خبر/

هلدینگ صبا ایده حدود 50 نفر از نیروهای خود را تعدیل کرد

1401/09/07 - 17:03 - کد خبر: 81702 نسخه چاپی

نصر: تعدیل نیرو یکی از تبعات موج فیلترینگ اخیر است که بارها نسبت به آن هشدار داده شده، اما نهادهای تصمیم‌گیر زیاد آن را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش نصر، هلدینگ صبا ایده که مالکیت آپارات، فیلیمو، سینماتیکت و چند پلتفرم دیگر را در اختیار دارد، دست به تعدیل نیرو زد. صباایده با حدود پنجاه نیروی استخدامی این مجموعه و چندین نفر از تولیدکنندگان محتوایی که به صورت پروژه‌ای با این هلدینگ همکاری داشتند قطع همکاری کرده است.
آنطور که برخی از کارمندان تعدیل شده به دیجیاتو گفتند، این تعدیل نیرو، تصمیمی بسیار ناگهانی بوده و پرسنل این شرکت انتظار چنین رویکردی را از صباایده نداشته‌اند.
بیش از دو ماه از فیلتر اینستاگرام، واتس‌اپ و محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و این موضوع اثرات مستقیم و غیرمستقیمی بر کسب‌وکارها داشته است. تعدیل نیرو در بسیاری از شرکت‌ها یکی از تبعات موج فیلترینگ اخیر است که بارها نسبت به آن هشدار داده شده، اما نهادهای تصمیم‌گیر زیاد آن را جدی نمی‌گیرند.
در همین راستا هلدینگ صباایده، برخی از سرویس‌های دیجیتال مارکتینگ خود تعطیل و نیروهای مربوطه را تعدیل کرده است. براساس گزارشی که سایت آی تی ایران منتشر کرد، سرویس‌های شورند و تیک‌آبی تعطیل و با نیروهای این سرویس‌ها قطع همکاری شده است.
به گزارش دیجیاتو «تیک آبی» مرداد سال جاری به عنوان پلتفرم آنالیز شبکه اجتماعی اینستاگرام با هیاهوی بسیار فعالیت خود را آغاز کرده بود. شورند نیز پلتفرمی هوشمند مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بود که به کسب‌وکارها برای مدیریت بهتر تبلیغات کمک می‌کرد.
پیگیری های دیجیاتو حکایت از این دارد که سینماتیکت که یکی دیگر از زیرمجموعه‌های صباایده است هم مجبور به خداحافظی با تیم سوشال مدیای خود شده است. اگرچه شرایط حاکم بر کشور و کاهش فروش سینماها نیز در این تصمیم بی‌تأثیر نبوده است.
پیگیری‌ دیجیاتو از روابط عمومی و مدیران هلدینگ صباایده برای دریافت اطلاعات بیشتر به سرانجام نرسید.
اگرچه فیلترینگ گسترده مشخصا به بسیاری از کسب‌وکارها آسیب زده اما نمی‌توان گفت این موضوع چقدر درباره صباایده و تصمیم به تعدیل نیرو در این هلدینگ صادق است. بزرگ‌ترین محصولات صباایده یعنی آپارات و فیلیمو، نسخه‌هایی بومی‌سازی شده از یوتوب و نت‌فلیکس هستند.
به هیچ عنوان نمی‌توان منکر موفقیت این پلتفرم‌ها در دهه اخیر شد اما از طرفی این پرسش هم مطرح است که در صورت در دسترس بودن نمونه‌های بین‌المللی، نسخه بومی تبدیل به غول امروزی می‌شد یا خیر. به نظر می‌رسد تعدیل حدود ۵۰ نفر در صباایده مخصوصا در حوزه مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی، بیشتر از اینکه حاصل فیلترینگ باشد، نتیجه‌ی شرایط فعلی و سیاست سکوت برندها در شبکه‌های اجتماعی است.
مشاغلی همچون دیجیتال مارکتینگ تا همین دو ماه پیش نه تنها در گروه مشاغل پردرآمد قرار داشت، بلکه ظرفیت حضور افراد در شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌های پویا را هم فراهم کرده بود. حال تغییر شرایط و البته فیلترینگ گسترده، جریان مسیر شغلی را تغییر داده و همان شغل‌هایی هم که توسط بخش خصوصی و حتی به شکل خوداشتغالی ایجاد شده بود، در مرز نابودی قرار گرفته است.
حتی ادامه فعالیت استارتاپ‌ها نیز چشم‌انداز روشنی نداشته و هیچ بعید نیست تا چند صباحی دیگر، خبر تعطیلی کسب‌وکارهای بسیاری از اکوسیستم استارتاپی کشور به گوش برسد.
انتهای پیام/
هلدینگ صبا ایده حدود 50 نفر از نیروهای خود را تعدیل کرد منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار