شهردار تبریز عنوان کرد:

توسعه ۱۰۰ هکتاری فضای سبز در سایت دوم آرپاره درسی

1402/03/04 - 16:27 - کد خبر: 93150 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با بیان اینکه در سایت اول آرپاره درسی ۲۰۰ هکتار کاشت فضای سبز انجام شده است، گفت: مجموع مساحت این فضا ۴۰۰ هکتار است که برنامه کاشت درختچه و توسعه فضای سبز در ۱۰۰ هکتار در سایت دوم نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در سومین قرار خدمت از دور چهارم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه پنج تبریز برگزار شد، اظهار کرد: توسعه  یکصد هکتاری فضای سبز واقع در سایت دوم  آرپادره‌سی در دستور قرار دارد که ۱۲ هکتار از این زمین کاشت شده و ۶ هکتار نیز آماده کاشت است که در این محل بالغ بر ۲۰۰ نوع درخت کاشته شده است.
هوشیار تصریح کرد: مرکز سپتیک برای ذخیره آب با گنجایش یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب در آرپا دره سی ایجاد شده و آبیاری فضای سبز این تفرجگاه به روش آبیاری قطره ای انجام می شود.
وی با بیان اینکه  در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان بودجه برای امر زیباسازی در قالب سه ناحیه منطقه پنج اختصاص یافته است، تصریح کرد: ۱۱ محور برنامه‌ریزی برای هرچه فعال تر کردن برنامه های مدون حوزه زیباسازی  تدوین شده است به طوری که برای این موضوع برنامه هفتگی پیش بینی شده است چرا که شهرداری تبریز امسال برنامه ویژه ای در حوزه زیباسازی و توسعه فضای سبز شهری دارد.
شهردار تبریز در پایان گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر حذف چمن، ۳۰ هزار مترمربع چمن در محدوده منطقه پن حذف و در این محل‌ها نسبت به کاشت درختچه اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه تنوع گونه‌های گیاهی مهم است، تصریح کرد: یکی موضوعات مهم این است که درختان مثمر و سازگاز با شرایط آب و هوایی تبریز باید کاشته شود چرا که یک چهارم طرح توسعه فضای سبز تبریز امسال در آرپادره سی انجام می‌شود.
سومین جلسه از دور چهارم قرارهای خدمت امروز با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز، معاونان و مدیران وی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر و پرویز هادی و یاسین بجانی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در منطقه پنج برگزار شد.
انتهای پیام/
توسعه ۱۰۰ هکتاری فضای سبز در سایت دوم آرپاره درسی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار