مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی:

بازآفرینی شهری تبریز نیازمند اعتبارات ملی است

1402/02/27 - 14:36 - کد خبر: 92594 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: شهرداری تبریز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اقدامات لازم در حوزه بازآفرینی شهری را آغاز کرده است ولی کافی نبوده و نیازمند اعتبارات ملی در این حوزه هستیم

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر پیش از ظهر امروز در همایش برنامه سازمانی سند ملی کاهش خطر حوادث و سوانح دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: تبریز یکی از مخاطره‌آمیز ترین کلانشهرهای کشور است که پنجاه درصد ساکنان آن در بافت ناایمن زندگی می‌کنند.
وی افزود: دو هزار هکتار بافت حاشیه و دو هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده تبریز نیازمند بازآفرینی هستند که در این راستا باید اعتبارات ملی برای این پروژه تزریق شود.
هنربر خاطرنشان کرد: نه تنها زلزله، سیل و ازدحام جمعیت، بلکه ترافیک تبریز نیز یکی از مخاطرات شهری است که باید مسیر ویژه بحران در معابر شهر تعریف شود.  
وی اضافه کرد: در بحث نظارت و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و نظارت بر کمیسیون های ماده ۹۹، ماده صد و ماده پنج باید دقت لازم صورت گیرد.
مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تدوین سند ملی مدیریت بحران تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع تدوین اسناد استانی مدیریت بحران باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد چرا که نقشه راه برنامه پنج ساله مدیریت بحران استان است.
وی یادآور شد: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و شش درصد تلفات ناشی از بلایای طبیعی در کشور ما صورت می‌گیرد و سالانه پنج تا شش درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت می‌شود.  
هنربر با اشاره به وجود ۵۶ مخاطره احتمالی در کل کشور نیز گفت: کشور ما جزو ۱۰ کشور مخاطره آمیز جهان و رتبه چهارم آسیا در این حوزه است که تنها در یک مورد ۷۰ درصد جمعیت کشور در معرض خطر زلزله هستند.  
وی افزود: باید برای هر مخاطره موجود برنامه ویژه ای داشته باشیم.
انتهای پیام/
بازآفرینی شهری تبریز نیازمند اعتبارات ملی است منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار