به پاس قدردانی از سردار حاج محمدتقی اوصانلو؛

ویژه برنامه همسنگر طوفان در تبریز برگزار می‌شود

1402/04/25 - 12:18 - کد خبر: 96468 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با برگزاری ویژه برنامه همسنگر طوفان از سردار حاج محمد تقی اوصانلو، فرمانده سپاه توحید در تبریز تجلیل می شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی با اعلام این خبر اظهار کرد: آیین تجلیل از سردار حاج محمد تقی اوصانلو با حضور امت حزب الله و مردم ولایتمدار تبریز، چهارشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۰ صبح در مرکز همایش های بین المللی خاوران برگزار می شود.
وی افزود: شهر تبریز در روزهای گذشته میزبان همایش بزرگ زنده نامان بود که تعدادی از مفاخر شهرمان در این همایش تجلیل شدند و اینک با برگزاری ویژه برنامه "همسنگر طوفان"  زحمات و مجاهدتهای سردار سرتیپ پاسدار حاج محمدتقی اوصانلو مورد تقدیر قرار می گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: این آیین تجلیل به پاس یک عمر مجاهدت این سردار بزرگوار در راه اسلام و انقلاب اسلامی به خصوص در دفاع از حریم آل الله و مبارزه با گروهک های تکفیری و جانفشانی‌های وی در شمالغرب کشور که امنیت و آرامش این منطقه مرهون تلاش های شبانه روزی ایشان می باشد برگزار می شود.
برگی با تاکید بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز تصریح کرد: تجلیل و پاسداشت پیشگامان علمی، فرهنگی و جهادی یکی از محورهای اصلی مورد تاکید شورای ششم است و در راستای گسترش فرهنگ ایثار و جهاد همواره در امر بزرگداشت مقام ایثارگران کوشا بوده ایم.
سردار حاج محمدتقی اوصانلو متولد سال ۱۳۴۱ در شهر زنجان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در  دفاع مقدس در عملیات های خیبر و بدر جانشین فرمانده گردان بود، در عملیات والفجر هشت  و کربلای پنج  فرمانده گردان غواصی لشکر ۳۱ عاشورا و در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ ۳۶ انصار المهدی شد و همراه با رزمندگان در راه دفاع از کشور رشادت های فراوانی به یادگار گذاشت.
وی در فاصله سال های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰۲ فرماندهی قرارگاه حمزه سید الشهدا را بر عهده داشت و از ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۰ با حفظ سمت، فرمانده قرارگاه عاشورا نیز بود.
حاج محمد تقی اوصانلو در سال ۱۴۰۰ نشان فتح را از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرد.
انتهای پیام/
ویژه برنامه همسنگر طوفان در تبریز برگزار می‌شود منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار