شهردار تبریز:

وزارت کشور با اختصاص فاینانس به خط۲ قطار شهری تبریز موافقت کرد

1401/12/08 - 14:22 - کد خبر: 88025 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: با پیگیری های مدیران استانی، وزارت کشور با اختصاص فاینانس ( منابع مالی خارجی ) به خط۲ قطار شهری تبریز موافقت کرد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر افزود: این موافقت نامه با امضای رییس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شده است و از سوی استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان استان در مجلس و مدیران شهری برای جذب آن پیگیری لازم انجام می شود.
وی با بیان اینکه حدود هشت هزار میلیارد تومان منابع فاینانس برای قطارشهری تبریز جذب می شود، اظهار کرد: مدیریت شهری تلاش می کند پنج ایستگاه خط۲ قطارشهری را در ۲ سال آینده تکمیل کند.
شهردار تبریز با اشاره به هدف گذاری شهرداری تبریز برای اتمام حفاری تونل‌های خط۲ تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: سقف ۲ ایستگاه این خط در مسیر قراملک تا استانداری ساخته شده است.
هوشیار، ادامه داد: دولت تاکنون ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه قطارشهری تبریز پرداخت کرده است و اخذ ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع دولتی ابلاغ شده در این راستا نیز پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر نوسانات ارزی، عملکرد سازمان قطارشهری را تحت‌ تاثیر قرار داده است، یادآور شد: در شرایط فعلی هیچکدام از فروشندگان مصالح، فروش ندارند اما تلاش می شود مطابق زمان بندی روند اجرای این پروژه ادامه یابد.
هوشیار، با اعلام اینکه ایستگاه «قونقاباشی» خط یک قطارشهری تبریز تا ۱۰ روز آینده و همزمان با نیمه شعبان به بهره برداری می رسد، افزود: این ایستگاه در زمینی به مساحت بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۲۵ متر پایین‌تر از سطح زمین احداث شده و در طراحی آن از معماری سنتی و مکتب هنری آذربایجان استفاده شده است.
قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.
در حال حاضر خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.
انتهای پیام/
وزارت کشور با اختصاص فاینانس به خط۲ قطار شهری تبریز موافقت کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار