رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل مطرح کرد:

لزوم تدوین تفاهم‌نامه‌ مشترک مراکز استان‌های شمالغرب کشور برای مواقع بحران

1401/09/29 - 17:17 - کد خبر: 83756 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل بر لزوم تدوین تفاهم نامه ای بین مراکز استان‌های شمالغرب کشور تاکید کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه چهار استان شمالغرب نه تنها در مواقع بحران بلکه در دیگر موارد نیز می‌توانند همکاری داشته باشند.

به گزارش نصر، جواد انصاری در نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور که به میزبانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این مجمع با حرکت‌های خوب خود به دیگر استان‌ها نیز تسری یافته و در خدمت مردم باشیم.
وی با بیان اینکه شوراها دستگاه نظارتی بوده و بازوان اجرایی آنها شهرداری‌ها هستند، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید زیر نظر مدیریت شهری باشند ولی متاسفانه این مورد ابتر مانده است.
انصاری اظهار امیدواری کرد: امیدوارم در نشستی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این چهار استان بتوانیم دستگاه‌های اجرایی را نیز پای کار بیاوریم.
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به برگزاری این مجمع در سطح کلانشهرها و روسای شوراهای اسلامی کشور، افزود: در پی انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در مجمع مشورتی کلانشهرهای کشور، پیشنهاد تشکیل مجمع رؤسای شوراها و شهرداران استان‌های شمالغرب مطرح شد و امیدواریم استان‌های کردستان، گیلان و قزوین نیز به این مجمع ملحق شود.  
وی خاطرنشان کرد: خروجی این مجمع می‌تواند منجر به اخذ قیرهای رایگان با کمک دولت باشد تا گام مثبیتی برای کلانشهرهای شمال‌غرب برداشته شود.
در ادامه این نشست شهردار اردبیل نیز گفت: این جلسات در توزیع عادلانه ارزش افزوده موثر است تا مانند بودجه کشور و بدون توجه به تعداد کارخانجات این ارزش افزوده بین شهرها به صورت همسان پرداخت شود.
محمود صفری ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی در تحقق برخی امور و مطالبات از وزارت کشور نیز موثر خواهد بود. به طور مثال ماده چهار قانون راهنمایی و رانندگی که باید به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد از طریق آقای مخبر و آقای قالیباف اقدام شده و مقرر شد بعد از ۹ سال پرداخت شود.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شمال‌غرب را نیز در این نشست ها پای کار بیاوریم مطلوب است.
صفری با بیان اینکه برخی مطالبات دیگر نیز می‌تواند در این مجمع‌ها مطرح و در راستای آنها قدم برداشته شود، گفت: توانمندی مالی شهرداری موجب نشاط و شادابی مردم نیز می‌شود.
شهردار اردبیل تصریح کرد: با همکاری و هم افزایی می‌توانیم از پتانسیل‌های یکدیگر استفاده کرده و حتی در مجمع ملی نیز همدلی داشته باشیم.
انتهای پیام/
لزوم تدوین تفاهم‌نامه‌ مشترک مراکز استان‌های شمالغرب کشور برای مواقع بحران منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار