خبر/

هوای تبریز همچنان در وضعیت خطرناک برای گروه‌های حساس است

1401/09/20 - 14:31 - کد خبر: 82918 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۰۷ بوده و برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش نصر، ناصر منوچهری، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۹ دیروز تا ساعت ۹ امروز ثبت شده است، افزود: شاخص لحظه ای آلودگی هوای تبریز در زمان کنونی ۱۰۱ بوده و همچنان برای گروه های حساس ناسالم است.
وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و انجام فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
بر اساس این گزارش، شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی تا پایان این هفته هوای استان پایدار بوده و دما تا اواخر هفته به صورت نسبی افزایش می‌یابد.
بر اساس این گزارش در این مدت جوی پایدار در استان حاکم بوده و موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان می شود ولی از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، جوی ناپایدار همراه با افزایش ابر، بارش باران و برف موجب کاهش غلظت آلاینده های جوی می شود.
انتهای پیام/
هوای تبریز همچنان در وضعیت خطرناک برای گروه‌های حساس است منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار