معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار؛

مرحله اسکان دایم زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی آغاز شد

1398/09/23 - 16:46 - کد خبر: 9423 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مرحله اسکان دایم زلزله‌زدگان شهرستان‌های میانه و سراب آغاز شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جواد رحمتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون برای ۵۰۰ واحد پرونده بازسازی تشکیل و به بانک ها معرفی شده و عملیات ساخت چند واحد نیز شروع شده است.
وی با بیان اینکه ساخت چند واحد در مرحله نصب اسکلت است، اظهار داشت: روند آواربرداری خانه های تخریب شده مناطق زلزله زده نیز ادامه دارد و هر کجا نیاز به اسکان دایم وجود داشته باشد، مانعی برای آن وجود ندارد و بلافاصله عملیات آن آغاز می شود.
رحمتی، با اشاره به روند مطلوب امدادرسانی به مردم زلزله زده در ساعات اولیه وقوع این حادثه تاکنون، ادامه داد: در اکثر روستاها آواربرداری انجام شده و در شبکه معابر مانعی برای تردد و امدادرسانی وجود ندارد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه برنامه ریزی برای بازسازی خانه های تخریب شده انجام شده است، گفت: آواربرداری بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد از ۳ هزار واحد تخریب شده انجام شده است.
حافظ باباپور، ادامه داد: با مساعد شدن شرایطی جوی، آواربرداری خانه ها برای احداث محل نگهداری دام و واحدهای اسکان دایم ادامه می یابد و بنیاد مسکن تا پایان بازسازی در کنار زلزله زدگان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه براساس آمار جهاد کشاورزی دو هزار واحد دامی در شهرستان های میانه و سراب ۱۰۰ درصد تخریب شده اند، یادآوری کرد: یک هزار واحد دامی در سراب و یک هزار واحد در میانه از سوی این بنیاد احداث می شود و هم اکنون پرونده آنها تکمیل و به سیستم بانکی ارسال شده و در حال انعقاد قرارداد هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، تشکیل بیش از دو هزار و ۷۰۰ پرونده از بین سه هزار واحد مسکونی تخریب شده برای پرداخت کمک های بلاعوض، صدور بیش از ۸۰۰ پروانه ساختمانی، معرفی ۷۴۳ سرپرست خانواده به بانک ها برای اخذ تسهیلات و انعقاد قرارداد ۳۱۶ پرونده از سوی بانک ها را از اقدامات این بنیاد در مناطق زلزله زده اعلام کرد.
باباپور، افزود: پی کنی برای اسکان دایم ۱۶ خانه انجام شده، آرماتوربندی و قالب بندی ۲۰ واحد، بتن ریزی و فنداسیون ۱۲ واحد و اسکلت ۱۰ واحد نصب شده است.
وی گفت: مصالح ساختمانی نیز با هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت به منطقه ارسال شده و تاکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ تن فولاد حمل و در اختیار کارگاه ها قرار گرفته، بیش از ۳۰۰ اسکلت پیچ مهره ای ۶۰ و ۸۰ متری و سیمان رایگان به شهرهای میانه و سراب حمل شده است.
زلزله ۱۷ آبان آذربایجان شرقی به مرکزیت ترک میانه موجب جان باختن پنج نفر و آسیب پنج هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد و در حال حاضر در حدود ۱۲ هزار نفر در وضعیت اسکان موقت زندگی می کنند.

انتهای پیام/
مرحله اسکان دایم زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی آغاز شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار