردد🙏
در محله قراملک در اکثر رشته های ورزشی مدال آور کشوری و بین‌المللی و آسیایی داریم مخصوصا در تکواندو
پژوهشیار