گزارش/

اهتمام مدیریت شهری تبریز برای ترویج و گسترش ورزش

1401/08/02 - 13:16 - کد خبر: 78565 نسخه چاپی

نصر: هفته تربیت بدنی بهانه خوبی برای تشریح اقدامات ورزشی شهرداری تبریز است و این در حالی است که مدیریت شهری فعلی همت مضاعفی برای گسترش و همگانی کردن ورزش به منظور سلامتی جامعه و کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش نصر، ورزش از ملزومات جوامع شهری است زیرا با توسعه و پیشرفت صنعتی، فعالیت جسمانی شهروندان کمتر شده و نیاز به مقوله ورزش برای جلوگیری از انواع بیماری و افزایش نشاط بیش از پیش احساس می‌شود و در حقیقت کم تحرکی عامل موثری برای افزایش میزان مرگ و میر, بیماریها و ناتوانی ها است اما در این میان شهرداری‌ها در حوزه توسعه ورزش همگانی و شتاب دادن به ورزش قهرمانی نقش بسزایی دارند.
همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به نام هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است که بهانه خوبی برای پرداختن به حوزه ورزش در شهر تبریز است. سیاست مدیریت فعلی شهر تبریز توسعه و ترویج ورزش است. زیرا یعقوب هوشیار شهردار تبریز ورزش را کم هزینه ترین راه گسترش سلامت در بین اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران و کارمندان می داند.

خانه کونگ‌فو تبریز افتتاح می‌شود
محمد علیپور معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز درباره اقدامات ورزشی در هفته تربیت بدنی می‌گوید: خوشبختانه شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز دید مثبتی به حوزه ورزش دارند و در این راستا اقدامات قابل توجهی در دست اقدام است. در این خصوص و با تاکید شهردار محترم، خانه کونگ فو تبریز در اول آبان مصادف با روز یکشنبه هفته آینده افتتاح می شود.
وی ادامه می دهد: خانه کونگ فو تبریز با صرف هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال تجهیز و آماده سازی است و هفته آینده آماده استفاده از علاقه‌مندان ورزشهای رزمی تبریز می‌شود.
به گفته علیپور، با دستور شهردار تبریز تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش استان منعقد شده تا با استعدادیابی پتانسیل‌های ورزشی شهر به صورت رایگان کلاس های ورزشی رزمی در خانه کونگ فو و هالا تبریز برگزار شود که با این  اقدام شرایط برای انتخاب استعدادهای برتر برای تشکیل تیمهای ورزشی رزمی شهرداری تبریز مهیا می شود.

مسابقات ورزشی کارمندی شهرداری تبریز برای افزایش نشاط کارکنان
وی ادامه می‌دهد: به مناسب هفته ورزش و تربیت بدنی، مسابقات دارت و شطرنج کارمندان شهرداری تبریز برگزار می‌شود. مسابقات آمادگی جسمانی کارمندان شهرداری تبریز از دیگر برنامه‌های ورزشی شهرداری در این هفته است.
مسابقات والیبال و فوتسال کارمندان نیز همزمان با هفته تربیت بدنی به صورت لیگ و با حضور تیم هایی از مناطق دهگانه و سازمان های تابعه شهرداری تبریز آغاز می‌شود و تا چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت. این رقابت ها همواره موجب بسترسازی برای افزایش نشاط و شادمانی روحیه کارمندان شهرداری تبریز شده است.

بازسازی زورخانه و ساماندهی زمین‌های ورزشی فرهنگسرای بزرگ الغدیر
به دنبال بازدید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به همراه مدیران شهری از فرهنگسرای بزرگ الغدیر، اماکن ورزشی این مجموعه فرهنگی شامل دو زمین چمن مینی فوتبال که به مرور زمان تخریب شده بود، تحت عملیات زیرسازی، آسفالت و جدول کشی قرار گرفت.
معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در این خصوص می گوید: زمین های والیبال و بسکتبال فرهنگسرای الغدیر نیز طی هفته های اخیر با همکاری مناطق ۴ و ۱ و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تبریز تعمیر و ساماندهی شده است.
علیپور ادامه می دهد: زورخانه فرهنگسرای بزرگ الغدیر در حال بازسازی و تجهیز است و سوله ورزشی این فرهنگسرا پس از ترمیم، کف سازی و تجهیز کمدهای رختکن، آماده خدمت رسانی به شهروندان ورزش‌دوست تبریز می شود. زورخانه فرهنگسرای الغدیر هفته آینده با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افتتاح می شود.

 خانه کشتی تبریز در یک ماه آینده افتتاح می‌شود
علیپور خاطرنشان می‌کند: خانه کشتی تبریز در حال تجهیز و آماده سازی است و در یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی می گوید: هر مقدار زمان و هزینه برای ورزش صرف کنیم، به هدر نمی رود زیرا نتیجه سرمایه گذاری در ورزش، کاهش آسیب های اجتماعی است. اقدامات فعلی مرهون اهمیت ورزش برای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز است.

ورزش صبحگاهی در ۲۳ سالن ورزشی شهر برای بانوان تبریز
محمد علیپور می گوید: شهرداری تبریز در مناطق مختلف شهر ۲۳ سالن ورزشی فعال دارد که همه روزه راس ساعت ۷:۳۰ ورزش صبحگاهی ویژه بانوان با حضور مربی ورزشی مجرب در تمامی این اماکن برگزار می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: در سالن های ورزشی شهرداری تبریز آموزش والیبال، بسکتبال، یوگا و پیلاتس توسط مربیان با کم‌ترین هزینه برای بانوان شهر تبریز آموزش داده می‌شود.

۲۶ زمین چمن مصنوعی برای استفاده شهروندان فعال است
معاون ورزش سازمان فرهنگی می گوید: ۲۶ زمین چمن مصنوعی زیر نظر شهرداری تبریز در سطح شهر به صورت فعال در اختیار شهروندان است و بر اساس دستور شهردار تبریز فعالیت‌های ورزشی با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج انجام می‌گیرد. شهرداری در محلات کم‌برخوردار نیز اهتمام ویژه ای برای آموزش و استعدادیابی جوانان دارد تا در حد وسع خود در راستای ایفای کارکردهای اجتماعی که ورزش نیز یکی از آنها است، اقدام به زمینه سازی جهت کاهش آسیب های اجتماعی کند.
وی در خصوص استخرهای تحت پوشش شهرداری تبریز می‌گوید: استخرهای شهید توانا و خاوران متعلق به شهرداری است که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ برای بانوان و از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۲۳ نیز برای استفاده آقایان دایر است.
اقدامات ورزشی شهرداری تبریز موید توجه ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به این حوزه است. یقینا برای دست یافتن به اهداف پیش رو در حوزه سلامت همگانی شهروندان راهی جز گسترش و ترویج ورزش نداریم زیرا رسیدن به توسعه متوازن که چشم انداز دیرینه کلانشهرها است در گرو توجه روزافزون به ورزش و رسالت اجتماعی شهرداری ها توام با اجرای پروژه‌های عمرانی است.
انتهای پیام/
اهتمام مدیریت شهری تبریز برای ترویج و گسترش ورزش منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار