مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز مطرح کرد:

تحقق شهر هوشمند از طریق تعامل با شرکت‌های دانش بنیان

1401/06/30 - 15:59 - کد خبر: 75599 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، تحقق شهر هوشمند را مستلزم توسعه تعاملات با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ایده‌های فناورانه دانست.

به گزارش نصر، محمدرضا کاظمی در جلسه مشترک با رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات  در همه‌ی ابعاد شهر هوشمند پایدار اعم از مردم، سبک زندگی، حاکمیت، اقتصاد و محیط زیست  اثرگذار است.
کاظمی ضمن اشاره به رویکرد اصلی شهرداری و خدمات و سرویس های ارائه دهنده خدمات شهروندی ابراز داشت: عمده چالش مهم با برخی از شرکتهای دانش بنیان و ایده های جدید عدم آشنایی آنها با نوع خدمات شهرداری و سازوکارهای آن است.
وی افزود: ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات که به عنوان یک پلتفرم عمل می‌کنند، کارایی را ارتقا می‌بخشند، یکپارچگی خدمات شهری را تسهیل می‌کنند و همکاری در بخش‌های مختلف را سرعت می‌بخشند، همچنین به شهرداری و شهروندان نیز  اجازه می‌دهند تا تصمیمات آگاهانه‌تری اتخاذ کنند. تحقق این امر در گرو همکاری تمامی سطوح مدیریت شهری و توسعه تعاملات با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ایده‌های فناورانه است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در پایان ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی و تحقق شهر پایدار هوشمند، گام مهمی در جهت خدمت رسانی به شهروندان برداشته شود.
در این جلسه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط هر دو دستگاه در بخش فناوری، نوآوری و کارآفرینی ارائه شد و سپس اقدامات و فعالیت‌های مشترک بین دو دستگاه در توسعه خدمات شهر هوشمند، بحث و بررسی‌های لازم صورت گرفت.
در پایان مقرر شد جلسات مشترک بین دو دستگاه جهت اجرایی سازی راهکارهای پیشنهاد شده در خصوص روشنایی هوشمند شهر، طرح مدیریت هوشمند آبراه‌های شهری، طرح جامع ناوگان شهری، پارکینگ‌های هوشمند و... تداوم یافته و از امکانات و منابع دو طرف به صورت بهینه جهت توسعه فناوری، نوآوری، کارآفرینی و توسعه بسترهای تبریز هوشمند استفاده شود.
انتهای پیام/
تحقق شهر هوشمند از طریق تعامل با شرکت‌های دانش بنیان منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار