خبر/

حراج عنکبوت غول‌پیکر ۲۰۰۰ میلیارد تومانی

1402/02/07 - 11:39 - کد خبر: 91215 نسخه چاپی

نصر: یک مجموعه‌دار ثروتمند که فضای بزرگی در اختیار داشته باشد، می‌تواند از ماه آینده مالک یکی از مشهورترین مجسمه‌های معاصر شود، چراکه مجسمه مشهور «عنکبوت» (۱۹۹۶) اثر لوئیز بورژوآ‌ در حراجی ساتبیز نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این اثر هنری که ۳ متر ارتفاع دارد،‌ به قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد که در این صورت دست‌کم یک رکورد در حراجی شکسته خواهد شد.

به گزارش نصر، اگر این مجسمه به قیمت پایه تخمینی فروخته شود،‌ به گران‌ترین اثر فروخته‌شده لوئیز بورژوآ و همچنین گران‌ترین مجسمه ساخت یک هنرمند زن تبدیل خواهد شد و رکورد دیگر مجسمه عنکبوت «بورژوآ»‌ را که در حراجی سال ۲۰۱۹ کریستیز به قیمت ۲۸میلیون دلار فروخته شده بود می‌شکند.
این مجسمه عنکبوت کنونی اگر به بیشترین قیمت تخمینی یا بالاتر فروخته شود، با سبقت گرفتن از تابلوی نقاشی «تاتوره»‌ اثر جورجیا اوکیف که در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۴/  ۴۴میلیون دلار فروخته شده بود،‌ به گران‌ترین اثر هنری ساخت یک هنرمند زن تبدیل خواهد شد.
این مجسمه در فاصله ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ به موزه هنر مدرن «سائو پائولو»‌ امانت داده شده بود و پس از آن نیز در موسسات برزیلی مختلفی به نمایش گذاشته شده است.
انتهای پیام/
حراج عنکبوت غول‌پیکر ۲۰۰۰ میلیارد تومانی روزنامه دنیای اقتصاد

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار