خبر/

ساخت هواپیما‌های بدون خلبان

1401/11/24 - 11:05 - کد خبر: 87164 نسخه چاپی

نصر: با توجه به ارتقای توانمندی هواپیما‌های خودران، یک شرکت هواپیما سازی در حال مطالعه چگونگی تبدیل جت‌های حمل و نقل چند موتوره به هواپیمای رباتیکی است همه جنبه‌های پرواز را به طور مستقل انجام دهند.

به گزارش نصر، بر اساس این گزارش، شرکت ریلایبل رباتیکس امیدوار است در آینده نزدیک هواپیما‌هایی بسازد که بتوانند همه امور از آماده شدن برای پرواز تا برخاست، نشست و توقف کامل را بدون نیاز به دخالت خلبان انجام دهند.
انتظار می‌رود این هواپیما‌ها در ابتدا کاربرد نظامی پیدا کرده و توسط ارتش ایالات متحده به کار گرفته شوند.
بنابر اعلام وبگاه نیواطلس، ناوگان هواپیما‌های ترابری نظامی آمریکا به چنین محصولاتی نیاز دارد تا سربازان و تجهیزات آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به هر نقطه از جهان منتقل کند و نیاز‌های آن‌ها را برای مدت نامحدودی تامین کند.
نگهداری از هواپیما‌های ترابری یک فرایند بسیار پرهزینه است و اغلب مستلزم اعزام خدمه هوایی به مناطق خطرناک است که ممکن است با تسلیحات ضد هوایی متخاصم روبرو شوند. همچنین همیشه به تعداد زیادی خلبان نیاز است که ممکن است تامین آن‌ها با چالش مواجه شود.
برای مقابله با این چالش، Reliable Robotics برای بررسی خودکار کردن هواپیما‌های باری موجود به کار گرفته شده است. این ایده جدید نیست، اما تطبیق این فناوری با جت‌های حمل و نقل چند موتوره بزرگ که ماموریت‌های تدارکاتی نظامی را انجام می‌دهند، فرایندی پیچیده است.
اگر این طرح عملیاتی شود، نیروی هوایی می‌تواند بدون نیاز به آموزش خلبانان بیشتر یا ساخت هواپیما‌های جدید، ماموریت‌های باربری خود را بهبود بخشد.
همچنین سطح جدیدی از ایمنی در پرواز‌ها به دست خواهد آمد. زیرا با استفاده از سامانه های هوش مصنوعی بهبودیافته، رایانه‌های خودکار هدایت پرواز به لطف توانایی خود در محاسبه فوری مسیر‌های پرواز جایگزین، که هر خلبان باید به طور مستقل انجام دهد، بهتر می‌توانند در برابر برخی چالش‌های اضطراری واکنش نشان دهند.
انتهای پیام/
ساخت هواپیما‌های بدون خلبان منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار