یک متخصص روانشناسی؛

نبود سلامت روانی در جامعه، منجر به عقب ماندگی تاریخی می شود

1398/09/04 - 21:46 - کد خبر: 7569 نسخه چاپی

نصر: یک متخصص روانشناسی به اهمیت سلامت روان در جامعه تاکید کرد و گفت: براساس شواهد عینی آنچه مشخص است این است که شادمانی مردم کم است و بیشتر می‌ بینیم که مردم از وضعیت زندگی ‌شان رضایت مطلوب را ندارند.

به گزارش نصر، "مینا زعفرانچی"، در پاسخ به این سوال خبرنگار نصر که «پیامد به مخاطره افتادن سلامت روان چه تاثیر منفی بر سلامت فرد و جامعه می ‌گذارد؟»، اشاره کرد و گفت: این موضوع جامعه را دچار عقب ‌ماندگی تاریخی می‌ کند و از طرفی چون میزان مهاجرت جوانان زیاد شده به همین دلیل بهره ‌وری ملی نیز کاهش می ‌یابد؛ ضمن اینکه وقتی افراد بسیار غمگین و نگران باشند، سلامت جسمی و روان ‌شناختی آن ها به خطر می ‌افتد.

وی درباره «اهمیت سلامت روان در جامعه» تاکید کرد و گفت: برای عوامل پیش ‌رونده و بازدارنده سلامت روان در جامعه شاخص ‌هایی معرفی شده است.

وی با اشاره به این شاخص‌ ها، افزود: زمانی که افرادی در جایی زندگی می‌ کنند که آزادی بیان برایشان وجود دارد، امکان یافتن شغل و درآمد مناسب داشته و امکان تحصیلات دلخواه نیز فراهم است؛ بی شک چنین افرادی از سلامت روان شناختی بیشتری برخوردار هستند.

این روانشناس اذعان کرد:‌ در نقطه مقابل هر کدام اگر هرکدام از این شاخص‌ های ذکر شده ضعیف باشد، بیماران روانشناختی بیشتری در جامعه خواهیم داشت؛ البته برای مشخص کردن این عوامل در جامعه نیاز به بررسی و تحقیق است.

زعفرانچی اضافه کرد: بنده نمی‌ دانم در حال حاضر چه موسسه ‌هایی این شاخص ‌ها را مشخص کرده ‌اند اما وظیفه هر یک از ما به عنوان شهروند این است که ابتدا سعی کنیم خودمان از سلامت روانی برخوردار باشیم و بعد به جامعه توجه کنیم.

این روانشناس تصریح کرد: براساس شواهد عینی آنچه مشخص است این است که شادمانی مردم کم است و بیشتر می‌ بینیم که مردم از وضعیت زندگی ‌شان رضایت مطلوب را ندارند؛ البته سازمان ‌هایی مسئول بررسی این موضوع هستند.

زعفرانچی تاکید کرد: گاهی درگیری ‌های بین افراد گزارش می ‌شود و مردم آن شادمانی که در دوره‌ های زندگی خودمان دیده بودیم را ندارند و برنامه‌ های تفریحی و شاد را کمتر می ‌بینیم.

 

*گفت و گو از سحر مغفرت
انتهای پیام/

نبود سلامت روانی در جامعه، منجر به عقب ماندگی تاریخی می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار