اختصاصی نصر/

تب بی تدبیری مسئولان در تابستان داغ + فیلم

1402/05/16 - 10:37 - کد خبر: 97680
متفرقه

نصر: با وجود تعطیلی مدارس و روی آوردن دانش اموزان به فعالیتهای جنبی و سپری کردن اوقات فراغت خود در اماکن ورزشی، تفریحی و فرهنگی، بی تدبیری برخی مسئولان شهر تبریز، برنامه ریزی خانواده ها برای فرزندانشان را تحت الشعاع قرار داده و تابستان شیرین و جذاب را در کام انها تلخ و بی روح کرده است. 

به گزارش نصر، از انجایی که اوقات فراغت در استان مان ماهیت خود را از فصلی بودن به دائمی بودن تغییر داده و دانش اموزان در طول سال اقدام به بهره مندی از کلاسهای متعدد اموزشی میکنند و این موضوع در فصل تابستان جذابیت و مطلوبیت ویژه ای دارد. 
البته ورزش و رشته های مختلف ورزشی اقبال بیشتری را از سوی کودکان شاهد هست تا سایر حوزه های اوقات فراغتی و علاوه بر این، تخلیه انرژی و افزایش تحرک بدنی و تقویت سیستم قلبی و عروقی در این سالها که فقدان هر یک از اینها معضلی بهداشتی محسوب می شود، از موهبت های پیدا و نهان ورزش دانش اموزی است. 
اما گویی برخی مدیران اموزش و پرورش هنوز به نقش و کارکرد ساماندهی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پی نبرده و ان را فقط پیرایه ای بر چهره غبار گرفته سازمان شان می انگارند و ان را ماهیت و مفهومی لوکس و ویترینی قلمداد می کنند. 
به طوری که اخیرا یکی از سالنهای ورزشی محله قراملک تبریز با چنان قدمت و سابقه ای، در پی سهل انگاری متولیان امر و مدیران اموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز تعطیل شده و قریب به 500 کودک، نوجوان، جوان اعم از دختر و پسر و زن و مرد اواره پارکها و کافه ها و... شده اند که جای بسی تاسف است. 
خوب که می نگریم، می بینیم که اقتضای مدیریت یک دستگاه خدمات رسان دولتی تدبیر و مسئولیت پذیری مدیران است و اگر ان سازمان، نهاد متولی تعلیم و تربیت باشد، رسالتش بسی ثقیل تر و پر رنگ و لعاب تر خواهد بود ولی زهی خیال باطل! 
تعلل در برگزاری مزایده سالم ورزشی «مکتبی و اولادی» قراملک از سوی اداره کل اموزش و پرورش استان و عدم پاسخگویی قانع کننده از سوی معاونت تربیت بدنی و تندرستی ان اداره کل موجب براشفتگی خانواده ها و کودکان و نوجوانان شده است، حال انکه اموزش و پرورش استان می توانست دوراندیشی به خرج داده و نواحی و مناطق استان را نسبت به مختصات زمان و مکان هر یک از سالنها و اماکن ورزشی تحت مالکیت خود، اگاه کند. 
اکنون، مسئولیت این کج سلیقگی و تحیر این همه کودک و نوجوان که متوجه اداره کل اموزش و پرورش استان است باید در بوته محک قرار داده و بررسی کرد که ایا استاندار محترم و فرماندار محترم تبریز از بروز چنین نقصی در کارکرد وظایف اموزش و پرورش مطلع هستند؟ 
ایا نیاز می بینند که از متولیان امر، موضوع را جویا شده و در این تابستان چاره ای برای اهالی محترم قراملک بیندیشند؟


انتهای پیام/

پژوهشیار