وزارت بهداشت خبر داد:

برخورد قانونی با مراکز زایمان تقویمی

1402/01/26 - 15:30 - کد خبر: 90518 نسخه چاپی

نصر: سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: با اشاره به این که زایمان‌های تقویمی به ضرر فرزند و مادر است، گفت: این کار خلاف موازین اخلاق، عرف، پزشکی و شرعی است.

به گزارش نصر، سلیمان حیدری در رادیو گفت وگو با تاکید بر این که تلاش داریم تا از زایمان‌های تقویمی جلوگیری شود، گفت: در بخشنامه‌ای برای مراکز درمانی تاکید شد که از انجام این کار جلوگیری شود.
اگر مراکز نیز این مسئله را رعایت نکنند، در ارزیابی و اعتبار بخشی آن تجدید نظر خواهد شد تا تا انعکاس کارکرد خود را ببینند.
سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان این که تولدها و سزارین‌ها ثبت می‌شود، افزود: ناظران ما درصد سزارین را نسبت به تولد‌های معمولی بررسی می‌کنند که اگر شمار آن بیشتر باشد، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
حیدری اظهار کرد: معاینات دوره‌ای مادران باردار به صورت منظم صورت می‌گیرد ولی اگر سزارین در یک روز خاص بیش از تعداد طبیعی باشد، از قبل قابل پیش بینی نیست ولی تاکید می‌شود تا همکاران رعایت کرده و مراکز این قانون را اعمال کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین جنایتی با یک بخشنامه به سرانجام خواهد رسید یا خیر، افزود: این یک بعد از مطلب است و همکاران ما باید از بعد علمی قانع شوند که دست به این کار نزنند.
حیدری گفت: مطمئنا روی ابعاد دیگر هم کار می‌شود و این عمل، نسبت به قبل کاهش یافته است ولی هنوز مورد قبول وزارت بهداشت نیست.
انتهای پیام/
برخورد قانونی با مراکز زایمان تقویمی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار