روزنامه تعادل پیش‌بینی کرد:

افزایش قیمت خودرو ادامه دارد

1402/02/23 - 17:31 - کد خبر: 92363 نسخه چاپی

نصر: روزنامه تعادل نوشت: به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد. چراکه ایران خودرو تا سال ۱۴۰۳ محصولی عرضه نمی‌کند و سایر خودروسازان نیز عرضه گسترده‌ای برای تنظیم بازار نخواهند داشت. از سوی دیگر، بازار در رکود به سر می‌برد و سطح معاملات به صفر رسیده است.

به گزارش نصر، روزنامه تعادل علت افزایش قیمت خودرو در انتهای هفته گذشته را بررسی و پیش‌بینی کرده این افزایش قیمت ادامه داشته باشد.
قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. اما این روند ادامه‌دار نبود و بازار مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها شد. غیبت تعدادی از خودروسازان در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه و عرضه تعداد محدودی خودرو نسبت به مرحله قبلی، یکی از عوامل بازگشت بازار به مدار صعودی شناخته می‌شود. در طرف دیگر، وزارت صمت اعلام کرد که واردات خودروهای کره‌ای به کشور ممنوع است و در پی آن یکی از واردکنندگان اعلام کرد که نتوانسته است از اسفندماه ثبت‌سفارش انجام دهد.
این روزنامه در ادامه نوشته است: گرچه این خبر تکذیب شد، اما به نظر می‌رسد بازار را در بلاتکلیفی مجدد قرار داده تا قیمت‌ها مجدداً سیر صعودی به خود بگیرند. بنابراین با توجه به خودروهای عرضه‌شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه و غیبت خودروسازانی مانند ایران خودرو، قیمت خودرو از ابتدای روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته است. به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد. چراکه ایران خودرو تا سال ۱۴۰۳ محصولی عرضه نمی‌کند و سایر خودروسازان نیز عرضه گسترده‌ای برای تنظیم بازار نخواهند داشت. از سوی دیگر، بازار در رکود به سر می‌برد و سطح معاملات به صفر رسیده است.
انتهای پیام/
افزایش قیمت خودرو ادامه دارد منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار