در آستانه سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی/

خانه توسعه آذربایجان خواستار تسریع در تکمیل پروژه های زیربنایی استان شد

1402/03/09 - 22:51 - کد خبر: 93515 نسخه چاپی

نصر: خانه توسعه آذربایجان در آستانه دومین سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی در نامه ی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی و سایر مسوولان تصمیم ساز محلی خواستار تسریع در اجرا ،‌تامین اعتبار و بهره برداری پروژه های زیر بنایی به ویژه در بخش زیرساخت ها از جمله حمل و نقل ، راه ،‌ و راه آهن شد.

به گزارش نصر، این تشکل که یک تشکل مطالبه گرا و مردم نهاد است در فهرست پروژه های ارسالی خود به زین العابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی بر اتصال ایستگاه راه آهن خاوران به ایستگاه مرکزی به عنوان مطالبه عمومی  تاکید کرده و اعلام داشته که تنها در این صورت می توان گفت  خط آهن 25 ساله میانه - بستان آباد - تبریز تکمیل شده است .
خانه توسعه آذربایجان در این نامه تامین اعتبار لازم برای مطالعات "برش استانی" از طرح جامع حمل و نقل کشور و انتخاب مهندسین مشاور مربوطه را مورد اشاره قرار داده و نوشته است در سفر رییس جمهوری از ایشان درخواست شود تا نسبت به  فعال کردن عملیات اجرایی قطعات پنج ، شش آزاد راه ارومیه - تبریز به دلیل اهمیت و حساسیت های راهبردی آن و با هدف کاهش ترافیک سنگین کنارگذر جنوبی تبریز ( شهید کسایی )  تدبیر و دستورات مقتضی را صادر کند.
این تشکل ضرورت فعال کردن عملیات اجرایی آزاده راه صوفیان - مرند - بازرگان را یاد آوری کرده و همزمان خواستار اجرای پروژه اتصال تونل های رفت و برگشت شبلی ( به روش کراس کات ) در آزاد راه تبریز به رنجان  در دو نطقه برای خودروهای سواری  و در سه نقطه برای عابرین پیاده شده است.
اجرای آنتن دسترسی راه های استان به کریدور شماره 10 غرب کشور از مرز بازرگان تا بندر امام جهت تسهیل ترانزیت واردات و صادرات استان و نیز اخذ مصوبه کمیسیون ماده 23 برای پروژه راه اهن ایران - اروپا ( جلفا - چشمه ثریا و شروع عملیات آن از دیگر مطالبات محلی است که در نامه خانه توسعه آذربایجان موردتاکید قرار گرفته  و یاد آوری شده است.
رونوشت این نامه همزمان به مراجع و مسوولان ذی ربط از جمله نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و رییس مجمع نمایندگان استان ارسال شده است.
براساس برخی از گزارش های محلی قرار است حجت الاسلام ابراهیم رییسی در قالب دومین سفر استانی خود هفته آینده به آذربایجان شرقی سفر کند.
انتهای پیام/
خانه توسعه آذربایجان خواستار تسریع در تکمیل پروژه های زیربنایی استان شد منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار