خبر/

شتاب خودروهای برقی در جهان

1402/01/20 - 12:04 - کد خبر: 90107 نسخه چاپی

نصر: فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد افزایش یافت و برای اولین‌بار از ۱۰ میلیون فراتر رفت و از هر هفت خودروی فروخته شده در جهان یک خودرو برقی است.

به گزارش نصر، از هر 70 خودروی فروخته شده در سال 2017، یک خودرو برقی بوده است  .همزمان با این روند، فروش خودروهای معمولی با موتورهای احتراق داخلی در پنج سال گذشته یک چهارم کاهش یافته است و این موضوع با توجه افراد به محیط زیست مرتبط است و افراد بیشتر تمایل به خرید خودروهای الکتریکی دارند.
چین در حوزه خودروهای الکتریکی پیشتاز است و در سال 2022  از هر چهار خودروی خریداری شده، یک خودرو الکتریکی است. در اتحادیه اروپا از هر پنج خودرو یکی الکتریکی و در آمریکا از هر 10 خودرو یکی الکتریکی است. کارشناسان می‌گویند حرکت به خودروهای الکتریکی مثبت است اما برای جبران انتشار جهانی گازهای آلاینده کافی نیست.
بر اساس گزارش ویفروم، کل فروش خودرو پس از رشد در سال 2021، نزدیک به 0.5 درصد کاهش یافت و به حدود 75 میلیون در سال 2022 رسید. بازارخودرو ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا با 8 و 4 درصد بیشترین کاهش را داشتند که مرتبط با کمبود قطعات و همچنین افزایش تورم و نرخ بهره بالاتر بود اما چین شاهد افزایش فروش خودروهای سواری بیش از 10 درصد بودند.
انتهای پیام/
شتاب خودروهای برقی در جهان منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار