مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خبر داد:

هوشمندسازی تفکیک از مبدا پسماندهای شهری طی سال آینده

1401/12/10 - 12:51 - کد خبر: 88135 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از پیش بینی بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی این سازمان در سال آینده خبر داد و گفت: ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه سال آینده سازمان عمرانی خواهد بود.

به گزارش نصر، حبیبه هراتی در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ سال برگزار شد، اظهار کرد: بودجه سازمان  امسال ۴۷ میلیارد تومان بود که طی یازده ماه، ۸۲ درصد بودجه تحقق یافته است.
هراتی در تشریح  برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان ابراز کرد: سال آتی برای حمل پسماند از ایستگاه سیم‌تریل تا محل دفن ۱۵ میلیارد تومان و برای دفن پسماند شهری ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون بودجه در نظر گرفته شده است و همچنین سه میلیارد تومان برای اجرای آزمایشات و مطالعات علمی حوزه پسماند  و پنج میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات جمع آوری پسماند بودجه پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: سال آینده در جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز اقدام به خرید دو دستگاه سیم‌تریلی با بودجه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی انجام خواهد گرفت و  برای تملک و آماده‌سازی و تجهیز نخاله‌گاه، دو میلیارد و پانصد میلیون تومان بودجه تخصیص یافته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در خصوص کم و کیف بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: سال آینده برای  اورهال و تجهیز کارخانه کمپوست ۲۰ میلیارد تومان، آماده سازی لندفیل شماره یک مبلغ سه میلیارد تومان و خرید ماشین آلات سنگین ۲۵ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان از طرح های خلاقانه شرکت های دانش بنیان در حوزه پسماند استقبال می‌کند، گفت: سال آینده برای بهره مندی از طرح های نوآورانه  سه میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.
هراتی با اشاره به برنامه های سال آتی، ابراز کرد: برای توسعه و نگهداری فضای سبز  سه میلیارد تومان، تکمیل و تجهیز ساختمان اداری مرکز دفن ۴۰۰ میلیون تومان، آماده سازی سلول مرکز دفن سه میلیارد تومان، تسطیح و آسفالت زباله‌گاه قدیم ۵۰۰ میلیون، خرید و تولید نرم افزار نظارت بر پیمانکاران ۵۰۰ میلیون تومان بودجه پیش بینی شده است.
هراتی تصریح کرد: سال آینده برای نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب سطح شهر تبریز یک میلیارد تومان و تجهیز محل نگهداری این سگ‌ها ۸۰۰ میلیون بودجه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در سال آینده تفکیک از مبدا پسماند به صورت هوشمند انجام خواهد شد، اذعان کرد: شهروندان فهیم تبریزی می توانند از طریق ارسال پیامک پسماند خشک و خشکاله خود را به همکاران ما تحویل دهند. همچنین در راستای گسترش آموزش های شهروندی در حوزه پسماند تفاهم نامه همکاری با آموزش و پروش استان منعقد شده و محتوای رسانه‌ای آموزشی متناسب برای پخش در صدا و سیمای تبریز آماده می‌شود.
انتهای پیام/
هوشمندسازی تفکیک از مبدا پسماندهای شهری طی سال آینده منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار