خبر/

محلول پاشی جایگزینی مناسب برای روش سنتی نمک پاشی

1401/08/19 - 08:57 - کد خبر: 80150 نسخه چاپی

نصر: موضوع محلول پاشی به جای روش سنتی نمک پاشی در فصل زمستان به هنگام بارندگی، در سی و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز بحث و بررسی شد.

به گزارش نصر، سی و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری صبح دیروز چهارشنبه با حضور احد صادقی، یاسین بجانی، شهردار منطقه هفت و کارشناسان این کمیسیون برگزار شد.
احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دستور نخست جلسه امروز بررسی موضوع محلول پاشی به جای جامد پاشی در فصل زمستان به هنگام بارندگی بوده که در این خصوص گزارشاتی از سوی کمیته کارشناسی استماع خواهیم کرد.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: دستور دوم جلسه بررسی تحقق بودجه‌ای حوزه خدمات شهری شهرداری منطقه هفت تبریز بوده که شهردار منطقه در این خصوص توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: دستور سوم جلسه امروز هم مربوط به ماشین آلات حوزه خدمات شهری بوده که در این خصوص بحث و بررسی هایی خواهیم داشت.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص محلول پاشی در فصل زمستان بیان کرد: همه ساله در فصل زمستان به هنگام بارندگی شاهد یخبندان در سطح شهر می شویم که شهرداری برای بازگشایی راه از جامد پاشی و نمک پاشی استفاده می کند.
وی در ادامه مطرح کرد: محلول پاشی جایگزین مناسبی می تواند برای جامد پاشی باشد، لازم است در خصوص موضوع محلول پاشی تصمیماتی اتخاذ کرده و نظرات کمیسیون را به شهردار تبریز منتقل کنیم.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یکی از لازمه های این امر فراهم سازی دستگاه خورد کن بوده که در بلند مدت یکی از نیازهای شهرداری به شمار می رود.
وی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: ما می توانیم در معابر اصلی از محلول پاشی استفاده کنیم و در معابر فرعی از جمله کوچه ها از نمک پاشی استفاده کنیم.
صادقی در ادامه سخنان خود یادآور شد: استفاده از محلول در فصل زمستان بهتر از روش سنتی نمک پاشی بوده که در این راستا نیازمند همراهی شهروندان هم هستیم.
یاسین بجانی، دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی اعضای ششمین دوره شورای شهر از روز اول فعالیت موضوع نمک پاشی در فصل زمستان بود و این مهم را پیگیری می کردند.
وی در ادامه سخنانش بیان کرد: در شان شهر اولین ها نیست که از شیوه نمک پاشی به هنگام بارندگی استفاده شود، لذا لازم است در این خصوص تدابیر بهتری اندیشده شود.
دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: همه ما به دنبال این بودیم تا به جای نمک پاشی در فصل زمستان از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شود.
بجانی با بیان اینکه بهتر است شهرداری را مجاب کنیم تا نسبت به حذف نمک پاشی اقدام کند، یادآور شد: استفاده از محلول پاشی به جای نمک پاشی اتفاقی میمون و مبارک بوده که امید بر آن داریم نتیجه مطلوب آن را شاهد شویم.
در ادامه سی و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، محمد رشتبری، شهردار منطقه هفت تبریز گزارشی در خصوص تحقق بودجه‌ حوزه خدمات شهری شهرداری منطقه هفت تبریز ارائه داد که مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.
احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اذعان کرد: ما در حوزه خدمات شهری ابتدا موضوعات کلان را بررسی کرده و سپس به موارد جزئی ورود خواهیم کرد.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: اکنون بحثمان بیشتر بر روی تجهیز ماشین آلات، بحث شبکه آب خام، موضوع سرویس های بهداشتی، لایروبی کانال ها، افزایش بازارچه های محلی و احیای باغات به ویژه باغات لاله است.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: امید بر آن داریم نسبت به موضوع افزایش سرانه فضای سبز تدابیر مطلوبی اندیشیده شود.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در محدوده شهرداری منطقه هفت یکی از نیازهای ضروری و اساسی حفظ کاربری های عمومی بوده تا در آن محلات فضای سبز ایجاد شود.
وی ادامه داد: اکنون در شهرک اندیشه انبوه سازان بیشتر به فکر سود بوده و در تلاشند ساختمان هایی را ایجاد کنند، ما اگر نتوانیم فضاهای عمومی را حفظ نکنیم طبیعتا از دستمان خارج شده و این محدوده پر از ساختمان خواهد شد و ساکنان از فضای سبز بهره مند نخواهند شد.
صادقی یادآور شد: به دلایل مطرح شده لازم است در خصوص حفظ فضای سبز و توسعه آن تدابیر جدی اتخاذ شود تا مردم بتوانند از خدمات رفاهی بهترین استفاده را داشته باشند.
در ادامه این جلسه موضوع پسماندهای عفونی و بیمارستانی مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: پیش از این موضوع پسماندهای عفونی در جلسه علنی هم مطرح شده بود، ظاهرا جمع آوری این پسماندها تحت نظر یک شرکت خصوصی بوده که بدون بی خطر سازی به پسماند تحویل داده می شود که این اقدام خطرناکی است.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: ظاهرا این موضوع بیشتر در خصوص پسماندهای عفونی که از کلینک ها و مطب ها جمع آوری می شود، ناشی بوده و لازم است برای این امر تدابیر جدی اتخاذ شود.
صادقی گفت: در این خصوص لازم است با سازمان پسماند و نظام پزشکی جلسه ای ترتیب داده شود تا در راستای رفع این معضل اقدامات جدی در نظر گرفته شود.
در ادامه سی و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز لایحه خرید ماشین آلات سنگین جدید که در نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اعلام وصول شد، مطرح و مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.
صادقی ضمن ارائه توضیحاتی در این خصوص توضیح داد: طبق گفته شهردار تبریز این ماشین آلات از محل درآمد عوارض پروانه ساختمانی پروژه آتا سنتر خریداری خواهد شد، علاوه بر این لایحه در بودجه سال ۱۴۰۱ هم ۴۰۰ میلیارد برای خریداری ماشین آلات ردیفی تعریف شده بود.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: شهرداری در قبال عوارض پروانه ساختمانی از مالک این پروژه درخواست کرده تا ماشین آلات سنگین خریداری کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: لایحه ارجاعی در خصوص خریداری ماشین آلات سنگین در کمیته کارشناسی کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز به صورت جزئی بررسی شده و نظراتی در این خصوص مطرح شده است.
صادقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: سامانه ماشین آلات شهرداری نیازمند به روز رسانی بوده و لازم است مناطق را ملزم به این امر کنیم، همچنین ضروری است آخرین وضعیت ماشین آلات در این سامانه لحاظ شده تا بتوانیم نسبت به تقویتش اقدامات جدی تری اتخاذ نماییم.
انتهای پیام/
محلول پاشی جایگزینی مناسب برای روش سنتی نمک پاشی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار