مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز خبر داد:

برنامه‌ریزی برای شکستن رکورد ۳۰ ساله تولید آسفالت در شهرداری تبریز/ آسفالت‌ریزی اتوبان شهید کسایی با ۵۰ هزار تن آغاز می‌شود

1402/05/02 - 14:05 - کد خبر: 96952 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: بر اساس دستور شهردار تبریز، آسفالت ریزی اتوبان شهید کسایی با ۵۰ هزار تن آسفالت طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، حسین منیری‌فر امروز در حاشیه بازدید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از کارخانه آسفالت شهرداری اظهار کرد: شهرداری تبریز برای آسفالت ریزی اتوبان شهید کسایی ۸۰ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد که از این میان ۷۰ میلیارد تومان برای تولید آسفالت و ۱۰ میلیارد تومان نیز به منظور آسفالت ریزی تخصیص می یابد.
منیری فر تصریح کرد: شهرداری تبریز دارای سه کارخانه تولید آسفالت است. کارخانه فعلی با قدمت سی سال و ظرفیت تولید ۸۰ تن آسفالت، کارخانه دیگر مجتمع تولیدی آسفالت ۱۲۰ تنی است که نیاز به اورهال دارد و کارخانه سوم تمام اتوماتیک با ظرفیت تولید ۱۶۰ تن بوده و در تولید آسفالت اساسی نقش اساسی دارد.
وی از مخزن ۳۵۰۰ تنی قیر به عنوان یکی از ظرفیت‌های مجتمع تولیدی نام برد و افزود: تمامی مصالح این کارخانه، علی رغم اینکه معادن بسیاری در اطراف مجتمع وجود دارد از شبستر تهیه می‌شود که هزینه حمل و نقل بالایی دارد.
منیری‌فر یادآور شد: با دستور شهردار تبریز تولید سازمان عمران ۹۸۰ و ۹۰۰ تن در روز شده است و بدون هزینه به مناطق می‌رود.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز با بیان اینکه برنامه جدید و  آتی ما اضافه کردن کارخانه جدید است، گفت: ظرفیت ساعتی آسفالت ما ۱۵۰ تن است.  در این بین با توجه به اینکه هر تن آسفالت نیازمند ۶۰۰ کیلو ماسه است، به همین منظور سیستم سنگ‌شکن دو به تازگی راه‌اندازی شده است.
وی با تاکید بر اینکه امسال تلاش داریم رکورد ۳۰ ساله تولید آسفالت در شهرداری تبریز شکسته شود، تصریح کرد: ارتقای سیستم تولید مجموعه در دستور کار مجتمع تولیدی آسفالت سازمان قرار گرفته است. امروز اگر قیمت آسفالت بالا نیست، دلیل آن تولید آسفالت در مجتمع تولیدی سازمان عمران شهرداری تبریز است چرا که مجموعه تولیدی به صورت صفر تا صد یعنی از ماکادام تا آسفالت فعالیت می کند.
منیری‌فر از نمونه برداری و کنترل کیفی آسفالت به صورت روزانه خبر داد و افزود: تغییر نگرش ما موجب افرایش کیفیت آسفالت تولیدشده می‌شود. باید با هم‌افزایی اجازه هدررفت سرمایه‌ شهر را ندهیم.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های شاخص این سازمان تصریح کرد: پروژه چمن‌ مصنوعی ورزشگاه الغدیر، ساختمان اداری شهرداری منطقه پنج با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث ساختمان ورزش در شش طبقه برای استقرار شرکت باشگاه شهرداری تبریز و احداث ساختمانی در مساحت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع در لاله  که تبدیل به مجموعه عمرانی شهرداری تبریز خواهد شد.
وی با اشاره به دیگر پروژه های عمرانی این مجموعه گفت: طرح زیرگذر حیدرآباد که پیمانکار تجهیز کارگاه در ضلع غربی را آغاز کرده است، تبادل ارس که پاسداران را به جاده ارمنستان وصل می‌کند، پروژه یادگار امام(ره)، مجموعه فرهنگی و رفاهی شهروند در حوزه منطقه پنج از جمله دیگر پروژه های این سازمان به شمار می رود.
منیری‌فر یادآور شد: دو معدن نیز توسط شهرداری تبریز خریداری شده که یکی از این دو در خواجه مرجان با شش میلیارد تومان خریداری شده و معدن دوم نیز در امند خریداری شده است. معادن آذرمرجان و امند برای خود تبریز است و سال‌های سال مصالح ما را تأمین می‌کند.
انتهای پیام/
برنامه‌ریزی برای شکستن رکورد ۳۰ ساله تولید آسفالت در شهرداری تبریز/ آسفالت‌ریزی اتوبان شهید کسایی با ۵۰ هزار تن آغاز می‌شود منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار