وزیر سعودی:

درحال جذب ۹ میلیارد سرمایه‌گذاری غول‌های فناوری هستیم

1401/11/18 - 12:31 - کد خبر: 86826 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی گفت: ریاض بیش از 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری در فناوری های آینده جذب کرده است.

به گزارش نصر، عبدالله السواحه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی گفت: مایکروسافت 2.1 میلیارد دلار در یک ابر مقیاس‌پذیر جهانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد، در حالی که اوراکل 1.5 میلیارد دلار برای ایجاد یک منطقه ابری جدید در ریاض متعهد شده است.
السواحه در یک مجمع بین المللی فناوری که در ریاض برگزار می شود، گفت: سرمایه گذاری ها موقعیت پادشاهی عربستان سعودی را به عنوان بزرگترین بازار دیجیتال در خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش می دهد.
رویترز در ادامه این گزارش افزود: مقامات سعودی شرکت های بین المللی را تحت فشار قرار داده اند تا در این کشور سرمایه گذاری کنند و مقر منطقه ای خود را به ریاض منتقل کنند تا از قراردادهای دولتی بهره مند شوند. این پادشاهی صدها میلیارد دلار برای یک طرح اقتصادی موسوم به چشم انداز 2030 به رهبری ولیعهد محمد بن سلمان سرمایه گذاری کرده است.
این وزیر سعودی گفت که هواوی چین نیز 400 میلیون دلار در زیرساخت های ابری برای خدمات خود در عربستان سعودی و یک منطقه ابری دیگر با مشارکت غول نفتی آرامکو سرمایه گذاری خواهد کرد.
انتهای پیام/
درحال جذب ۹ میلیارد سرمایه‌گذاری غول‌های فناوری هستیم منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار