خبر/

تاکید روزنامه اطلاعات بر شکل‌گیری روابطی جدید میان ایران و ترکیه

1402/02/27 - 22:10 - کد خبر: 92621 نسخه چاپی

نصر: رصد دقیق و همه جانبه ترکیه امروز و واکنش‌ها و کنش‌های درونی آن، چه در سیاست‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی ایجاب می‌کند برای روابط دوجانبه ایران و ترکیه، طرحی نو دراندازیم.

به گزارش نصر، روزنامه اطلاعات بر لزوم شکل‌گیری روابطی جدید میان ایران و ترکیه تاکید کرده و شرایط اقتصادی دو کشور را مشابه یکدیگر توصیف کرده است.
واقعیت جامعه و کشور ترکیه نشان می‌دهد، بحران اقتصادی اعم از فوران «تورم» و سقوط ارزش «لیر ترکیه» و گستردگی سختی معیشت در اقشار گسترده مردم و در یک کلام «بحران اقتصادی و مالی»، اصلی‌ترین نگرانی مردم ترکیه از آینده زندگی خود و کشورشان است. این شرایط، در ترکیه و ایران تشابه دارد؛ با این تفاوت که سیاست خارجی ترکیه به مراتب از ما فعال‌تر برنامه‌ریزی شده‌تر است و برای حل مشکلات به ویژه بعد از فاجعه ویرانگر زلزله، پیش می‌رود.
این روزنامه در پایان نوشته است: رصد دقیق و همه جانبه ترکیه امروز و واکنش‌ها و کنش‌های درونی آن، چه در سیاست‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی ایجاب می‌کند برای روابط دوجانبه ایران و ترکیه، طرحی نو دراندازیم. ایران و ترکیه اصلی‌ترین و مهم‌ترین قدرت در ترسیم روابط دوجانبه و چندجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی‌اند.
اعتماد آنلاین
انتهای پیام/
 
تاکید روزنامه اطلاعات بر شکل‌گیری روابطی جدید میان ایران و ترکیه منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار