معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار خبر داد:

سهم ۵۵ درصدی خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری تبریز

1402/04/01 - 13:05 - کد خبر: 94859 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از سهم ۵۵ درصدی خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا در دومین جلسه راهبردی کاهش تصادفات با بیان این مطلب اظهار کرد: تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه شاهد سه میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری در شریان‌های اصلی و فرعی است.
وی افزود: در این بین متاسفانه سهم خودروی شخصی ۵۵ درصد است و به ترتیب تاکسی ۳۲ درصد، اتوبوس ۱۱ درصد و مترو ۵ درصد از سهم سفرهای روزانه را به خود اختصاص می دهد.
وحیدکیا با تاکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز برای کاهش آمار حوادث در سطح شهر گفت: از سال گذشته جهت پیشگیری از تصادفات رانندگی و تامین ایمنی کاربران معابر اقدامات اساسی در مجموعه حمل ونقل و ترافیک انجام پذیرفته است.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به ضوابط و استانداردهای جهانی برنامه ریزی شهری گفت: باید ۲۴ تا ۲۸ درصد از کاربری های شهری به کاربری حمل ونقل اختصاص یابد. مطابق بررسی ها ۲۸ درصد از سهم کاربری های تبریز به حمل ونقل اختصاص دارد اما آنچه شبکه معابر تبریز را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکل ترافیک را افزایش می دهد شکل شبکه است چرا که در شهر تبریز کمبود معابر شریانی درجه یک دیده می شود.
به گفته وحیدکیا، توسعه پیاده‌راه ها، تامین ایمنی عبور عرضی، توسعه سامانه های هوشمند کنترل ترافیک، تقویت و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، بهبود فرهنگ ترافیک و... جزوه اولویت برنامه های شهرداری بوده که نتیجه تلاش های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ باعث کاهش ۲۸ درصدی حوادث رانندگی در تبریز شده است.
رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه اظهار کرد: در حوزه حمل ونقل و ترافیک تقریبا همه ۸۵ میلیون جمعیت کشور کاربر ترافیک هستند و اگر تمام حوزه های خدماتی را از نظر بگیریم تقریبا ۹۶ درصد حمل ونقل کشور زمینی است که در ۴۷ هزار کیلومتر راههای اصلی انجام می پذیرد.
سردار سیدکمال هادیان‌فر افزود: امروز ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم و یکی از جدی ترین مسائلی که باید مدنظر حکومت ها و دولت ها گذشته از تامین معاش و... باید تامین گردد بحث ایمنی به خصوص بحث ایمنی و حمل ونقل ترافیک است.
وی ضمن اشاره به اینکه در کشور ۵۲ میلیون دارنده گواهینامه داریم، گفت: ۶۱ درصد وسائط نقلیه کشور را خودروهای سبک به خود اختصاص می دهند که ۲۱ درصد در سن فرسودگی یا اسقاط هستند.
رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: امروزه گفته می‌شود پنج عامل (مدیریت، انسان، راه، وسیله نقلیه و قوانین و مقررات) در ترافیک موثر است و همه ۳۵ دستگاه مسئول در کشور در بهبود ترافیک و کاهش آمار حوادث نقش دارند. کاهش بازدارندگی قوانین، مستهلک شدن لوازم و حتی نیروها، کم بودن هزینه سوخت و... نیز از دیگر عوامل افزایش تخلفات و حوادث بوده که نیاز به بازنگری اساسی دارد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تصریح کرد: در حوزه حمل ونقل و تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی و کاهش عمر ناوگان اخیرا حرکت جهادی اتفاق افتاده است که سبب کاهش آمار حوادث شده است.
سردار عابدین خرم ضمن قدردانی از تلاش های پلیس راهور افزود: بهبود ساختار سازمانی و تقویت نیروی انسانی و تجهیزات برای احیای وضعیت و بهینه کردن خدمات پلیس راهور جهت رضایتمندی شهروندان و کاهش حوادث از ضروریات است.
انتهای پیام/
سهم ۵۵ درصدی خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار