یادداشت/

نصر رسانه ای دهه هشتادی | بمانید تا بمانیم

1401/08/19 - 09:37 - کد خبر: 79784 نسخه چاپی

نصر: آبان ماه ۱۳۸۷ بود که برای اولین بار ایده راه اندازی اولین پایگاه خبری تحلیلی استان آذربایجان شرقی به فکرمان خطور کرد.

یک رسانه با اولویت ارزش خبری « مجاورت » و پوشش رویدادهای منطقه آذربایجان و شمال غرب کشور؛ در کنار رسانه‌های ملی و منطقه ای با رویکرد توسعه و پیشرفت آذربایجان جان ایران.
آن روزها کمتر کسی فکر می کرد که رسانه های مجازی می توانند به یکی از پرمخاطب ترین و پرطرفدارترین رسانه ها تبدیل شوند چرا که هم سرعت اینترنت پایین بود و هم رسانه های مستقل بخش خصوصی وارد کارزار رسانه های فضای مجازی نشده بودند.
این کار سخت و دشوار را با مشورت و کسب اطلاع از مسایل فنی اش ۲۰ آبان ماه ۱۳۸۷ کلید زدیم؛ نام اش را از قرآن انتخاب کردیم و برایش شعاری نوشتیم  (نصر = نگاه صریح رسانه).
مسیر را با شناختی صحیح آغاز کردیم؛ اینجا آذربایجان است؛ مهد غیورمردانی که همواره نام شان در تاریخ جاودانه مانده است. اینجا تبریز است؛ کهن شهری که کوچه به کوچه اش فریادی از سکوت است و تاریخ در قدم به قدم شهر تو را همراهی می کند. در این شهر کار روزنامه نگاری دشوار است ؛ می دانستیم و وارد گود شدیم.
و اما 14سال گذشت
چهارده سال گذشته مملو بود از فرصت‌ها و تهدیدها، شادی ها و غم‌ها، نقد ها و تعریف ها، شکایت‌ها و بخشش ها، زیبایی ها و‌ زشتی ها، فشارها و‌همکاری ها و تهدید ها و تشویق ها و ده ها سایه روشن متفاوت...

و اما امروز ...
نصر به پشتوانه همکاران و تحریریه جوان و حرفه ای اش به یک رسانه پویا، تاثیرگذار، به روز و در عین حال منتقد، تحلیلگر و جریان ساز تبدیل شده است.
امروز «نصر» با گذر از دوران کودکی و‌ نوجوانی قدم در مسیر جوانی گذارده است تا همچنان بنویسد از کمبودها به امید رفع آن‌ها، بنویسد از گرانی‌ها به امید ارزانی ها، بنویسد از ناکارآمدی‌ها به امید کارآمدشدن ها، بنویسد از غیرت مردانی که از جان شان گذشتند تا امروز ایران حرفی برای گفتن داشته باشد؛ بنویسد از زنان و مردانی که پرچم ایران مقتدر را در این خطه از میهن عزیزمان برافراشته نگه داشته و خاک خورده اند و خاک نداده اند.
«نصر» با حمایت، همراهی و پشتوانه مخاطبان فهیم اش، گذر از دشواری ها را برای خود آسان و مسیر را برای جریان سازی عمیق در راستای توسعه و‌ عمران و آبادی آذربایجان عزیز و‌ایرانی قوی هموارتر می کند.
در این وادی ما را تنها نگذارید تا همچنان از محیط زیست و تخریب‌هایش در سایه توسعه معادن، جنگل‌های قره‌داغ، غم‌های دریاچه ارومیه، سهم ناچیز آذربایجان از اعتبارات ملی، سقوط جایگاه صنعت آذربایجان، موفقیت جوانان در عرصه‌های ملی و فراملی، خصوصی سازی ناکارآمد؛ ضعف مدیریت‌ها، مبارزه با فساد، مقابله با تبعیض، کودکان کار، فقر، بیکاری، گرانی، تورم، ازدواج، مسکن، توسعه، جانفشانی‌ها برای میهن و ده ها موضوع دیگر بنویسیم...

۲۰ آبان ماه «نصر» 15 ساله می شود؛ کنارمان بمانید تا بمانیم.

امیر کریم‌زاد شریفی | مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی نصر

انتهای پیام/
نصر رسانه ای دهه هشتادی | بمانید تا بمانیم امیر کریم زاد شریفی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   خوش نیت   سال پیش  

مبارک است . تبریک عرض می کنم.
مخصوصا خدمت آقای مهندس کریمزاد شریفی دوست دیرین
برای همه همکاران نصر نیز آرزوی توفیق دارم
مانا باشید
پژوهشیار