رکوردی که در گینس باید ثبت شود؛

تراکتور رکورد دار بیشترین تغییر مدیر عامل

1401/10/18 - 20:09 - کد خبر: 84934 نسخه چاپی

نصر: چند روز پیش درحالی هوشنگ نصیر زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتور منصوب شد که وی پانزدهمین مدیرعامل باشگاه در چهار و نیم سال اخیر تراکتور و از زمان مالکیت زنوزی در این باشگاه محسوب می شود و تراکتور رکورددار بیشترین تغییر را در سال های اخیر به ثبت رسانده است.

به گزارش نصر، پنجم خرداد ماه سال 1397 بود که مالکیت باشگاه تراکتور تبریز به یکی از مشهورترین چهره های آذربایجان واگذار شد و هواداران این باشگاه به محمدرضا زنوزی مطلق به چشم یک فرشته نجات نگاه می کردند و امید هزاران طرفدار این تیم در سراسر ایران و برخی کشور ها بود.  اما زنوزی از زمانی که مالکیت باشگاه را به نام خود درآورد، عشق و علاقه خود به تغییر و تحول را نتوانست پنهان کند و از همان روز رکورد تعویض سرمربی و مدیرعامل باشگاه را در ایران به نام خود زد. در این گزارش به معرفی برخی از مدیرانی که در این باشگاه حضور داشتند، پرداخته شده است.

بهتاج و رویای کسب تاج فدراسیون
دهم مرداد امسال بود که ایوب بهتاج طی حکمی از محمدرضا زنوزی جایگزین میرمعصوم سهرابی شد تا پس از خداحافظی از کرسی ریاست اداره کل ورزش و جوانان دوباره به تبریز بازگردد و پس از دوران نه چندان موفق در راس تربیت بدنی استان این بار سرپرست محبوب ترین تیم این شهر شد که این انتصاب انتقادات زیادی برای وی به دنبال داشت. در نهایت ایوب بهتاج هم پس از انجام تغییرات در کادر فنی این تیم از سرپرستی باشگاه کناره گیری کرد تا به دنبال رویای خود در ریاست فدراسیون ها برود. رویایی که قبلا محقق نشده بود و یکبار هم در زمان تصدی مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان در انتخابات فدراسیون دومیدانی شرکت کرد و ناکام ماند اما این بار برای حضور در راس فدراسیون وزنه برداری تلاش خواهد کرد.

سهرابی و عطش بازگشت به سازمان ورزش شهرداری
میرمعصوم سهرابی، مدیر عامل اسبق تراکتور که رکورد دوران مدیریت در این باشگاه را بر عهده دارد، پس از 551 روز تکیه بر کرسی مدیریت این باشگاه با شوق بازگشت به مدیریت ورزش شهرداری از سمت خود استعفا داد و یعقوب هوشیار، شهردار تبریز طی حکمی وی را به جایگاه مورد علاقه خود بازگرداند. میر معصوم سهرابی که سال های متوالی مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز بود پس از چندسال جدایی دوباره به جایگاه خود بازگشت.

مدیر غیر ورزشی و وزارتی در تراکتور
دوم آذرماه سال 1399 بود که زنوزی اینبار یک مدیر غیرورزشی را برای این باشگاه انتخاب کرد و سجاد سیاح به مدیریت این باشگاه آمد. وی که هم اکنون در وزارتخانه آموزش و پرورش مشغول به کار است پس از برکناری محمد علیپور به این باشگاه آمد و پس از نزدیک 6 ماه فعالیت در این باشگاه از سمت خود کناره گیری کرد.

صادقیان، مرد همیشه در میدان تراکتور
غلامرضا صادقیان، همکار و همراه همیشگی زنوزی در هفتم تیر ماه سال 1398 به عنوان مدیرعامل باشگاه معرفی شد و 164 روز مدیرعامل این باشگاه ماند و بالاخره در 18 آذر ماه همان سال از سمت خود استعفا داد. البته وی دوباره به هیات مدیره این باشگاه اضافه شد. نتایج ضعیف تیم تراکتور در آن مقطع دلیل استعفا صادقیان ذکر شده بود، اما خودش در متن استعفایش از دخالت در کارش به عنوان دلیل استعفا آورده بود: متاسفانه به دلایلی که مفصلا توضیح داده شده باشگاه روند عادی را طی نمی‌کند و همانطور که در جریان هستید کنترل موفقیت در باشگاه تراکتور در دست مدیریت نبوده و تصمیمات غیر‌مدیریتی و غیر ورزشی اجازه اداره باشگاه را از اینجانب سلب نموده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در تراکتور
هفدهم مرداد ماه سال 1397 بود که علیرضا اسدی، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال به عنوان عضو جدید هیئت‌مدیره باشگاه تراکتور منصوب شد. وی که سابقه مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشجویی ایران و سرپرست فدراسیون پزشکی و ورزشی ایران در کارنامه داشت تنها 147 روز در این باشگاه دوام آورد و پس از آن خداحافظی کرد.

رفت و آمد مدیران یکی پس از دیگری
البته تنها مدیران مذکور سابقه حضور در باشگاه تراکتور را در زمان مالکیت زنوزی ندارند بلکه افراد دیگری هم در این باشگاه رفت و آمد داشتند. سال ۹۷ زمانی که زنوزی مالکیت باشگاه تراکتور را برعهده گرفت، عباس الیاسی را به عنوان مدیرعامل این باشگاه منصوب کرد، اما الیاسی خیلی علاقه‌ای به این سمت نداشت و ترجیح داد تنها به عنوان رییس هیات مدیره باشگاه تراکتور به کارش ادامه دهد. پس از آن صادق درودگر 8 مرداد حکم مدیریت خود را دریافت و 22 مرداد استعفا داد تا عملا فقط 14 روز مدیریت این باشگاه را برعهده داشته باشد. 10 مهر سال 1399 محمد علیپور به عنوان مدیر عامل باشگاه تراکتور معارفه گردید. وی که سابقه مدیریت باشگاه پرسپولیس را در کارنامه داشت، 45 روز بعد از سمت خود استعفا داد. اختلاف بین وی و هیات مدیره و مالک باشگاه تراکتور دلیل استعفای علی‌پور ذکر شده بود. 3 تیر 1400 جمشید نظمی به عنوان مدیر عامل باشگاه تراکتور معرفی شد. نظمی یک دوره هم در زمان مدیریت سپاه این سمت را برعهده داشت. اما دوره مدیریتش این بار کوتاه‌تر بوده و بعد از 138 روز و در 17 آبان از مدیریت این باشگاه کنار رفت.

هوشنگ نصیر زاده، چهاردهیمن مدیرعامل تراکتور
چند روز پیش هم پس از استعفای ایوب بهتاج، هوشنگ نصیر زاده که قبلا در هیات مدیره این باشگاه حضور داشت و سابقه همکاری قدیمی با زنوزی دارد، دوباره به این باشگاه آمد تا سال های دوری وی از زنوزی زیاد طولانی نشود و باید دید رکورد حضور وی در این سمت چقدر خواهد بود و مدیر عامل پانزدهم چه زمانی معرفی خواهد شد.
انتهای پیام/
تراکتور رکورد دار بیشترین تغییر مدیر عامل حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار