رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان تبریز؛

مردم تخلفات پزشکان را به نظام پزشکی اطلاع دهند

1401/12/10 - 14:13 - کد خبر: 88142 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان تبریز اعلام کرد: مردم هر گونه تخلفات پزشکان در زمینه دریافت وجه نامتعارف و غیرقانونی و قصور اعمال جراحی را به این سازمان اطلاع دهند.

به گزارش نصر، علیرضا صادق پور روز چهارشنبه در گفت وگوی، افزود: هرگونه دریافت زیرمیزی بدون توجه به کم یا زیاد بودن آن، دریافت حق ویزیت بیشتر از تعرفه های اعلامی و سایر دریافتی های خارج از عرف و مقررات غیرقانونی بوده و مردم استان می توانند در صورت مشاهده و مواجهه با چنین مواردی با مراجعه به سازمان نظام پزشکی تبریز واقع در جاده باسمنج - شهرک خاوران تخلفات را اطلاع دهند.
وی اظهار کرد: علاوه بر مراجعه حضوری به سازمان نظام پزشکی به آدرس فوق، از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۹۰ نیز هر گونه شکایت از تخلفات پزشکان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی قابل پیگیری و رصد می باشد.
صادق پور افزایش تعداد تخلفات صنف پزشکان در تبریز و آذربایجان شرقی را تایید و اضافه کرد: متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود و نیز واقعی نبودن تعرفه گذاری خدمات مربوطه، طی سال جاری تعداد تخلفات نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی دارد.
وی واقعی نبودن تعرفه های پزشکی را منجر به وارد امدن فشارهای مضاعف به جامعه پزشکان و مردم عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان مربوطه باید فکری اساسی در زمینه واقعی کردن تعرفه های با توجه به سختی شرایط و کار پزشکی اتحاذ نمایند، چراکه تداوم این روند نادرست افزایش تخلفات را به دنبال خواهد داشت.
صادق پور متوسط افزایش تعرفه های پزشکی در سالجاری را ۲۰ درصد اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که حقوق کارگران در سالجاری ۵۷ درصد افزایش داشته است که این امر موجب ایجاد شکاف بین طبقات شده و تبعات آن از جیب پزشک و بیمار پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه تصمیم گیری برای تعرفه های مختلف باید بر اساس فرمول های معمول اقتصادی انجام شود، یادآور شد: دولت می تواند در این رابطه شرکت های بیمه ای را موظف به جبران هزینه ها کند تا بار این هزینه های سرسام آور از دوش پزشکان و مردم برداشته شود.
صادق پور مدعی شد: تعدادی از شرکت های بیمه ای در پرداخت هزینه های پزشکی تا ۶ ماه تاخیر دارند که این برای جامعه پزشکی قابل قبول نیست.
به گزارش ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با تایید تخلفات تعدادی از پزشکان آذربایجان شرقی در ارایه خدمات به بیماران، از اینکه آمار تخلفات از ابتدای امسال تاکنون روند افزایشی به خود گرفته است، ابراز تاسف کرد.
جواد احمدیان به افزایش ۱۷۰ درصدی تعداد تخلفات پزشکان از ابتدای امسال تاکنون بر اساس ارزیابی و انجام پایش های نظارتی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۶ مورد بازدید از مطب های پزشکی، درمانگاه ها و مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی به انجام رسیده است که از این تعداد ۵۰۸ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل و به مراجع مربوطه ارجاع داده شده است.
طی ماه های اخیر و به دنبال نوسانات ارزی، تعدادی از پزشکان برای انجام خدمات از بیماران سکه، دلار، ارزهای دیجیتال و حتی اقلام و کالاهای غیرمجاز و غیرشرعی طلب می کنند که این تداوم روند نامیمون در نظام سلامت آثار منفی خواهد داشت.
انتهای پیام/
مردم تخلفات پزشکان را به نظام پزشکی اطلاع دهند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 10 نظر

پاسخ   ناشناس   هفته پیش  

سلام . چند روز پیش رفتیم دکتر غلامی متخصص گوارش در 17 شهریور ساختمان امروز هزینه آندوسکوپی و کولونوسکوپی رو برای هر مریض یه شماره کارت متفاوت میده برای فرار از مالیات . روزانه 30 تا 40 میلیون درآمد داره مالیات نمیده کارگر بدبخت هم 10 میلیون حقوق میگیره اول مالیات رو کم میکنن بعد حقوقش رو میدن . آقای مسئول بی زحمت رسیدگی کن این عدالت نیست

پاسخ   سلام   3 هفته پیش  

سلام

پاسخ   مهدی   4 ماه پیش  

فروش هر قرص B2 به قیمت ۷۰۰۰ هزار تومان قانوني است در مراکز بهداشتی ترک اعتیاد

پاسخ   ایوب   4 ماه پیش  

عده ای از پزشکانی در بیمارستانها مشغول طبابت هستند واگر مریض احتیاج به عمل جراحی داشته باشد مراحل ازمایشات وتصویربرداریها را انجام داده ودر دقیقه ۹۰ به مطبش دعوت می‌کند واز مریض مبلغ زیادی پور زیرمیزی می‌خواهد واین خریدن برسر بنده آمد خانم دکتر نجف نژاد که در بیمارستان بهبود تبریز هست با اینکه بیمه تکمیلی هم دارم دعوت به مطبش کرده وتوسط منشی مبلغ به عنوان زیرمیزی خواست که این مبلغ حتی از هزینه بیمارستان هم زیاد بود

پاسخ   امیر   4 ماه پیش  

با سلام میخواستم از دکتر محمد رضا محرمی شکایت کنم با اینکه سه تا کارت خوان داره اما مریض و میفرسته بیرون کارت به کارت کنن در ضمن پول زیر میزی کلانی میگیره بابت عمل های جزی

پاسخ   دکتر احمد شیخلو متخصص سینه زنان   5 ماه پیش  

ایشون مراجعه کننده زیادی دارن و از مریض درخواست وجه نقد میکنن و اگر هم وجه نقد نداشت از ویزیت کردن اجتناب میکنن و نسخه دستی به‌جای نسخه الکترونیکی استفاده میکنن و بیمه های تکمیلی درمان نسخه دستی رو قبول نمیکنن برای بار دوم از دکتر درخواست کردیم نسخه الکترونیک تجویز کنن ولی دوباره قبول نکردن. مطب ایشون در سه راهی گلگشت ساختمان آزادی هست. ازتون خواهش میکنم رسیدگی کنید. ممنون.

پاسخ   دکتر احمد شیخلو   5 ماه پیش  

ایشون از مریض ها درخواست وجه نقد میکنن و از نوشتن نسخه الکترونیکی خودداری می‌کنند و نسخه را دستی می‌نویسند که استفاده از بیمه تکمیلی برای ما امکان پذیر نیست و برای بار دوم درخواست نسخه الکترونیکی کردیم که ایشون قبول نکردن. هر روز حداقل 30 نفر مریض ویزیت میکنن که در صورت نداشتن وجه نقد ویزیت نمیکنن. خواهشا رسیدگی کنید.

پاسخ   آسایش   8 ماه پیش  

یه دکتری بود به

پاسخ   دکتر مجید منتظر   9 ماه پیش  

این دکتر درست مراجعین زیادی داره اما نه کارت خوان گذاشته در مطب یه نامه ای که دکتر دیگر نوشته با ویزیت پول نگه می‌کنه تو را خدا نظارت کنید این چیه؟ واقع در ساختمان سلامت طبقه پنجم

پاسخ   شهروندمسئول   12 ماه پیش  

دکتر حسین سلیمانلو نه تنها در مطبش کارتخوان نگذاشته بلکه برای ویزیت مجبوری ویزیت دکتر دیگری رو پرداخت کنی تا اون اجازه ویزیت دکتر سلیمانلو را صادر کنه درحقیقت دکتر سلیمانلو دوتا ویزیت میگیره
پژوهشیار