در دومین نشست پژوهشی مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب:

علل اهمیت آذربایجان در آغاز و انجام انقلاب مشروطه بررسی می شود

1401/07/09 - 10:14 - کد خبر: 76241 نسخه چاپی

نصر: مسئول واحد پژوهش حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: مردم آذربایجان و تبریز در تاریخ یکصدوپنجاه سال اخیر ایران اسلامی در دفاع از كيان ميهن، نقش آفرین بوده اند. آذربايجان و تبريز در تاريخ معاصر در نهضت هاي گوناگون ضداستعماري و ضد استبدادي در خط مقدم بوده و نقشی پیشرو و تعیین کننده داشته است.

به گزارش نصر، علی آقایاری افزود: بر همین اساس دومین نشست تخصصی« مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب در یکصد و پنجاه سال اخیر با موضوع « آذربایجان در انقلاب مشروطه» و علل اهمیت این ایالت در آغاز و انجام انقلاب مشروطه با حضور و سخنرانی استاد کریم میمنت نژاد؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل تاریخی، برگزار می شود.
وی تصریح کرد: منطقه آذربایجان در تکوین اندیشه های روشنفکری و انقلابی پیش از مشروطه و همچنین در پیروزی انقلاب مشروطه نقشی تاریخی داشته است. پایداری مردم تبریز در محاصره یازده ماهه تبریز به فتح تهران بوسیله مشروطه خواهان آذری، شمالی و بختیاری انجامید.
مدیر دفتر سند تحول حوزه هنری استان گفت: حوزه هنری آذربایجان شرقی چشم انداز سند تحولی خود را روایت و ثبوت آذربایجان پیشرو در انقلاب بر مینای غیرت و تدین قرار داده است و به همین خاطر برای دست یافتن به این چشم انداز سلسله نشست های پژوهشی با عنوان مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب تدارک دیده است تا در این نشست ها وجوه سیاسی پیشرو بودن آذربایجان در حوادث تاریخی بررسی گردد.
آقایاری اضافه کرد: بنابراین واحد پژوهش حوزه هنری استان دومین نشست پژوهشی مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب در یکصدوپنجاه سال اخیر را به موضوع آذربایجان در انقلاب مشروطه اختصاص داده است.
وی افزود: نشست تخصصی فوق با حضور و سخنرانی استاد کریم میمنت نژاد، نویسنده و پژوهشگر مسائل تاریخی در مورخه یکشنبه 10 مهرماه 1401 راس ساعت 16 در محل سالن شهریار حوزه هنری استان برگزار می شود و حضور برای عموم علاقمندان آزاد است.
انتهای پیام/
علل اهمیت آذربایجان در آغاز و انجام انقلاب مشروطه بررسی می شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار