خبر/

کشف سفره آب زیرزمینی عظیم در ایران + فیلم

1401/06/21 - 12:18 - کد خبر: 74645 نسخه چاپی

نصر: محسن بیدی، روزنامه‌ نگار با انتشار فیلمی در اینستاگرام خود نوشت شرح یک خبر خوب…. در میان اخبار مایوس کننده این روزها ناگهان خبر بسیار خوبی که امید و زندگی بهمراه دارد هم بگوش رسید که این خبر مهم مربوط میشود به شناسایی یکی از بزرگترین سفره های آب زیر زمینی آب جهان در ایران است.

به گزارش نصر، محسن بیدی، روزنامه‌ نگار با انتشار فیلمی در اینستاگرام خود نوشت شرح یک خبر خوب…. در میان اخبار مایوس کننده این روزها ناگهان خبر بسیار خوبی که امید و زندگی بهمراه دارد هم بگوش رسید که این خبر مهم مربوط میشود به شناسایی یکی از بزرگترین سفره های آب زیر زمینی آب جهان در ایران است.
اما امروز در یک نشست، گزارش کارشناسان را شنیدم که این موضوع با آزمایش های صورت گرفته به قطعیت رسیده است. یک سفره آب زیر زمینی که از کوههای هندوکش و از طریق منطقه سیستان وارد ایران می شود و پس از طی کردن منطقه کویری ایران، به خلیج فارس و دریای عمان می ریزد.
 

عظمت این سفره آبی که به شکل رود در عمق یک هزار متری زمین در جریان است، اکنون کل مصرف آب شرب کشور طبق آمار سال ١٣٩۶ حدود هفت میلیارد متر مکعب است. اما به لطف خدای مهربان این سفره زیر زمینی به تنهایی بیشتر از یک هزار میلیارد متر مکعب آب سالم و شیرین در خود جای داده است.
یعنی معادل حدود ١٧٣ سال مصرف آب شرب کل ایران. برای این خبر خوب خوشحالیم و امیدواریم که با درایت برای مردم این سرزمین استفاده شود.
انتهای پیام/
کشف سفره آب زیرزمینی عظیم در ایران + فیلم منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 16 نظر

پاسخ   عبدالله شکوهی   ماه پیش  

این آب تجدید پذیراست آبهای ژرف

پاسخ   عبدالله شکوهی   ماه پیش  

درجریان انتخابات به کاندیدایی شهرستان سبزوار گفتم نوید این عظمت خداوندی رابه مردم حوزه انتخابیه نوید بدهید وبفرمائید که درصورتی که مردم به من رأی بدهند پیگیر این مهم هستم

پاسخ   محمد   3 ماه پیش  

سلام این سفره زیر زمینی آب ژرف هست؟

پاسخ   حسین   9 ماه پیش  

خدایاشکرت بابت این نعمت و فراوانی

پاسخ   محمد   سال پیش  

سلام واقعیت دارد شخصی وجود دارد همچین سفره آبی در عمق حدودا بالای ۱۰۰۰ هزار متری در قزوین را با علم خودش تایید میکند

پاسخ   کشاورز   سال پیش  

چرا دولت انقلابی ابراهیم رییسی با این بحران آب از این نعمت خدا دادی استفاده نمی کند؟!؟!؟!

پاسخ   ایران شکرگزار   سال پیش  

آیابادیدن وصحت وجوداین نعمت عظیم الهی بازهم میخواهیم ناشکری کنیم وبه بهانه شرایط سخت اقتصادی درمحضرخداوندسبحان نافرمانی ودشمنی علنی نماییم،پوششهاازسربرداریم وبجای پیروی ازخداوندکه درقرآن مجیدمؤمنان رابه حجاب وحیا،مؤکداًسفارش وازنافرمانی برحذرداشته که اگ مقابل عمل منکرنایستید،این عصیانگ ان کافر،جامعه ای رابه گناه وفسادمیکشانند،بازهم درمقابل این بی وبدحجابی بی تفاوت باشیم وجامعه مسلمانی ابه جولانگاه شیطان وشیاطین مبدل نماییم؟؟؟!!! یکی ازبزرگترین نشانه های آخرالزمان اشاعه ضدارزشها بجای ارزشهاو بهادادن به ضدارزشهاست که درعین ناباوری ،بی شرمانه درجامعه ایرانی مسلمان این کفرآلودگی یک اپیدمی شده واگرمقابل آن نایستیم قهر،غضب وعذاب الهی همه راگرفتارخواهدنمود،چنانچه اغلب مردم خودمعترفندکه چراخداوندزعاهای مارااجابت نمیکند!؟دلیل آن طبق آیات قرآن الهی واحادیث حقه ومعتبرائمه اطهار(ع)تعطلیلی امربه معروف نهی ازمنکراست که متأسفانه جامعه ایران کنونی دچاراین بیچارگی گشته واگربه کسی بگویی چرابیحجابی وبی حیایی میکنید،هرناسزاوتوهینی رانثارت میکندکه نعوذ باالله انگار به یک عمل ضددینی دعوتش نمودی!اینگونه است که ضدارزشهاجایگزین ارزشهاشده.خداوندقهار،خودبه مارحم کندوماراازاین گمراهی رهایی بخشد.آمین.

پاسخ   ایرانی   سال پیش  

خوبه و این واقعیبت است چون کوههای هندوچین چیندمانش طوریست که ابهایی که در زیر کوهها جریان دارد به سمت ایران به موازات رود هیرمند دز روی زمین هست است و ابهای زیر سطحی در کوههای افغانستان وپاکستان تمامن وارد ایران شده و به خلیج فارس و دریای عمان میریزد در عمق ۱۰۰ تا ۵۰۰ متری دریا
چون استحصال این آب بودجه زیادی میخواهد برادران دولتی اختلاسچی شایعه دروغ بودن ان را دم زدن تا پولهایی که قرار است طبق برنامه اختلاس شود و رکورد اختلاس قبلی رو بشکند خرج ابهای ژرف نشود فعلن رکورد اختلاس رو ۹۴ هزار میلیارد تومان فولاد بسته شده تا ببینیم فرعون اختلاس بعدی کیست وچقدر است

پاسخ   ناصر   سال پیش  

در تعطیلات عید ۱۳۵۱ یک مسافرت دانشجویی به سیستان و بلوچستان داشتیم واز یک مزرعه و باغ چند هکتاری درست در وسط کویر دیدن کردیم. صاحب این مزرعه و باغ شخصی اهل علم و تحقیق به نام آقای کامبوزیا بود که با استناد به کتابهای خارجی مربوط به آب و خاک که در کتابخانه خود در همان مزرعه داشت و با نشان دادن انواعی از سنگ که در محل پیدا کرده بود ودرهمان کتابها نیز نامی و عکسی از آنها بود ادعا می کرد که در زیر خاک همین کویر منابع عظیمی از آب وجود دارد. وبرای اثبات ادعای خود از چند سال پیش با حفر چاه آن مزرعه و باغ را راه انداخته وبا ساخت یک خانه بزرگ و انبار و غیره همراه خانواده خود و دامادش در آنجا زندگی و کار می کرد.

پاسخ   محسن   سال پیش  

اگر این خبر درست باشه.. اینا میگن دروغه.. که نخوان کاری انجام بدن..

پاسخ   آرمین   سال پیش  

این خبر چقد صحت داره؟ میگن شایعس واسه سال 97ئه

پاسخ   ابولفضل   سال پیش  

خداروشکر

پاسخ   منصوری   سال پیش  

خدا کنه سیستان مثل خوزستان نشه از این به بعد مردمش از تشنگی نمیرن

پاسخ   ناشناس   سال پیش  

خوب شد براشون......!!!دیگه تواین شبها خواب ندارن تا یه چینی ژاپنی یاکس دیگه ای پیدا بشه تا این سفره بِزرگ آبی رو با جای عبورش به حراج بزارن وبفروشن تا چندتا اقازاده دیگه بتونن فلنگ رو ببندن برن واسه عیش ونوش.بعدهم فوری خبر این اب رو تکذیبش کنن.

پاسخ   بیننده   سال پیش  

خدایا شکرت

پاسخ   رضا   سال پیش  

فقط خدا کنه نفروشن آب رو به کشورهای دیگه فقط برا ایران باشه
پژوهشیار