پزشکیان ؛ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه صریح با سردبیر نصر:

متهم به سیاه نمایی شده ام / روند قضایی در کشور صحیح نیست! / استعفا نمی دهم/ دعوای ما دعوای قدرت است + فیلم

1401/11/08 - 09:05 - کد خبر: 85966 نسخه چاپی

نصر: دکتر مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه نصر به سئوالات صریح سردبیر نصر پاسخ داد.

 به گزارش نصر؛ در این مصاحبه حدود 2 ساعته موضوعات مختلفی مطرح شد که پزشکیان به آنها پاسخ داد. ماحصل این مصاحبه به قرار زیر است:
 
به عنوان سوال اول وضعیت فعلی کشور را ماحصل چه جریان هایی می دانید و سهم دولت های مختلف را در این برون‌داد چگونه ارزیابی می کیند؟
آنچه که به عنوان سهم می توان گفت در نگاه اول از نظر علمی جهتی است که انتخاب کرده ایم و در آن جهت پیش می رویم.
وقتی که ما جهت را انتخاب کردیم هم در قرآن و هم در مدیریت باید راه درست را انتخاب کنی و با صداقت عمل کنی، تقوا یعنی عمل بدون خطا ، ولی اگر جهت درست را انتخاب نکنیم هرچند اگر افراد درست در مسند قدرت باشند به همان جهت خواهیم رفت.
ما دو مشکل عمده در کشور داریم که اگر آن مشکلات حل نشود با تغییر مدیریت و دولت ها مشکلات کشور حل نخواهد شد و همواره گرانی، رانت، رشوه و نارضایتی های اجتماعی وجود خواهد داشت.
قدم اول اشکالی است که در کشور داریم ما تنها گروه خاصی را می پذیریم یک عده در کشور خودی هستند و بقیه ناخودی. خودی ها دایره بسیار کوچکی هستند و روز به روز کوچکتر هم می شوند. اقلیتی که بر اکثریت تصمیم می گیرند ولی قدرت در جمعیت و وحدت و انسجام است نه در تعداد اندک.
 

تفرقه و تشدد یعنی لبه پرتگاه آتش ما الان یک چنین وضعیتی در کشور داریم.
فرق نمی کند کدام دولت باشد تا زمانی که قدرت دست افراد قلیل باشد تقصیرات را به یکدیگر حواله خواهند کرد و هیچ شخص و دولتی مسئولیت عهده دار نخواهد بود در حالی که تقصیر نگاهی است که ما در داخل کشور ایجاد کرده ایم.
و مشکل دیگر با همسایگان خودمان است من کاری به اسرائیل و آمریکا ندارم صحبت من این است که ما با هیچ کشوری ارتباط صمیمی نداریم در حالی که هیچ کشوری در طول تاریخ زمانی که به دور خود حصار بسته نتوانسته به موفقیت دست یابد.
توسعه با ارتباطات حاصل می شود اگر تبریز روزی جزو اولین ها بود به این دلیل بود که به راحتی می توانست ارتباط برقرار کند اگر این ارتباط قطع شود دیگر پیشرفت و توسعه حاصل نمی شود.
ما هم در داخل تفرقه بین بینش های مختلف سیاسی مشکل و تفرقه داریم و هم در خارج و مشکلاتی که با کشورهای همسایه داریم.
طبیعی است وقتی ما مسئولان کشوری را نمیپذیریم آن ها هم مارا نخواهند پذیرفت این نگاه است که کشور ما را به این حال و روز انداخته تا زمانی که این نگاه اصلاح نشود و ما در داخل جامعه به وحدت و انسجام نرسیم مشکلات داخلی ما نیز حل نخواهد شد.
 
