مسئول فراهم آوری اعضاء بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد؛

نخستین پیوند همزمان کبد و کلیه در تبریز

1401/07/18 - 11:33 - کد خبر: 77192 نسخه چاپی

نصر: مسئول فراهم آوری اعضاء بیمارستان امام رضا(ع) از عمل پیوند موفقیت آمیز همزمان کبد و کلیه به یک بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، مهسا صادقیان گفت: این هفته دو اهدا کننده عضو داشتیم، مرحوم هادی شجاعتی جوان ۲۰ ساله که دراثر خونریزی مغزی و دیگری مرحوم ابوالفضل قدرت نماوش ۴۱ ساله که بعلت سانحه دچار مرگ مغزی شده بودند.
وی گفت: قلب این جوان مرگ مغزی پس از اعلام رضایت خانواده و فراهم ‌آوری، به ‌صورت هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ارسال و به خانمی ۵۴ ساله با موفقیت پیوند زده شد.ویکی از کلیه ها به بیمار ۴۶ ساله تبریزی پیوند زده شد وکبد و یک کلیه اهدا کننده دیگر به یک آقای اهل میاندوآب پیوند زده شده است.
مسئول فراهم آوری اعضاء بیمارستان امام رضا با تشریح این که اهدای عضو مرهمی التیام بخش، فرصتی ارزشمند و ماندگار برای بیماران نیازمند است و می تواند به بیماران حیاتی دوباره ببخشد گفت: شانزدهمین و هفدهمین اهدای عضو و بیست و یکمین پیوند کبد درسال جاری طی این هفته در بیمارستان امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد .
وی با توصیف اینکه اهدا کنندگان با آگاهی و درک بالا نسبت به اهدای عضو در لحظاتی دشوار برای این کار بزرگ تصمیم می گیرند افزود: رسانه های استانی به ویژه خبرگزاری ها در تبیین و اطلاع رسانی و نهادینه کردن اهدای عضو در این استان نقش اساسی داشتند و این مهم به اتفاقات خوبی در این زمینه منتهی شده است.
وی در ادامه گفت: امسال ۱۷ مورد ازخانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت دادند ولی به علت همکاری نکردن تعدادی ازخانواده های بیماران مرگ مغزی، تعدادی از عضو های سالم قابل پیوند نیز به خاک سپرده شد. اعضایی که می‌توانست فهرست طولانی بیماران در صف نوبت پیوند را کوتاه کند.
بنا به همین گزارش مادر مرحوم هادی شجایی  بیمار مرگ مغزی ۲۰ ساله می گوید: اهدای عضو یک احسان بزرگ است و این واقعه را امتحان الهی می دانم. آرزو می کنم  عزیزی در خانواده ای پرپر نشود، اما اگر مرگ مغزی شد، توصیه می کنم به این کار مهم اقدام کنند، چرا که حیات بخش انسان های نیازمند و دردمند خواهند بود.
انتهای پیام/
نخستین پیوند همزمان کبد و کلیه در تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار