شهردار تبریز در سودای تغییر چهره منطقه صنعتی غرب تبریز/

" آتا سنتر" پروژه ای با 7 هزار اشتغال جدید / آماده تغییر کاربری سایر واحدهای صنعتی هم هستیم!

1401/09/02 - 09:09 - کد خبر: 81217 نسخه چاپی

نصر: یعقوب هوشیار شهردار تبریز در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران بار دیگر از طرحی دفاع کرد که سال ها قبل به دلایل مختلف مسکوت مانده بود.

به گزارش نصر، طرح مجموعه تجاری تفریحی آتاسنتر تبریز واقع در محل کارخانه سابق بنیان دیزل تبریز از برندهای موتور صنعت خودروسازی ایران که هم اکنون به یک میدان فوتبال تبدیل شده است.
صادق نجفی شهردار اسبق تبریز از جمله نفراتی بود که رویای تغییر چهره صنعتی و تولیدی غرب تبریز را در سر می پروراند ولی عمر مدیریتی اش اجازه نداد که این موضوع را عملیاتی کند و هم اکنون یعقوب هوشیار در نخستین سال فعالیت اش تلاش دارد این امر غیر کارشناسی شده را عملیاتی کند.
غرب تبریز یکی از قطب های صنعتی ایران به شمار می رود و واحدهای صنعتی مستقر در آنجا با یک مطالعه و کار کارشناسی در اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 احداث و وارد چرخه تولید و اشتغال کشور شده اند.
با وجود گذشته سالیان طولانی از احداث این واحدها ولی همچنان سهم آنها در تولید و اشتغال کشور کم نظیر است. اما افزایش ارزش اراضی با تبدیل کاربری تولیدی به تجاری برخی از مالکان این مجموعه ها را تحریک می کند تا با تعطیلی صنعت و تولید به سمت تجارت و احداث مجتمع های تجاری بروند.

 
شهردار تبریز در این نشست خبری با اشاره به لایحه شهرداری که اخیرا در شورای شهر تبریز نیز تصویب شد پیرامون تهاتر عوارض شهرداری مجموعه آتاسنتر با مالک این مجموعه اشاره کرد و از آمادگی شهرداری برای تغییر کاربری سایر واحدهای صنعتی مستقر در این بخش خبر داد البته شهردار تبریز تاکید کرد که شرط تغییر کاربری احداث واحد جدید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی است این درحالی است که بنیان دیزل سال هاست که تعطیل شده و خبری از روزهای اوج این برند معتبر در حوزه خودروسازی نیست.
حال باید دید عمر مدیریتی یعقوب هوشیار برای تحقق این آرزوی دیرینه شهرداری تبریز محقق می شود و می توان چهره صنعتی و تولیدی غرب تبریز با مجتمع های تجاری و پاساژهای رنگارنگ تغییر داد!
انتهای پیام/
نصر

ثبت نظر

نمایش 3 نظر

پاسخ   جاوید طلوعی   سال پیش  

سلام وقت به خیر موضوع خروج صنایع وکارخانجات غرب تبریز ازداخل محدوده شهرتبریز به مناطق ومحورهای درحال توسعه وعقب افتاده استان موضوع جدیدی نیست وسالها قبل درقالب مطالعات طرح آمایش استان آذربایجان شرقی و مطالعات طرح مجموعه شهری تبریز مصوب 1388/11/19شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران وطرح جامع جدیدتبریز مصوب 1395/8/24شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران مطرح گردیده است.اما خروج صنایع غرب تبریز نیاز به مساعدت جدی دولت دارد.آنچه که مسلم است به دلیل تحولات پارادایمها وجود صنایع قدیمی بانقش بایسته تبریز درقالب چشم انداز شهرتبریز همخوانی ندارد واین صنایع بایستی با مساعدت دولت به مناطق ومحورهای درحال توسعه استان انتقال یابند.

پاسخ   کریم عابدینی km.abedini@gmail.com   سال پیش  

نصر چرا دوست داری نقش اپوزسیون را بازی کنی و حرفهای غیر کارشناسی می زنی ، بنیان دیزل بیش از 30 سال است که تعطیل شده و آقای زنزی ماشین آلات آن را به شرکت یاقوت صنعت منتقل کرد وهم اکنون آنجا فعال است. متاسفانه در سالهای اخیر وجود کارخانه ها و پالایشگاه در غرب تبریز باعث شد کل توسعه شهر به سمت شرق پیش برود و منطقه غرب تبدیل به منطقه ای فقیر شود که با بی مهری مسئولان شهری روز به روز نیز فقیرتر شده و ارزش زمینها و منازل آن حتی از سهند نیز کمتر شده است . وجود مراکز خرید و تفرحی مدرن مانند آتا سنتر و هشت بهشت می تواند توجه ها را به غرب تبریز بیشتر نموده و این منطقه و مردم آن را تا حدودی از محرومیت و بی توجهی رهایی بخشد
لطفا شما هم حرفهای صد من یه غاز نزنید

پاسخ   سحر   سال پیش  

اینم دو تا کار درست انجام داد ملت ازش تعریف کردند، زود زد به بیراهه
کجای دنیا کار تولید رو با پاساژ جایگزین میکنند که اینا میخان این کارو انجام بدند
پژوهشیار