آقای دکتر شما به عنوان نماینده منتقد در جریان سیاسی منتسب به خودتان یعنی جریان اصلاح طلبی مطرح بودید همیشه هم انتقاد می کردید حتی اگر مطمئن بودید که انتقادتان راه به جایی نخواهد برد، این انتقادات شما بیشتر رویکرد حزبی داشته؟
من بارها و بارها گفته ام حتی در انتخابات ریاست جمهوری که کاندیدا شده بودم و یکی از احزاب مرا به عنوان نماینده دعوت کرده بودند یکی از نقدهایشان این بود که تو عضو هیچ حزبی نیستی چطور می خواهی کاری انجام دهی؟
من تا به حال عضو هیچ حزبی نبوده ام. در دولت آقای خاتمی عده ای به من می گفتند او راست گرا است و به عنوان نیروی نفوذی فعالیت می کند و از طرفی آن ها هم می گفتند چپی است.
به هرحال آنچه در ذهن من به عنوان مدیر و کارشناس نقش بسته این است که هرچه را که فکر می کنم درست است و به نفع مردم و انقلاب است را مطرح می کنم و نگاه نمی کنم کسی  که  طرف مقابل ایستاده راست است یا چپ یا از حرف من خوشش خواهد آمد یا نه و حرفم را بدون ملاحظات حزبی مطرح می کنم.
من در همه مسولیت های چه زمانی که وزیر بودم چه زمانی که رئیس دانشگاه بودم و نماینده مجلس کارهایی را که انجام داده ام تنها نفع مردم را در نظر گرفتم. کارهایی که در ریاست دانشگاه انجام دادم حدود ششصد خانه بهداشت را 6 ماهه بدون اعتبار ساختیم در حالی که در مدت یک سال 10 مرکز بهداشت که در بسیاری از مواقع پول تمام می شد و حتی نمی توانستیم ساخت آن 10 مرکز را تمام کنیم. پزشک خانواده راه اندازی شد، ادارات توسعه داده شد ، دانشگاه ها از تیپ 2 به تیپ 1 تبدیل شد به دلیل همین اقدامات بود که مرا با وجود اینکه جزو حزب و دسته آن ها نبودم به عنوان معاون سلامت انتخاب کردند به نظرم این صداقت آقای خاتمی و دولتش را می رساند که به کسی مثل من تنها به دلیل عملکردم مسئولیت دادند علیرغم اینکه جزو حزب آن ها نبودم حتی به عنوان وزیر نیز انتخاب کردند در صورتی که در داخل حزب افراد اسم و رسم دار و توانمند دیگری نیز وجود داشت.
سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی با محوریت وضعیت دارو به عنوان کارشناس دعوت شده بودم که موضوع کمبود دارو را مطرح کردم وگفتم امسال با کمبود و گرانی دارو مواجه خواهیم بود و با وجود  گرانی حتی اگر پول هم داشته باشیم قادر به خرید دارو نخواهیم بود عده ای پس از این اظهار نظر به من تاختند که دارم سیاه نمایی می کنم  گفتم 6 ماه بعد به حرف من می رسید که همانطور هم شد.
این یک حرف کارشناسی است وشما یک حرف کارشناسی را سیاسی می کنید در حالی که باید بپذیرید و بررسی کنید و کارشناس را به سیاه نمایی هم محکوم می کنید.
 

دکتر پزشکیان در دومین سال فعالیت آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور صداهای مختلفی از مجلس یازدهم شنیده می شود اکثر نمایندگانی که به عنوان حامیان دولت شناخته می شدند به منتقد تبدیل  می شوند، آینده دولت آقای رئیسی را چطور ارزیابی می کنید؟
هرکسی وعده ای که می دهد باید به آن وعده پایبند باشد. شاید به خاطر داشته باشید که آقای رئیسی می گفت من اگر رئیس جمهور باشم دلار را به نرخ 5 هزار تومان می رسانم و سالی یک میلیون مسکن می سازم یک میلیون اشتغال ایجاد می کنم، مردم هم بر اساس همان وعده ها به ایشان رای دادند اما آیا تورم را نصف کردند؟ تک رقمی که بماند!
کسانی که شغل ندارند جای خود در این شرایط حتی کارمندان هم قادر به گذران زندگی نیستند. هرچه حقوق را افزایش دهند تورم بسیار سریع تر از افزایش حقوق افزایش پیدا می کند و علیرغم این افزایش هایی که داده اند و حتی در بسیاری از جاها شاهد آن افزایش هم نیستیم قدرت خرید مردم نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش هم پیدا کرده است.
پول ما بی ارزش تر شده و نارضایتی اجتماعی نیز بیشتر شده است. نمایندگان  مجلس با مردم سر و کار دارند نمی توانند بیش از این به خودشان یا مردم حرف های غیرواقعی بزنند. خیلی از کسانی که به مردم حرف های غیرواقعی می زنند نمی توانند در بین آن ها حضور داشته باشند. اگر بگوییم با افزایش حقوق ها وضعیت جامعه رو به بهبود هم به خودمان هم مردم دروغ گفته ایم با این وضعیت حتی مردم نمی توانند خانه هم کرایه کنند. این روند را اگر نتوانیم اصلاح کنیم.
که برای اصلاح جامعه نیاز به آن دو مورد ذکر شده داریم اول اینکه در جامعه انسجام و وحدت داشته باشیم و فکر نکینم که جامعه به یک دسته و گروه خاصی تعلق دارد دوم اینکه روابطمان را با کشورهای همسایه و سایر کشورها اصلاح کنیم.
ما عادت کرده ایم مسئولیت کارهای خودمان را عهده دار نشویم و این به یک روال تبدیل شده است که همه تقصیرها را یا گردن دولت های قبل بیندازیم یا بگوییم سایر کشورها باعث می شوند اگر هرکسی مسئولیت کار خودش را عهده دار شود این حال و روز جامعه ما نمی شود.
در جامعه ما اکثر پست های تخصصی بر عهده افراد متخصص نیست اینکه کسی صرفا انسان خوبی باشد نمی تواند یک پست تخصصی را که او در آن پست غیرمتخصص است به درستی اداره کند. من انسان خوبی هم اگر باشم  و استاد دانشگاه هستم آیا می توانم کار شما را له عنوان روزنامه نگار یا تصویر بردار به درستی انجام دهم؟
عمق فاجعه اینجاست که ما بدون کمک گرفتن از کارشناس صرفا به خاطر اینکه جزو گروه و دسته ما نیست  داریم کشور را اداره می کنیم و نتیجه همین می شود که میبینیم.

عاقبت چنین رویکردی چیست آقای دکتر؟
همین است که می بینیم. گرانی، فقر،نارضایتی، مشکلات زیست محیطی، رانت، فساد و هرچه بر سرمان آمده است.
 

آقای دکتر شما اخیرا به دلیل اظهار نظرهایتان به هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس احضار شده اید آیا علاوه بر این تهدید هم شده اید؟
عده ای در تبریز حرفایی زدند و صحبت هایی شد. یکی از دلایلی که من اعتقاد دارم روند قضایی به درستی طی نمی شود همین است.
در جامعه ما قبل از اینکه روند قضایی طی شود و اتهام ثابت شود و پس از آن حکم صادر شود عده ای حکم را صادر کرده اند.
درست است که همیشه اینطور نیست ولی نمی توان موضوع را انکار کرد. فردی مثل من که نماینده مجلس هستم و به روحانیت و رهبری و انقلاب اعتقاد دارم و خودم را ثابت کرده ام با من چنین برخوردی می شود و تهدید می شوم من نمی دانم با بقیه مردم چگونه رفتار می شود.
مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند کسی که حجاب را به صورت کامل هم رعایت نمی کند فرزند همین سرزمین و نباید با مردم بررفتاری شود اما آیا قوه قضاییه با کسانی که به صورت سرخود با مردم بدرفتاری و تهدید می کنند برخوردی کرده؟
مثلا اتفاقی که برای خانم امینی افتاد آیا کسی تنبیه و عزل شد؟ به نظر من اگر برخورد از سوی مقامات قضایی اتفاق می افتاد این وضعیت به وجود نمی آمد. چرا ما با شفافیت مشکل داریم و در مسائل اینچنینی شفاف سازی نمی کنیم تا مردم حرف های مارا باور کنند؟
ما که انتظاری جز شفافیت نداریم. اگر مردم می گویند آن خانم زنده وارد بازداشتگاه شده و مرده بیرون آمده و به این قضیه معترض هستند حداقل باید شفاف سازی صورت پذیرد تا مردم بپذیرند و کشور متحمل این حجم از هزینه نمیشد.
در حال حاضر وضعیت کشور ما در جامعه جهانی بسیار بدتر از داخل کشور است. تصویری از ما درست کرده اند که به نظر من 90 درصد آن اشتباه است اما همان اشتباه را طوری به نمایش گذاشته اند که بیشتر مردم دنیا فکر می کنند در مملکت ما چه خبر است و چه اتفاقاتی در حال رغم خوردن است.
اگر همان روز اول و هفته اول برخورد مناسبی با آن نهاد صورت می گرفت و حتی اگر به مصلحت هم چند نفر را زندانی وعزل می کردند، و پس از آن هم طبق مقررات رسیدگی می کردند کار به اینجا نمی کشید.
درباره خانم امینی ما چندین روایت مختلف را شنیدیم که آخرش هم مشخص نشد کدام صحت دارد. یک روز گفتند تومور مغزی داشته، بعدش ادعا کردند مشکل قلبی و دیابت داشته به دلیل این تنوع بالا در روایت ها طبیعی است که کسی باور نکند.
ما در علم پزشکی موردی داریم که قبل به صورت ناگهانی ایست می کند و فرد بدون داشتن بیماری زمینه ای جان خود را از دست می دهد حتی اگر آنطور هم بوده بهتر نبود که آنرا به صورت شفاف به مردم اعلام می کردند تا کار به اینجا نکشد؟
مردم چرا نباید به حرف ما ایمان داشته باشند و به صداقت امثال من که نماینده آن ها هستم شک کنند؟ ما به عنوان مسلمان باید صداقت داشته باشیم.

آقای دکتر شما اخیرا مصاحبه ای داشتید در خصوص آزادی بیان نمایندگان مجلس؛ می خواهم بپرسم اگر آزادی بیان ندارید چرا استعفا نمی دهید؟
من که حرفم را می زنم، آیا تا به حال دیده اید حقیقت را کتمان کنم؟ جایی که نخواسته ام حرف بزنم بیشتر مصلحت جامعه  انقلاب و کشور را در نظر گرفته ام که سکوت کرده ام و نخواستم با حرفی ایجاد تفرقه و تشنج کنم. من پس از اینکه در صدا و سیما مصاحبه کردم و متوجه شدم که رسانه های خارجی از حرف های من سواستفاده کرده اند سریعا بیانیه دادم که ایجاد تشنج و تفرقه در کشور  اسلحه به دست گرفتن و مورد ضرب و شتم قرار دادن ماموران نیروی انتظامی القای سخنان دشمن است. اگر ما بر اساس مسیری که رسانه های خارجی نشان می دهند حرکت کنیم کشور ما تکه تکه خواهد شد. خارج نشین ها دوست ندارند کشور ما تمامیت ارضی داشته باشد و از وجود یک قدرت بزرگ و یکپارچه در خاورمیانه ترس دارند.
اگر روشنفکران متوجه این موضوع نباشند و خودشان آتش بیار معرکه باشند و کاری کنند که جامعه به سمت فروپاشی برود اشتباه محض است. باید کاری کنیم که جوانان معترض ما بازیچه دست خارج نشینان نشوند. معترضان باید در کمال آرامش اعترضشان را بکنند اما نه طوری که منجر به فروپاشی جامعه شود و دشمنان ما بتوانند سواستفاده کنند.

پس استعفا نمی دهید؟
در این شرایط خیر! اگر استعفا دهم به راحتی می توانم با طبابت درآمد داشته باشم اما در این شرایط استعفا نمی دهم.
من پس از اینکه آقای احمدی نژاد دولت را تحویل گرفت و از مسئولیت دولتی کناره گیری کردم به طبابت مشغول بودم و از دولت کارانه می گرفتم و در سه سال به اندازه 30 سال پول به حساب من واریز شد می خواهم بگویم  طبابت برای من درآمد بیشتری دارد اما در این شرایط به نظرم نباید به فکر درآمد بود.
یک عده شهید نشدند که من بروم و برای خودم پول دربیاوورم. من به خاطر این درس خواندم و مدرک گرفتم که مشکلات جامعه را حل کنم. من براساس وظیفه اجتماعی کاندیدا شدم که بتوانم کاری برای جامعه انجام دهم مردم شهر ما هم به من اعتماد کردند و رای دادند علیرغم اینکه اکثر سیاسیون با من مخالف بودند مردم به من رای دادند و در بین شش نفر من رای اول را آوردم. این منتی است که مردم بر سر من گذاشتند و من هم خودم را مدیون این مردم میدانم و تا به حال هم کاری نکرده ام که بر خلاف نظر مردم باشد و مصلحت جامعه را در نظر نگیرم.
در ماه های اخیر شاهد محدودیت در دسترسی به فضای آزاد اطلاعات هستیم، موضوع فیلترینگ و کاهش سرعت دسترسی به اینترنت را شاهدیم، چرا نمایندگان اعتراضی به این امر ندارند؟ آیا موافق این اتفاق هستند؟
بله یک تعدادی از نمایندگان موافقند . دانشجویان و جوانان ما هم با این موضوع مخالفند. من سوالی دارم فرهنگ را به جوانان چه قشری منتقل کرده است؟ غیر از روحانیت؟
در دانشگاه در تمام رشته ها واحد معارف داریم، زمان شاه که واحد معارف نداشتیم . در مدارس هم درس دین و زندگی تدریس می شود. در مساجد هم روحانیون منبر دارند و در صدا و سیما هم تریبون وجود دارد چرا جوانان ما اینطور شدند؟
زمان شاه که آمریکا بود و اکثر خواننده ها هم در داخل کشور بودند کاباره و میخانه هم بود چرا جوانان دانشگاهی آنجا نمی رفتند؟ چرا هیچ خواننده ای در داخل کشور نمی توانست در دانشگاه خوانندگی کند؟
تا به حال فکر کردید چرا اینطور بوده؟
در حال حاضر اگر یک خواننده درجه 10 را بخواهند به دانشگاه دعوت کنند دانشجویان برای حضور در کنسرتش سر و دست می شکنند. به نظرتان چرا اینطور شده؟
ما به جای اینکه خودمان را نقد کنیم داریم با دانشجو دعوا میکنیم. دانشجو آن زمان اعتقاد داشت فردی است که مشغول تحصیل است و در آینده قرار است برای کشورش عزت و سربلندی بیاورد. قرار بر این بود که برای مردم و کشور آزادی و سربلندی به ارمغان بیاوریم. ما نه تنها نتوانستیم این کار را انجام دهیم بلکه وضعیتی را ایجاد کرده ایم که مشاهده می کنید مقصر ما هستیم کس دیگری نیست.
حالا به جای اینکه بشینیم و خودمان را مقصر بدانیم همه این امور به دانشجو نسبت میدهیم. ما به جای اینکه با دانشجو و محصل با منطق صحبت کنیم به آن ها برچسب زدیم. ما به جای اینکه منویات مقام رهبری را منتقل کنیم به جوانان مارک میزنیم که ضد انقلاب هستند. نتیجه این می شود که در این اعتراضات با رئیس جمهور و رئیس مجلس کاری ندارند و مستقیما به مقام رهبری بی احترامی میکنند چرا؟ چون در جواب هر اعتراضی برچسب ضد انقلاب چسباندند و از رهبری هزینه کردند.
در صورتی که اگر بر طبق نظرات رهبری پیش میرفتیم ما قرار بود در سال 1404 قدرت اول منطقه شویم چرا نشدیم؟

آقای دکتر شما که می گویید بعضی از نمایندگان موافق فیلترینگ هستند یعنی بعضی از نمایندگان از جریان آزاد اطلاعات ناراحت هستند؟
به شدت! برای اینکه برایشان بهتر است که به جای اینکه با منطق صحبت کنند صورت مسئله را پاک کنند. ما چون بلد نیستیم طرف مقابل را قانع کنیم راحت ترین کار این است که به معترض بگوییم تو حق نداری به اطلاعات دسترسی داشته باشی.
برای اجرای برنامه های کلی نقشه و انسان توانمند میخواهد که ما نداریم. کسی که به زور سفارش آمده بالا چطور میتواند ما را در منطقه اول کند؟ یک تعدادی از اینها را اگر رها کنید نمیتوانند خودشان اداره کنند در حالی که پست و مقام دارند. ولی فقیه را به عنوان سپر در پیش گرفته ایم و ضعف ها و کاستی هایمان را پشت سرش پنهان کرده ایم.
 

بعضی اتفاقات در مجلس یازدهم می افتد، مثلا آقای نادران نماینده تهران به دلیل عملکرد آقای قالیباف تهدید به استعفا کرده، فکر می کنید این اتفاق بیشتر رویکرد مطالبه گری دارد یا جنگ قدرت است؟
اینرا باید از آقای نادران پرسید. ولی آنچه را من در روند بالا احساس می کنم این است که دعوای ما دعوای قدرت است. بسیاری قوانین وضع می کنند که به خواسته های خودشان برسند بعد هم منت میگذراند که همه این ها برای اسلام است!
این اتفاقات است که مردم را ناراضی می کند!

آقای دکتر برگردیم به موضوع حجاب اخیرا بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مقوله حجاب و بانوان ضعیف الحجاب هم آقا هم فرمودند که آن ها هم فرزندان همین آب و خاک هستند،  فکر می کنید پس از این بیانات رویکرد نهادهای فرهنگی، انتظامی درباره مقوله حجاب تغییر می کند؟
این سیاستی را که مقام معظم رهبری تا به حا فرموده بودند را اجرا می کردند اصلا این اتفاقات نمی افتاد.
اینکه حجاب باید اینطور باشد  آنطور نباشد و در آن راستا برخوردهایی انجام می شود در هیچ کجای قرآن و کتاب نمی توان پیدا کرد که هیچ یک ائمه به یک خانمی به دلیل پوشش و لباس تذکر داده باشد.
ما برای اینکه جلوی یک کار خلاف را بگیریم به صد خلاف دست می زنیم. که همه آن ها از نظر شرعی گناه است و دعوت به راه درست نیست.
نتیجه آن رفتارها این می شود که خیلی ها دیگر حجاب به سر نمی کنند و نهادهای انتظامی نمی توانند کاری کنند. چرا باید به اینجا می رسیدیم؟

اگر شما رئیس جمهور بودید درباره حجاب چه تصمیمی می گرفتید؟
مشکل من حجاب نیست مشکل من بی عدالتی وظلم است. ما اصول دین را در جامعه  عمل نمیکنیم و فروع دینمان نیز نادیده گرفته شده است شما به چیزی که فرع در فرع است میخواهیم اولویت دهیم؟
ما اگر عدالت را در جامعه اجرا کنیم بسیاری از مشکلاتمان حل می شود.

آقای دکتر اخیرا در د ادگاه های متهمان به آشوب اظهاراتی از سوی متهمان مطرح می شود که حکایت از یک نفرت وخشونت نهفته ای دارد که بسیاری از جامعه شناسان این خشونت را از سمت کسی که تا به حال مورد قضایی نداشته بعید میدانند، فکر میکنید این نفرت و خشونت از کجا نشات گرفته؟
به نظر من به دلیل فشاری است که در جامعه ایجاد شده است. و محدودیت هایی که به مردم اعمال شده است و به آن ها حق اعتراض داده نشده است مردم را به حد انفجار رسانده و طبیعی است.
وقتی اجازه داده نمی شود از راه قانونی اعتراض بیان شود باعث ایجاد خشم نهفته میشود.
مثلا عده ای در رابطه با مدیریت بحران دریاچه ارومیه معترض بودند و در کناردریاچه تجکع کرده بودند که با برخورد مواجه شدند آن معترضان به چه کسی ضرر رسانده بودند که شایسته چنین رفتاری باشند؟

نظرتان درباره بیانیه نمایندگان مجلس در خصوص برخورد با متهمان ناآرامی های اخیر چیست؟
آنرا که خودشان هم بعدا منکر شدند!
من که تا به حال ندیدم آیا شما دیدید تا به حال در یک تحلیل کسی بگوید تقصیر حاکمان و قانون گذاران است؟
در مملکت ما مردم و دانشجویان مقصران اصلی هستند و کسی از سمت حاکمیت مسئولیت کار خود را عهده دار نمی شود.
آقای دکتر بعضی چهره های ورزشی و هنری در ناآرامی های اخیر اظهار نظرهایی کرده اند وبرخوردهایی با آن ها صورت گرفته ، مشخصا درباره آقای علی دایی که به عنوان یکی از اسطوره های فوتبال مطرح هستند دیدگاه شما درباره ایشان چیست؟
علی دایی یکی از قهرمانان این کشور است که برای کشورش افتخارات زیادی آفریده است. سال قبل هم به عنوان بهترین گلزن دنیا انتخاب شد. و کسی است که به مردم و کشورش متعصب است با چنین کسی چنین برخوردی کردن جزو همان بدسلقیگی هایی است که در جامعه ما اتفاق افتاده است و طوری با او خانواده اش رفتار میشود که گویی قاتل و جانی هستند.
من هیچ توجیهی برای این برخورد ندارم و واقعا متاسف هستم.
علی دایی کسی نیست که بخواهد به ضرر جامعه صحبت کند ولی این رفتارها باعث میشود که ما فرصت ها را به تهدید تبدیل کنیم.

از فرصی که در اختیار بنده و تحریریه نصر دادید، سپاسگزاریم.

مصاحبه از امیر کریم زاد شریفی
تنظیم: ندا فرشباف


انتهای پیام/
متهم به سیاه نمایی شده ام / روند قضایی در کشور صحیح نیست! / استعفا نمی دهم/ دعوای ما دعوای قدرت است + فیلم امیر کریم زاد شریفی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار