خبر/

گزارش نصر از سومین روز ثبت‌ نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

1398/09/13 - 07:40 - کد خبر: 8540 نسخه چاپی

نصر: سومین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در حالی آغاز شد که تا پایان روز دوم ثبت‌ نام، ۷۱ نفر در استان نام‌ نویسی کرده‌ اند که ۶۳ نفر از آنها مرد و هشت نفر دیگر زن هستند.

به گزارش نصر، سومین روز ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی با حضور چهره های شاخصی چون (محمدحسین فرهنگی؛ نماینده فعلی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو)، (رحیم شهرتی‌ فر؛ معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار)، (مسعود محمدیان؛ رئیس اسبق سازمان جهادکشاورزی استان)، (علی جعفری آذر؛ مدیر کل سابق ثبت احوال استان) و (حجت‌ الاسلام سید جلال الدین موسوی شربیانی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر تبریز)  به کار خود پایان داد.

 

"ایوب بابایی"، متولد ۱۳۵۳، اهل تبریز است.

وی دانشجوی دکتری علوم اجتماعی و کارمند شرکت آب و فاضلاب و فرزند شهید است که همان ساعات اولیه ثبت نام، جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد.

او هدف خود را کاسته شدن از تمرکزگرایی و افزایش دموکراسی در جامعه عنوان کرد.

بابایی می گوید که به هیچ حزبی گرایش ندارد و مستقل آمده است.

وی هدف از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را جوانگرایی، کاهش تمرکزگرایی و افرایش دموکراسی می داند که از ملزومات انتخابات اخیر است.

 

"معصومه سرایی"، متولد ۱۳۵۱، اهل تبریز است.

وی دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی و فعال فرهنگی است.

وی گفت: در همه انتخابات مجلس بدون حمایت حزب خاصی و از حزب مستقل شرکت کرده ام.

سرایی، نقص در سیستم آموزشی را از جمله دغدغه‌ هایش عنوان کرد و گفت: شرکت در انتخابات مجلس برای من نوعی تکلیف است.
وی ادامه داد: اگر سیستم آموزشی و پرورشی کشور حل شود، قطعا دیگر مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز حل خواهد شد زیرا بنده در بدنه این سیستم بوده و می‌ دانم چه مشکلاتی در این راه وجود دارد.

 

"محمد حسین فرهنگی"، متولد ۱۳۴۰، نماینده فعلی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی است که ساعت ۱۰:۳۰ روز سه شنبه جهت ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس وارد فرمانداری تبریز شد.

وی تاکنون چهار دوره (از دوره هفتم تا دهم) نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز مصادف با روز قانون اساسی و روز میثاق ملی ملت ایران است، اظهار کرد: اینکه در انتخابات رقابت باشد یک موضوع طبیعی است زیرا این برای مردم مورد توجه است تا با کسب تجربه، تاثیرگذاری، صیات شخصی افراد منجر به چالشی شود تا افراد بررسی‌ های لازم را انجام داده و تصمیمات خود را در روز انتخابات اتخاذ کنند.

فرهنگی افزود: کارهای گذشته بنده نیز صرفا استانی نیستند و بنده وظیفه ملی هم دارم ولی در کل وظایف استانی جزو اولویت‌ های ما بوده که باید آنها را پیگیری کنیم به طوریکه اقداماتی از قبیل تحت پوشش قرار دادن حمایت‌ های اجتماعی برای افراد فرودست و تکمیل نواقصات لازم از جمله فشارهایی که به قالیبافات برای حذف بیمه قالیبافی وارد می‌ شود و یا در  حوزه اقتصادی که در ماه‌ های اخیر تنش‌ هایی ایجاد شده است، باید تدریجا کارهای ترمیمی انجام شود.

وی ادامه داد: البته در کنار دیگر مسائل و موضوعات مربوط باید به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ ها و مسائل صنعت و معدن و کشاورزی توجه کرده که در قانون برنامه خطوطی برای آنها ترسیم شده است که برخی انجام شده و برخی انجام نشده است.

این نماینده مجلس ابراز کرد: در استان باید شاخص‌ های توسعه رشد کند زیرا راه‌ آهن میانه به تبریز نیاز به تکمیل دارد و یا  آزادراه‌هایی مانند تبریز بازرگان و جاده اهر و تکمیل پروژه ارومیه به زنجان از دیگر پروژه‌ هایی است که باید هر چه سریع‌ تر به اتمام برسد.

وی در رابطه با مجلس فعلی گفت: مجلس دهم فاقد هویت بوده و پراکندگی در آن از ابتدا ما را اذیت کرد و همچنین هم ادامه دارد زیرا کارها موثر واقع نشده و در نتیجه مدیریت لازم اتفاق نیفتاد.

فرهنگی تاکید کرد: ریاست فعلی مجلس نیز به نوعی حرکت کرد که فقط برای ابقا خود تلاش کرد که در نتیجه آن، مسائل کلان از اولویت افتاد.

وی اذعان کرد: در دوره جدید مجلس به  آیتم‌ های مختلف نظام قانونگذاری توجه می‌ شود و امیدواریم آن ها تبدیل به آیین‌ نامه داخلی مجلس شده و در عمل مورد توجه قرار گیرد.

فرهنگی در خصوص شفافیت مالی نمایندگان گفت: بنده به صورت کامل موافق این موضوع هستم زیرا همیشه من شفاف زندگی کردم و اینکه من عملکرد چهار ساله خوبی نداشتم نظر شخصی یک فرد است زیرا فعالیت بنده در این دوره با شرایط مجلس بر این مبنا بود تا سعی کنم در تمام حوزه‌ها تاثیر گذار باشم.

وی ادامه داد: مسئولیت کمیته زیربنایی در مجلس با بنده بوده که پنج کمیسیون ماده کشاورزی، عمران، اقتصاد و انرژی در زیر مجموعه آن است.

نماینده فعلی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: تمامی قانون برنامه‌ هایی که در اینجا می‌ بینید، در همین کمیته‌ ها تائید شده است و الان خیلی راحت مجلس می‌ تواند میزان درصد موفقیت آن اعلام می‌ شود.

وی تصریح کرد: اقداماتی از قبیل جلوگیری از اجرای برخی برنامه‌ ها و حذف تبصره جهت جلوگیری از رانت جزو اقداماتی است که انجام داده‌ ایم.

 

حجت‌ الاسلام "سید جلال الدین موسوی شربیانی"، ۴۵ ساله، دارنده مدرک دکتری علوم سیاسی و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اولین روحانی داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد.

به گفته خود، وی از طیف اصولگرایی وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

وی گفت: شرکت در انتخابات برای کسانی که توانایی کافی دارند یک تکلیف بوده و باید افرادی در شان و منزلت حوزه انتخابیه به مجلس راه یابند. مجلس دهم ضعیف‌ ترین مجلس ادوار بود و معتقدم این دوره چهره های جوان در مجلس حضور می‌ یابند.

شربیانی تصریح کرد: با شفافیت مالی موافقم و خواستارم شورای نگهبان نظارت بیشتری داشته باشد تا انتخابات به عرصه خرید و فروش تبدیل نشود.


"یوسف دهقانی"، متولد سال ۱۳۴۹ از دیگر داوطلبان است که جهت ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم وارد فرمانداری تبریز شد.

وی دارای مدرک فوق لیسانس حقوق عمومی، شاعر و کارمند شهرداری منطقه سه تبریز بوده است.

به گفته خود دهقانی، بدون وابستگی به هیچ حزبی وارد انتخابات می‌ شود.

وی اصلی ترین دغدغه خود را به روز نبودن برخی قوانین و کمبود نمایندگان حقوقی در مجلس عنوان کرد و گفت: مردم تحصیل کردگان حقوق را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 

"محمد رحیمی"، متولد ۱۳۶۶ اهل تبریز، دیگر داوطلب کاندیداتوری مجلس یازدهم است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و کارمند مخابرات است.

وی حضور جوانان در مجلس را هدف اصلی خود دانست و گفت: جوانان می‌ توانند با حضور در مجلس اثرگذار بوده و مطالبات قشر جوان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

 گزارش نصر از سومین روز ثبت‌ نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار