اکسیر جوانی، سالی 2 میلیون دلار؛ یک کارآفرین 45 ساله می‌خواهد دوباره 18 ساله شود

1401/11/08 - 15:22 - کد خبر: 86263 نسخه چاپی

نصر: برایان جانسون، یک کارآفرین 45 ساله با هزینه سالانه 2 میلیون دلار در حال کاهش سن خود است و می‌خواهد دوباره 18 ساله شود.

به گزارش نصر، جوان‌شدن و جاودانگی از قدیمی‌ترین آرزوهای بشر است و دانشمندان زیادی برای دستیابی به این آرزوها تلاش می‌کنند.
حالا یک کارآفرین توانسته تا حدودی به این رویا دست پیدا کند.
درحقیقت برایان جانسون 45 ساله توانسته عمر بیولوژیکی خود را 5 سال کاهش دهد، اما این تغییر به یکباره صورت نگرفته و البته سن اندام‌های مختلفش، متفاوت است.
جانسون که یک کارآفرین در حوزه‌های مختلف مانند بیوتکنولوژی است، با وجود اینکه به‌طور قانونی 45 سال سن دارد، سن بیولوژیکی قلبش برابر 37 سال است و ظرفیت ریه‌هایش تفاوتی با یک جوان 18 ساله ندارد.
جانسون نزدیک به یک دهه پیش یک شرکت پرداخت تأسیس کرد و سپس آن را با قیمت 800 میلیون دلار به eBay فروخت. پس از این کار، جانسون تصمیم گرفت روی سلامتی‌اش تمرکز کند.
 

علاقه جانسون به تغییرات بیولوژیکی خودش باعث شکل‌گیری شرکتی به نام Kernel شد. این شرکت از کلاه برای اندازه‌گیری فعالیت مغز استفاده می‌کند. بااین‌حال به باور جانسون، مردم به اطلاعات مهمی که منجر به زندگی سالم می‌شود، دسترسی ندارند. بنابراین تصمیم گرفت با یک دانشمند از «کینگز کالج لندن» به نام «اولیور زولمن»، به‌دنبال راهی برای جوان‌شدن دوباره باشد.

برنامه جانسون برای جوان‌شدن
زولمن و جانسون به همراهی تیمی متشکل از 30 پزشک، درحال‌حاضر مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی جانسون انجام می‌دهند تا رژیم غذایی و فعالیت بدنی‌اش را مطابق با علائم حیاتی‌اش که به‌طور مداوم تحت نظر است، اصلاح کنند.
روز جانسون از ساعت 5 صبح با دوزی از مکمل‌ها و داروهایی مانند لیکوپن، روی (زینک)، متفورمین و همچنین یک دوز کوچک لیتیوم برای مغزش آغاز می‌شود.
درکنار رژیم غذایی گیاهی سخت‌گیرانه جانسون با ارزش غذایی روزانه 1977 کالری، این کارآفرین هر روز به مدت یک ساعت سه دوره زمانی ورزش سنگین که برای هفته برنامه‌ریزی‌شده، انجام می‌دهد.
جانسون همچنین برنامه خواب سختی دارد. او دو ساعت قبل از خواب باید از عینک‌هایی استفاده کند که نور آبی را مسدود می‌کنند.
 

در کنار این موارد، این کارآفرین یک رویکرد خاص برای بهداشت دهانش دارد که شامل مسواک‌زدن، نخ‌کشیدن، شستشو با روغن درخت چای و استفاده از ژل آنتی‌اکسیدان می‌شود.
جانسون برای نظارت روی سلامتی‌اش، وزن، شاخص توده بدنی و میزان چربی بدنش را هر روز اندازه‌ می‌گیرد. البته نباید اندازه‌گیری روزانه قند خون، تغییرات ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را فراموش کرد. آزمایش‌های خون و ادرار هم در برنامه ماهانه او قرار دارند و البته هر ماه، این کارآفرین اسکن‌های MRI، سونوگرافی و کولونوسکوپی هم انجام می‌دهد.

نتیجه تلاش‌های جانسون برای جوان‌شدن مجدد
زولمن و تیمش از طریق اندازه‌گیری‌های بی‌شمار، به این نتیجه رسیده‌اند که قلب جانسون حالا 37 سال سن دارد، پوست او مانند یک فرد 28 ساله است و ظرفیت ریه و آمادگی بدنی‌اش تفاوتی با یک فرد 18 ساله ندارد. همچنین سن لثه‌اش مشابه یک فرد 17 ساله است.
اگرچه اعداد بالا برای یک فرد 45 ساله رویایی به حساب می‌آیند، اما جانسون از دستاوردهایش راضی نیست و اگرچه سالانه 2 میلیون دلار برای رسیدن به آن‌ها هزینه کرده است، اما می‌خواهد سن تمام اعضای بدنش به 18 سال برسد.
اگرچه شاید بسیاری از افراد پس از اطلاع از برنامه جانسون بخواهند چنین مسیری را در پیش بگیرند، اما باید بگوییم چنین کاری بدون پشتیبانی تیمی از پزشکان متخصص و آزمایش‌های دوره‌ای (درحقیقت هزینه‌های میلیون دلاری!) امکان‌پذیر نیست. زمانی میزان چربی بدن جانسون به کمتر از 3 درصد رسید که عملکرد درست قلبش را به خطر انداخت و احتمال مرگ او وجود داشت.
درکنار تمام این موارد، جانسون تحت یک درمان هم قرار می‌گیرد که در آن، مجموعه‌ای از تزریق چربی به صورت را تجربه می‌کند تا سلول‌های چربی جوان را تولید کند. این درمان علاوه‌بر اینکه جانسون را از نظر ظاهری جوان‌تر می‌کند، باعث ایجاد مکانیزمی برای تولید مواد سمی کمتر و کنترل بهتر گرما درکل بدن می‌شود.
 

اگر فکر می‌کنید جانسون تنها می‌خواهد با ادامه برنامه‌های قبلی خودش را جوان‌تر کند، اشتباه می‌کنید؛ چرا که این کارآفرین می‌خواهد در آینده تحت ژن‌درمانی هم قرار بگیرد تا تمام بدنش جوان‌تر به نظر برسد. باید منتظر ماند و دید درنهایت این کارآفرین 45 ساله، دوباره تبدیل به جوانی 18 ساله می‌شود یا در این مسیر شکست می‌خورد.
انتهای پیام/
اکسیر جوانی، سالی 2 میلیون دلار؛ یک کارآفرین 45 ساله می‌خواهد دوباره 18 ساله شود منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار