سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز مطرح کرد:

ضرورت تبیین پیوست‌های زیست محیطی و فرهنگی اجتماعی برای پروژه‌های عمرانی

1401/09/09 - 11:26 - کد خبر: 81853 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز بر ضرورت تبیین پیوست‌های زیست محیطی و فرهنگی اجتماعی برای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

به گزارش نصر، محبوب تیزپاز در جلسه مشترک با شهردار، معاونان و مدیران شهرداری منطقه هفت تبریز اظهار کرد: پروژه‌های سال آتی ضروریست که پیوست زیست محیطی و فرهنگی اجتماعی داشته باشند تا تبعات و مشکلات مختلف در این حوزه‌ها پیش‌بینی شده و تدابیر لازم برای آنها انجام شود.
وی در تشریح سخنان خود گفت: پروژه‌های عمرانی اغلب بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و یا مسائل فرهنگی اجتماعی در بافت محدوده اجرا می‌شوند که این مهم در آینده هزینه‌های بیشتری را به شهرداری و جامعه تحمیل می‌کند؛ از این رو ضروریست که در برنامه ریزی و مطالعات اجرای پروژه‌ها پیوست‌های آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.
تیزپاز همچنین تاکید کرد: بودجه سال آتی باید با تمرکز بر ناحیه‌محوری تهیه شود و پروژه‌های خرد برای نواحی و پروژه‌های کلان برای منطقه تعریف شوند.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز ضمن بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه هفت برای سال آتی، اظهار کرد: پروژه‌ها باید به نحوی تعریف و برنامه ریزی شوند که برای سال بعد از خود باقی نمانده و در همان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسند.
وی، افزایش کارگاه‌های تولیدی و ساخت و تولید تجهیزات شهری و تولید باکس‌های پسماند توسط همکاران خدمات شهری در کارگاه‌های شهرداری را از اقداماتی دانست که نقش موثری در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.
در ادامه این جلسه شهردار منطقه هفت تبریز از اقدامات صورت گرفته و روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی سال جاری گزارشی ارائه کرد و پروژه‌های شاخص و اولویت‌دار سال ۱۴۰۲ را نیز معرفی کرده و در خصوص ضرورت و بودجه پیشنهادی آنها گفتگو کرد.
این جلسه با حضور سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز، مدیرکل بودجه شهرداری تبریز، شهردار منطقه هفت و معاونان و مدیران این منطقه برگزار شد.
انتهای پیام/
ضرورت تبیین پیوست‌های زیست محیطی و فرهنگی اجتماعی برای پروژه‌های عمرانی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار