شرکت ملی پست؛

فیلترینگ اینستاگرام درآمد شرکت ملی پست را هم یک سوم کاهش داد

1401/07/18 - 10:18 - کد خبر: 77174 نسخه چاپی

نصر: شرکت ملی پست از کاهش درآمدهای این شرکت در پی کاهش معاملات در بسترهای بین‌المللی از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ خبر داد.

به گزارش نصر، مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه یک سوم مرسوله‌های پستی و معاملات از طریق پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام انجام می‌گرفته از کاهش یک سومی درآمد پست به دلیل کاهش این معاملات در پی اختلال اینترنت در این مدت خبر داد.
محمود لیائی، با اشاره به اختلال اینترنت در دو هفته گذشته و فیلتر پلتفرم‌های خارجی مثل اینستاگرام و واتس‌اپ، گفت: «درآمد شرکت پست یک سوم کاهش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد یک سوم مرسوله‌های پستی و معاملات از طریق اینترنت بین‌الملل و پلتفرم‌های خارجی انجام می‌گرفته است.»
پیوست گزارش داده که لیائی با اشاره به تلاش مدیران از سال‌های گذشته نسبت به تشویق کسب‌وکارها به منظور استفاده از پلتفرم‌های داخلی، گفت: «از سال‌های گذشته تاکید مدیران ارشد کشور بر این بوده است که افراد و کسب و کارها از پلتفرم‌ها و بستر داخلی استفاده کنند که اگر مشکلاتی از قبیل تحریم و فیلترینگ رخ داد، کسب و کارها دچار بحران نشوند؛ اما متاسفانه همچنان بستر کسب و کارها روی پلتفرم‌های خارجی بوده و این مسئله مشکلاتی را برای اقتصاد کشور پیش آورده است.»

حرکت شرکت ملی پست به سمت پلتفرمی شدن
لیائی در ادامه تاکید کرد صنعت پست باید برای فرآیندهای تجارت الکترونیکی پیشتاز باشد و این هدف مهم آنهاست. او در این باره گفت: «پست لازمه تجارت الکترونیکی است و  اولویت شرکت ملی پست خدمت‌رسانی است و کسب و کار در وهله بعد خدمت‌رسانی قرار دارد. اما چون آنها شرکتی درآمد هزینه‌ای هستند در تلاشند در کنار خدمت‌رسانی بار بیشتری را از روی دوش دولت و افراد جامعه بردارند.»
معاون وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: «در تلاشیم فرآیندهایی که در اختیارمان قرار دارد را به بخش خصوصی برون سپاری کنیم و به سمت پلتفرمی شدن برویم. عمده فعالیت‌هایی که امکان برون سپاری دارند را به طور حتم به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم اما به طور کل پست‌های دولتی اغلب زیان‌ده هستند و ما نمی‌توانیم یک سری از فرآیندها را به بخش خصوصی بسپاریم.»
از سویی دیگر او در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «مشکلات پست هم در بسیاری از کشورها یکسان است و این معضلات تنها در ایران نیست. مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین به نقش موزعین و سختی کار آنها اشاره کرد و توضیح داد شرکت ملی پست در دوران کرونا بار سنگینی را از روی دوش دولت، کسب و کارها و افراد جامعه برداشته است.»
انتهای پیام/
فیلترینگ اینستاگرام درآمد شرکت ملی پست را هم یک سوم کاهش داد منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار