مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز خبر داد:

آغاز بازرسی‌های مشترک در طرح قصابان امین

1401/06/30 - 12:36 - کد خبر: 75560 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با شروع اجرای طرح قصابان امین، سازمان کشتارگاه با استقرار اکیپ بازرسی ثابت در سطح شهر تبریز با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، اداره کل تعزیرات، مرکز بهداشت استان و اتحادیه قصابان، دور جدیدی از بازرسی‌های سطح شهر را آغاز کرد.

به گزارش نصر، کریم قدرتی اظهار کرد: ایجاد اکیپ ثابت بازرسی با هدف خدمت‌رسانی و جلوگیری از صدمات جبران‌ناپذیر توزیع گوشت غیربهداشتی و فاقد شناسنامه انجام می‌شود تا مردم با آسایش خاطر گوشت خود را در سطح شهر تهیه کنند.
وی افزود: پرسنل مراکز عرضه گوشت در راستای مقابله و پیشگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی باید نکات و الزامات بهداشتی در استفاده از تجهیزات ایمنی فردی را رعایت کنند.
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی، لازم است شهروندان از خرید گوشت قرمز فاقد شناسنامه و مهر دامپزشکی و با برچسب مخدوش و گوشت چرخ شده آماده خودداری کنند.
قدرتی، با بیان اینکه گوشت قرمز مصرفی علاوه بر قیمت مناسب باید از کیفیت بالا و استانداردهای بهداشتی برخوردار باشد، ادامه داد: تامین امنیت غذایی مردم وظیفه‌ای خطیر برای دستگاه‌های ذیربط بوده و به هیچ عنوان امکان اغماض در آن وجود ندارد.
وی یادآوری کرد: در جریان کشتارهای روزانه دام‌های سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، نظارت‌های بهداشتی توسط متخصصان امر مبنی بر آزمایش دام‌های ذبح شده و رعایت دستورالعمل زنجیره پیش‌سرد قبل از توزیع گوشت انجام می‌شود.
قدرتی، افزود: در این راستا از خروج هرگونه گوشت تازه ذبح شده بدون سپری شدن زنجیره پیش سرد ۲۴ ساعته، جلوگیری و دام‌های مشکوک به هر نوع بیماری ضبط و معدوم می‌شوند.
انتهای پیام/
آغاز بازرسی‌های مشترک در طرح قصابان امین منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار