رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز خواستار شدند؛

احداث بازارچه اختصاصی لباس ویژه حجاب و عفاف

1401/08/17 - 18:22 - کد خبر: 80030 نسخه چاپی

نصر: رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز خواستار احداث غرفه و بازارچه اختصاصی البسه در حوزه حجاب و عفاف از شهردار تبریز شدند.

به گزارش نصر، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی در نامه‌ خود خطاب به یعقوب هوشیار شهردار تبریز آورده اند: مقوله حجاب و عفاف و بسترسازی برای رشد حجاب و عفاف در جامعه، جزء رسالت های فرهنگی و اجتماعی کلیه دست اندرکاران در جامعه اسلامی می باشد، به نحوی که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) درباره اهمیت مقوله عفاف و حجاب می فرمایند: «اسلام می خواهد که رشد فکری، علمی، اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه، فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یک عضو، حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد.
در این نامه باتوجه به اهمیت مقوله حجاب آمده است: «همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب، بر این اساس است. مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملا غلط و انحرافی است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است».
اعضای شورای اسلامی همچنین خطاب به شهردار تبریز نوشته اند:« باتوجه به اهمیت مسئله حجاب و عفاف و نظر به اینکه برخی البسه موجود در بازار مناسب بانوان محجبه نبوده و البسه مناسب موجود نیز با قیمت گزافی عرضه می شود و افزایش سرسام آور قیمت، خصوصا در مساله چادر از افزایش اجاره بهاء فروشگاه های البسه و... نشأت می گیرد این کم توجهی بستر فروش لباس هایی با فرهنگ غربی را در جامعه سبب شده است، فلذا مراتب مذکور اهمیت ایجاد فضایی برای عرضه برندهای عفاف و حجاب را دو چندان می کند، لهذا ایجاد بازارچه هایی اختصاصی برای این امر، مورد نیاز شهر تبریز است تا از این طریق شهرداری تبریز خدمات شایسته ای را جهت ترویج پوشش و حجاب اسلامی ارائه نماید. در قسمت پایانی نامه اعصای شورای اسلامی شهر خطاب به شهردارآمده است : دستور فرمایید اقدامات مقتضی در این خصوص از سوی حضرتعالی مبنی بر ایجاد غرفه هایی برای حوزه حجاب و عفاف با همکاری مجموعه های مردمی و خصوصی علی الخصوص کارگاه های زنان سرپرست خانواده توسط سازمان میادین انجام پذیرفته و مراتب اقدامات گزارش گردد.»
انتهای پیام/
احداث بازارچه اختصاصی لباس ویژه حجاب و عفاف منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   جاوید طلوعی   سال پیش  

سلام وعرض ادب خدمت اعضای محترم شورای شهر تبریز به نظر می رسد احداث بازارچه اختصاصی البسه درحوزه حجاب و عفاف درشرایط فعلی تبریز نمی تواند در ردیف اولویتهای اساسی شهر باشد. پروژه های رفع خطر محلات واقع در مجاورت گسل شمال تبریز و جابجایی واحدهای مسکونی واقع در پهنه های گسلش نیازمند همت مضاعف اعضای محترم شورای شهر هست.
پژوهشیار