شهردار ارومیه مطرح کرد:

پیشنهاد تعریف ردیف بودجه خاص برای استان‌های شمالغرب کشور

1401/09/29 - 17:04 - کد خبر: 83752 نسخه چاپی

نصر: شهردار ارومیه با اشاره به فصل بودجه نویسی دولت و شهرداری‌ها گفت: با تعریف ردیف‌های ویژه‌ در حوزه‌های مختلف می‌توان در سطح ملی نیز برای استان‌های شمالغرب کشور ردیف بودجه‌ خاصی تعیین کرد.

به گزارش نصر، حسین مهدی‌زاده در نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور که به میزبانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: چهار شهر مراکز استان‌های کشور جزو استان‌های مرزی هستند که با توجه به وجود چند گمرک طبق قانون باید تمام درآمد گمرکات در خود آن استان‌ها هزینه شود.
وی افزود: با توجه به مشترکاتی که شهرهای شمال‌غرب به لحاظ مباحث اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و موقعیت‌های اقلیمی دارند، در راستای توسعه منطقه‌ای و توسعه کلانشهرهای شمال‌غرب این مجمع می‌تواند مهم باشد.
مهدی‌زاده با بیان اینکه خروجی این جلسه در جلسات آتی به صورت مسئله محور بروز خواهد کرد، تصریح کرد: باید بتوانیم با هم افزایی ظرفیت‌های شهرها را تبدیل به ظرفیت‌های توسعه منطقه‌ای کنیم. از سوی دیگر با توجه پتانسیل شهرهای شمال‌غرب در توسعه کشور، در نهایت می توانیم در توسعه و توازن امروز موفق عمل کنیم.
شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع دریاچه ارومیه چهار استان را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد و با توجه به مخاطراتی که برای شهروندان دارد، پیشنهاد شد در دستور جلسه بعدی قرار گرفته و جزو مطالبات این نشست باشد.
وی یادآور شد: در حال رایزنی برای دریافت ۸۹۴ میلیارد تومان ارزش افزوده برای این استان ها هستیم.
در این بین مرتضی منافی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هدف و خروجی این جلسه مشورتی، توسعه‌محور آذربایجان یا همان شمال‌غرب کشور است. 
وی با بیان اینکه ۱۵ دی ماه در کلانشهر اورمیه میزبان این نشست خواهیم بود، افزود: هم افزایی و عقد تفاهم نامه بین شهرداران در دولت انقلابی و توسعه و خدمت‌رسانی به مناطق محروم این استان ها هدف این نشست است.  
منافی تصریح کرد: تفاهم‌نامه ای بین مراکز استان‌ها و در آینده با دیگر کلانشهرها منعقد می‌شود که بر اساس آن در مواقع بحرانی شهرداران دیگر شهرها نیز در این مواقع کمک خواهند کرد.  
دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه گفت: حق و حقوق مجموعه‌های مدیریت شهری در سال‌های گذشته مغفول مانده است یکی از آنها سهم شهرداری از محل ماده ۲۳ قانون جرایم راهنمایی است که درآمد خوبی برای شهرداری ها خواهد بود.
توحید علی‌نژاد اصل ادامه داد: این مجمع موجب هم افزایی ظرفیت بالقوه مراکز استان‌های شمال‌غرب کشور در راستای حل مشکلات بین شهرها است.
وی افزود: باید حق و حقوق و و قدرالسهم شهروندان شمال‌غرب در خود این شهرها و برای خود مردم هزینه شود و همچنین برای خدمات رسانی بیشتر باید حق و حقوق مردم را در حوزه های مختلف اعاده کنیم.
انتهای پیام/
پیشنهاد تعریف ردیف بودجه خاص برای استان‌های شمالغرب کشور منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار