مدیرعامل سازمان آتش نشانی مطرح کرد:

ساخت تجهیزات فنی برای آیتم‌های تخصصی المپیاد آتش‌نشانان در تبریز

1401/06/09 - 12:44 - کد خبر: 73432 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از انجام مراحل پایانی ساخت تجهیزات فنی برای آیتم‌های تخصصی سیزدهمین المپیاد عملیاتی و ورزشی آتش نشانان کشور خبر داد.

‌به گزارش نصر، آتش پاد علیرضا زبردست در بازدید از کارگاه طراحی و ساخت تجهیزات فنی، ضمن قدردانی از تلاش عوامل فنی و اجرایی برای طراحی و ساخت آیتم‌های تخصصی مسابقات، ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از استانداردهای روز و آماده‌سازی به موقع وسایل و تجهیزات،  شاهد برگزاری مسابقاتی در سطح عالی باشیم.
وی طراحی و ساخت برج چالش (FCC) به همت آتش نشانان را نشان از بلوغ و عرق سازمانی دانست و افزود: خوشبختانه حضور نیروهای متخصص و کاربلد همیشه راهگشای ما در اجرای عملیات‌ها و سربلندی در فعالیت‌ها بوده و تلاش کارگروه‌های مختلف در طراحی، ساخت و آماده‌سازی تجهیزات مربوط به آیتم‌های مسابقات نیز ستودنی است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از ثبت نام و اعلام آمادگی چهل تیم برای رقابت در بخش‌های مختلف سیزدهمین المپیاد عملیاتی و ورزشی آتش نشانان کشور در مهر سال جاری خبر داد.
برج چالش مبارزه آتش نشانان (FCC) برای اولین بار در زمره رشته‌های المپیاد کشوری قرار گرفته و در سیزدهمین المپیاد عملیاتی و ورزشی آتش نشانان کشور به میزبانی تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برج شامل ۶۰ پله با ارتفاع استاندارد تعریف شده در ۶ رمپ است و طبق جدیدترین قوانین FIREFIGHTER COMBAT CHALLENGE برپا شده و برای مسابقات چالش آتش نشانان استفاده خواهد شد.
این مسابقه شامل پنج مرحله مرتبط با حرفه آتش نشانی است که در حقیقت شبیه‌سازی وظایفی است که یک آتش نشان می‌تواند در حوادث، انتظار چنین فعالیت‌هایی را داشته باشد. این پنج مرحله به شرح زیر است:
۱- مرحله اول: حمل بسته شیلنگ به بالای برج
۲- مرحله دوم: بالا کشیدن شیلنگ به بالای برج و فرود از پله
۳- مرحله سوم: ورود قهری
۴- مرحله چهارم: عبور از مسیر بین هیدرانتها و حمل لوله ۵/۱ اینچی به مسافت ۲۳ متری و عبور از درب متحرک و زدن آب به سیبل
۵- مرحله پنجم: حمل مصدوم به صورت صحیح
انتهای پیام/
ساخت تجهیزات فنی برای آیتم‌های تخصصی المپیاد آتش‌نشانان در تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار