خبر/

تخریب ۲۲۰ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در دو منطقه تبریز

1401/12/17 - 15:46 - کد خبر: 88565 نسخه چاپی

نصر: ۲۲۰ واحد ساخت و ساز غیرمجاز توسط دو منطقه شهرداری تبریز تخریب و از اراضی ملی و زراعی رفع تصرف شده است.

به گزارش نصر، طبق آئین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، ۲۲۰ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در جنوب‌غرب تبریز تخریب و از اراضی ملی و زراعی رفع تصرف شده است.  
شهردار منطقه سه تبریز با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این منطقه می‌گوید: حسب دستورات اتخاذ شده از سوی مقام قضایی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی  بیش از ۱۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، تفکیک، پی‌کنی در جاده زینجناب قدیم تخریب و آزادسازی شد.
اکبر پورخردمند ادامه می‌دهد: این ساخت وسازهای غیرمجاز با حضور عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه سه، نیروهای امور اراضی استان وشهرستان تبریز و با تامین عوامل نیروی انتظامی تخریب و به حالت اول بازگشت.  
همچنین شهردار منطقه هفت در ارتباط با تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز. در جنوب غرب تبریز می‌گوید: طبق آئین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ۱۲۰  مورد ساخت و ساز غیر مجاز همچون ساخت الونک و ۳۸ مورد دیوار و فنس کشی طی ۱۱ ماه گذشته با همکاری و نظارت عوامل نیروی انتظامی و عوامل شهرداری منطقه تخریب و به حالت اولیه باز گردانده شد.  
محمد رشتبری ادامه می‌دهد : این املاک که تخلفاتی همچون تراکم اضافه، تجاوز به معابر شهری، تغییر کاربری دارند برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده  و در این کمیسیون رأی به تخریب داده بودند.
انتهای پیام/ 
تخریب ۲۲۰ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در دو منطقه تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مهدی   سال پیش  

اگه جنابعالی درست میفرمایید هزار بار نامه دادیم و گفتیم بیا تو آخرابوذرآخماقیه این چهار دیواریها راجمع کنید تجمع معتادین و آشغالها شده بیایید این ضایعات فروشان راببندید آمدید پلمپ کردید دو تومن گرفتیدبه حساب شهرداری باز کردید این هم از وضعیت محله ما هست واقعا شهردار محترم جنابعالی هم در اینگونه محل زندگی میکنید زنگ میزنیم به ۱۳۷ میگه آقابه ما ربطی نداره من نمیدونم کار شهرداری چیه چرا این همه چهار دیواریهای غیر مجاز ساخته شده توسط چه کسی اجازه داده شده اینگونه ساخت غیرمجاز در حریم راه را درست کند پس موقع ساخت وسازغیرمجاز معاون خدمات شهری کجا بود محل ماشده تجمع حیوانات از جمله موش وعقرب وسگهای ولگرد بنده به جرات میگویم که عرضه رفتن به مغازه بقالی راندارم درشب آنقدر سگ در محل ما وجود دارد گزارشگر محترم خواهشمند هستیم عاجزانه دست یاری به سوی تان دراز میکنیم که این سخن را نشر دهید تا به دست صاحبش برسد بلکه گره ای از این مشکل باز شودپس این شورای شهر کجاست دادی از شهردار ندیدیم به خیابان و محله های حاشیه نشین نگاه کنید تمام همسایگان به ستوه آمدن به تازگی هم محل قایم شدن دزدانی که درحال تعقیب هستند باتشکر از مسولین دلسوز کشور مان لبیک یا امام خامنه ای دروود
پژوهشیار