شهردار تبریز خبر داد:

احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مجموعه ۱۰ هکتاری شهرک جوانان

1402/03/01 - 12:07 - کد خبر: 92898 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از احداث یک هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی در مجموعه ۱۰ هکتاری شهرک جوانان خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار صبح دیروز در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز ضمن بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز عقد قرارداد با موضوع مطالعات، طراحی و نظارت کارگاهی برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مجموعه ۱۰ هکتاری شهرک جوانان با شرکت نمودار اظهار کرد: در نهایت مقرر شد شهرداری راسا برای احداث این واحدهای مسکونی اقدام کند.
وی تصریح کرد: در بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی زمان چندانی نداریم و حتما باید در اجرای این پروژه سرعت عمل داشته باشیم و ملاحظاتی که اعضای شورا ارائه کردند، باید در نظر بگیریم.
هوشیار از تعریف ۲۰ پروژه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر خبر داد و گفت: ما فعلا روی ۱۰ درصد شهرک جوانان که حق شهرداری است بحث می‌کنیم و در ادامه اگر دولت تمایل به همکاری داشت باشد، می‌توانیم مذاکرات لازم را انجام دهیم.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه تصریح کرد: ما در بافت‌های مسئله‌دار حتی یک پروژه دولتی مشاهده نمی‌کنیم. افزایش تراکم که این روزها از سوی دولت طرح شده تکرار مسائل گذشته است.
فریدون بابایی اقدم افزود: ورود شهرداری در این حوزه نیازمند همراهی شورا است. الان دو ماه از فصل کاری تبریز طی شده و اگر طی تشریفات شود، یک ماه دیگر زمان را از دست می‌دهیم. معتقدیم شورای شهر باید با این لایحه همراهی کرده و سریعا اقدامات اولیه آغاز شود.
روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر لزوم تسریع روند کار در این خصوص اظهار کرد: عمده کاری که می‌توانیم انجام دهیم رفع خطر از بافت های پرخطر است.
رشیدی تاکید کرد: مطالعات فرهنگی و اجتماعی نیز در فاز مطالعاتی باید مدنظر قرار گیرد و همچنین وسواس ما باید این باشد که آیا این زمین و مسکن‌های جدید به ساکنان بافت پرخطر  در شمال تبریز می‌رسد و یا ساز و امر ارائه این واحدهای مسکونی به جامعه هدف چگونه خواهد بود.
یاسین بجانی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز از موافقت کمیسیون با این لایحه خبر داد.
لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز عقد قرارداد با موضوع مطالعات، طراحی و نظارت کارگاهی برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مجموعه ۱۰ هکتاری شهرک جوانان با شرکت نمودار با قید یک فوریت توسط اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.
انتهای پیام/
احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مجموعه ۱۰ هکتاری شهرک جوانان منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار