لزوم تجدیدنظر سازمان لیگ بر جریمه‌ها؛

انصراف دومین تیم از شرکت در جام حذفی فوتبال/ محرومیت و محکومیت نقدی کافی نیست؟!

1401/09/19 - 11:35 - کد خبر: 82778 نسخه چاپی

نصر: دومین تیم هم انصراف خود از رقابت در جام حذفی فوتبال ایران را به سازمان لیگ اعلام داشت.

به گزارش نصر، طی روزهای گذشته تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد با تصمیم اعضای هیات‌مدیره باشگاه و به علت هزینه‌های زیاد سفر به کرمان و همچنین تمرین و بازی در چمن مصنوعی، از شرکت در جام حذفی و دیدار با مس شهربابک کناره گرفت.
 در حالی که قوانین سازمان لیگ ۲ سال محرومیت و جریمه نقدی ۲۰۰ میلیون تومانی را برای تیم‌هایی که از جام حذفی انصراف می‌دهند، در نظر گرفته اما باشگاه خیبر با ارسال نامه‌ای به این سازمان اعلام کرده که زودتر از سفر تیم داوری و مهیا شدن مقدمات بازی، انصراف را اعلام کرده و نباید شامل جریمه‌های ذکر شده باشند.
 با این حال انصراف خیبر پایانی بر سلسله انصراف‌ها نبوده و امروز تیم فوتبال دسته دومی داماش گیلان با هدایت اکبر میثاقیان، انصراف خود از حضور در مرحله یک‌سی‌ودوم رقابت‌های جام حذفی و رویارویی با تیم فوتبال استقلال خوزستان را اعلام کرده است.
 با این شرایط تیم استقلال خوزستان هم مثل مس شهربابک بدون کوچک‌ترین دردسری به مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی که محل ورود لیگ برتری‌ها هم هست، صعود کرده‌اند. این دور حد فاصل هفته پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر با اضافه شدن حداکثری تیم‌های لیگ برتری برگزار خواهد شد.
داماشی‌ها به علت حضور در لیگ دسته دوم فوتبال ایران، مشمول جریمه نهایتاً ۵۰ میلیونی از سوی سازمان لیگ ایران خواهند شد اما باید منتظر ایستاد و دید که مستندات باشگاه گیلانی برای فرار از این محکومیت میلیونی چیست و سازمان لیگ چه تصمیمی خواهد گرفت.
به‌نظر تنها در فوتبال ایران باشد که باشگاه‌ها از رقابت و شرکت در جام حذفی که معروف به جام شگفتی‌هاست، انصراف می‌دهند. مبلغ نه‌چندان بالای جریمه‌ها و قابل تجدیدنظر بودن آرای انضباطی باعث این شده که انصراف به علت هزینه‌های بالا برای باشگاه‌ها آسان باشد.
انتهای پیام/
انصراف دومین تیم از شرکت در جام حذفی فوتبال/ محرومیت و محکومیت نقدی کافی نیست؟! منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار