خبر/

اجرای برنامه‌های مختلف در قالب «مشروطه پرافتخار» در تبریز

1402/05/15 - 10:40 - کد خبر: 97611 نسخه چاپی

نصر: سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطه، برنامه‌های مختلفی از سوی حوزه هنری استان در قالب « مشروطه پرافتخار » برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، نوید ناصر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مشروطه در دیدگاه رهبر معظم انقلاب، افزود: در این راستا با برگزاری برنامه های مختلف در طول هفته جاری به نقش و بررسی تبریز در مشروطه پرداخته می شود.
وی با بیان اینکه حضور علاقه مندان و عموم مردم در این برنامه ها آزاد است، اظهار کرد: برنامه محفلی «مشروطه پرافتخار» امروز ۱۵ مرداد ساعت ۱۷ در محل پردیس ۲۹ بهمن تبریز برگزار و در این برنامه فیلم مستند « از عدلیه تا مشروطه» برای شرکت کنندگان در این برنامه اکران می شود.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نشست پژوهشی «تحلیل طنز مطبوعات و تاثیر آن بر مشروطه» به مناسبت روز خبرنگار و سالروز صدور فرمان مشروطه روز دوشنبه ۱۶ مرداد ساعت ۱۷ در محل سالن جلسات بنیاد ایرانشاسی شعبه آذربایجان شرقی واقع در خیابان ثقه الاسلام، درب سرخاب، پلاک ۶۲ برگزار می شود.
ناصر، ادامه داد: برنامه «در کوچه های مشروطه» روایت میدانی حوادث مشروطه در محله های حکم‌آوار و دوه چی است که روز سه شنبه با حضور اهالی این محلات اجرا می شود.
وی یادآور شد: روایت حوادث مشروطه در محله دوه چی در خانه موزه سفال واقع در خیابان شمس تبریزی نیز راس ساعت ۱۰:۳۰ صبح و روایت حوادث مشروطه در محله حکم آوار در پارک نائب یوسف خان راس ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر همین روز برگزار می‌شود و اتوبوس مشروطه گردی نیز برای روایت در کوچه های مشروطه راس ساعت ۱۰ صبح از مقابل حوزه هنری استان حرکت می کند.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نقد و بررسی کتاب‌های « تا در خیابانی مه آلود گم نشوی» به نوشته حسین قربان زاده و «خیابانی به درازای ابدیت» به نوشته مجتبی حبیبی روز چهارشنبه ۱۸ مرداد راس ساعت ۱۷ در محل کتابشهر تبریز واقع در خیابان امام، روبروی مسجد سالار شهیدان برگزار می‌شود.
ناصر، افزود: این کتاب ها با موضوع شیخ محمد خیابانی است که به صورت رمان و داستان با قلمی شیوا فراز و فرودهای زندگی این مجاهد شهید را روایت می کند.
چهاردهم مرداد سالروز امضای فرمان مشروطیت از طرف مظفرالدین شاه قاجار است.
مشروطه طلبان او را وادار کردند با صدور این فرمان به آرزوی دیرینه ی ایرانیان برای ایجاد حکومتی مردم سالار، جامه عمل بپوشاند.
انتهای پیام/
اجرای برنامه‌های مختلف در قالب «مشروطه پرافتخار» در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار